ایران گردی

حتما از جاهای دیدنی بندر خمیر بازدید کنید

تودی تریپ: برای بازدید از جاذبه های این بندر دیدنی باید بهترین زمان را انتخاب کنید. این بندر معمولا آب و هوای گرمی دارد.

به همین دلیل بهتر است اصلاً به سفر تابستانی فکر نکنید زیرا تابستان در این منطقه هوا گرم و مرطوب می شود.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه اواخر پاییز تا اوایل بهار است. یعنی زمانی که هوا در سایر نقاط کشور سرد می شود.

در آن زمان این بندر و جنگل های حرا آن هوای مطبوع و دلپذیری خواهد داشت و قدم زدن در سواحل آن بیش از هر چیز خوشایند خواهد بود. سواحل آفتابی این بندر در فصول سرد سال پذیرای گردشگران از سراسر ایران و جهان است.

دیدنی های اطراف خمر

خانه قاضی رودر

خانه قاضی رویدر در شهر خمر و ناحیه رویدر قرار دارد و متعلق به دوره قاجاریه است. در ساخت این بنا از مصالح خشت و آجر استفاده شده است.

سبک معماری این بنا به سبک ساحل خلیج فارس و دارای بادگیر است. احتمالاً در گذشته این بنا خانه کدخدا یا خان منطقه رویدر و محلی برای حل مشکلات و اختلافات اهالی بوده است.

این خانه در میان نخلستانی زیبا در منطقه انجیری واقع در رویدر ساخته شده است. لازم به ذکر است خانه قاضی رویدر در سال 1386 به شماره 24492 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تاکنون در دو مرحله مرمت شده است.

حتما از دیدنی های بندرخم دیدن کنید

دیوار سدر

یکی از آثار تاریخی بندرخمیر دیوار سرو است. سدار دیوار بلندی است از بالای کوه تا ساحل دریا که برای حفاظت از شهر ساخته شده است. قدمت باستان شناسان به دوره زندیه می رسد. این دیوار ساحلی تاریخی برای مقابله با قبایل مهاجم ساخته شد و مرحوم صدرالاسلام یکی از شاعران بنام بندر حمیر در وصف این دیوار و رشادت های مردم اشعاری سروده است. این دیوار در 3 کیلومتری شرق بندرخمیر و در مجاورت جنگل حرا «مردو» قرار دارد.

پل لاتیدا

پل لاتیدان یکی از پل های تاریخی ایران است که در مرکز هرمزگان و بر روی رود کول در زمان شاه عباس (سی و سه پل اصفهان سیصد متری) ساخته شده است. قسمتی از پل که در مسیر عمیق تر رودخانه قرار دارد به کلی تخریب شده است.

حرا

حرا یکی از مکان های دیدنی بندرخمیر است که در قسمت جنوبی شهرستان بندرخمیر و در آب های آرام تنگه خوران واقع شده است. این جنگل یکی از بزرگترین جنگل های دریایی جهان و زیستگاه پرندگان کمیاب است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جزایر مرجانی و آبراهه های حرا به نام های خمرد، چیرو و گرمونو از جمله مراکز دیدنی هستند که می توانید دقایقی را در این مناظر بی نظیر با قایق های دریایی در اسکله سپری کنید.

حتما از دیدنی های بندرخم دیدن کنید

کهورستان بندر همر

معمولا اکثر مردمی که به استان هرمزگان سفر می کنند انتظار دارند فقط دریا یا شوره زار را ببینند اما وجود آب های زیرزمینی منطقه ای بسیار سرسبز و دیدنی در بندر هامر به نام کهورستان ایجاد کرده است. وجود درختان پرتعداد و تنومند در منطقه کوهورستان و از سوی دیگر منطقه ای که در میان کوه ها محصور شده است، مناظر بی نظیری را ایجاد می کند.

کواچ خوابید

وجود چشمه های آب گرم سیاکاش در بندر خمر به یکی از بهترین جاذبه های بندر خمر تبدیل شده است. خواص درمانی چشمه های آب گرم و امکان اقامت در اتاق های مخصوص گردشگران باعث شده تا افراد زیادی در طول سال از این چشمه های آب گرم دیدن کنند. انجام میدهم

حتما از دیدنی های بندرخم دیدن کنید

مسافت خمر بندر – قشم

بندر دیدنی خمر در استان هرمزگان در ساحل خلیج فارس قرار دارد. روستاهای لشتاقان علیا و سفلی در غرب و بندر پل در شرق همسایه این بندر زیبا هستند. این شهر در غرب بندرعباس واقع شده و در 96.6 کیلومتری آن قرار دارد. فاصله بندر خمر تا کیش حدود 269 کیلومتر است که البته از بندر چارک به جزیره کیش می توان با قایق پیمود.

برای سفر به این بندر پرطرفدار ابتدا باید به استان هرمزگان برسید. اگر از تهران به این بندر می روید، سریع ترین مسیر زمینی پیش روی شما یزد، سپس بندرعباس و در نهایت شهر مقصد شماست. طی این مسافت 1363 کیلومتری با ماشین حدود 15 ساعت و 49 دقیقه طول می کشد. اگر از فارس و شیراز به این شهر ساحلی می روید باید 1389 کیلومتر را در 16 ساعت و 33 دقیقه طی کنید.

سفر به این بندر زیبا از طریق هوایی بسیار سریعتر است. برای این کار ابتدا باید با هواپیما به بندرعباس سفر کنید که حدود یک ساعت و 25 دقیقه زمان می برد. از آنجا با ماشین یا تاکسی حدود یک ساعت و 33 دقیقه از این بندر فاصله خواهید داشت. یعنی کل زمان این سفر حدود 3 ساعت است.

فاصله 55 کیلومتر

فاصله 33 دقیقه

بر اساس سرعت متوسط ​​100 کیلومتر در ساعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا