ایران گردی

بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید

تودی تریپ: لنگرود یکی از شهرهای زیبا و سرسبز گردشگری استان گیلان است. در لنگرود جاذبه های زیادی وجود دارد و همین امر باعث جذب گردشگران می شود و می توانید با گیلان تور یا تور گیلانگردی از آنها دیدن کنید.

این شهر زیبای شمالی در طول تاریخ شاهد اتفاقات مهمی بوده است. این شهر در زمان نادرشاه به عنوان پایگاه دریایی و کارخانه کشتی سازی انتخاب شد. لنگرود در زمان قاجار یکی از مناطق مهم ایران به شمار می رفت.

جدا از وقایع تاریخی، باید به زیبایی های طبیعی این شهر نیز نگاه کرد.

لنگرود در دشتی سرسبز در نزدیکی دریای خزر واقع شده است. این شهر در کنار دریا و جنگل قرار گرفته و همین امر جاذبه های طبیعی و بکری را برای آن ایجاد کرده است.

نام لنگرود از دو قسمت «لنگر» و «رود» تشکیل شده است که به معنای «لنگر»، «سکوت» و «آرامش» است، همچنان که کشتی لنگردار آرام می گیرد و معنای رودخانه آرام و باوقار است.

با ما همراه باشید تا با جاذبه های این شهر آرام بیشتر آشنا شوید.

دیدنی ها و مکان های شگفت انگیز لنگرود

ساحل چمهله

ساحل چمخاله یکی از دیدنی ترین مکان های لنگرود است.

این ساحل در سال 1389 به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب شد.ساحل چمخاله یکی از زیباترین، کم خطرترین و مجهزترین سواحل شنی ایران است.

حتما از جاذبه های باورنکردنی لنگرود دیدن کنید

این ساحل یکی از پرطرفدارترین سواحل شنای ایران قبل از انقلاب بود. اما بعد از انقلاب به دلیل پیشروی دریا در زیر آب فرو رفت.

البته چند سال بعد که آب دریا آرام گرفت، این ساحل دوباره ظاهر شد و محبوبیت خود را به دست آورد و امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های لنگرود است.

دریاچه لنگرود

دریاچه لنگرود یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر است. این دریاچه طبیعتی بکر و آب و هوای تمیز دارد که آن را خاص و منحصر به فرد کرده است.

حیف است به لنگرود بروید و از دریاچه لنگرود با طبیعت شگفت انگیز و زیبایش دیدن نکنید و هوای پاک آن را تنفس نکنید و در زیبایی آن غرق شوید!

تالاب امیر کلایه

تالاب امیر کلایه با 1230 هکتار وسعت و 85 متر عمق یکی از جاذبه های لنگرود است که زیستگاه بسیاری از جانوران و گیاهان است.

این تالاب به دلیل ویژگی های مهم اکولوژیکی خود در کنوانسیون رامسر در سال 1354 در فهرست تالاب های بین المللی با نام تالاب امیر کلایه قرار گرفت.

این تالاب از آنجایی که زیستگاه 11 گونه آبزی و گذرگاه هزاران پرنده مهاجر و همچنین محل رویش گیاهان خاص و متنوع است، از اهمیت زیست محیطی خاصی برخوردار بوده و تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد.

حتما از جاذبه های باورنکردنی لنگرود دیدن کنید

دریاچه کومله

دریاچه یا برکه کومله از دیگر مکان های دیدنی لنگرود است که در روستای زیبا و خوش آب و هوا به همین نام واقع شده است.

در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی مختلفی مانند اسب سواری، قایق سواری و همچنین رستوران های متعدد وجود دارد که این منطقه را به یکی از دیدنی ترین مکان های لنگرود و مقصدی مناسب برای گردشگران تبدیل کرده است.

مردم روستای کومله محصولاتی مانند برنج و چای را در مزارع اطراف دریاچه می کارند و علاوه بر چشم انداز فوق العاده سرسبز و زیبایی که وجود این مزارع در اطراف دریاچه ایجاد کرده است، محصولات چای آنها نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

تالاب کیاکاله

اگر به دنبال تالابی هستید که در آن از تنوع گونه های جانوری و گیاهی شگفت زده شوید، پیشنهاد می کنیم از تالاب کیاکالای در شهر لنگرود و در قسمت شرقی شهر املش دیدن کنید.

این تالاب که در ابتدا 300 هکتار وسعت داشت و امروزه به دلیل توسعه شهرنشینی تنها 150 هکتار وسعت دارد، آب مورد نیاز کار کشاورزان را تامین می کند و به همین دلیل به آن کیاکالایی نیز می گویند. حوضه.

تالاب کیاکالایی در گذشته میزبان پرندگان مهاجر بسیاری در فصل زمستان بوده و از نظر شهرت و زیبایی با تالاب انزلی برابری می کند.

آتا کوه

قله آتا کوه با ارتفاع حدود 700 متر از سطح دریا مشرف به لنگرود و لاهیجان است.

در کوه عطاکوه دکل های رادیویی، تلویزیونی و مخابراتی وجود دارد که به همین دلیل مردم منطقه به این قله «دکل» می گویند. برای رسیدن به این قله باید از میان باغ ها و جنگل عبور کرد.

حتما از جاذبه های باورنکردنی لنگرود دیدن کنید

شرکت لیلا

لیلا کوه یکی از مناطق ییلاقی و سرسبز گردشگری در شمال ایران است.

لیلاکوه در جنوب غربی لنگرود قرار دارد که به دلیل قلیان فروشی های فراوان به مرکز قلیان استان گیلان معروف است که معروف ترین آن کافه دیشلمه است.

این منطقه که در میان ارتفاعات و جنگل ها واقع شده است، یکی از مکان های جذاب برای طبیعت گردان است.

بام کومه

کوه ناگین سبز یا بام کومله یکی از مناطق بکر و کمتر شناخته شده لنگرود است که در میان ارتفاعات سرسبز آن قرار گرفته است. دریاچه کومله یا استخر طبیعی نیز از 3 مخزن مجزا در این ارتفاعات تشکیل شده است.

بزرگترین آب انبار حدود 400 متر عرض و یک کیلومتر طول دارد.

امکانات تفریحی و راحتی مانند قایق سواری و رستوران در اطراف این دریاچه برای گردشگران فراهم شده است. این دریاچه زیستگاه پرندگان مهاجر نیز می باشد.

حتما از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا