ایران گردی

فاصله کرمان تا بندر هنزا چقدر است؟

تودی تریپ: در حدود 30 کیلومتری شرق شهر رابر و در نزدیکی مرز شهرستان جیرفت، منطقه هنسا در حاشیه رودخانه ای به همین نام گردشگران را به خود جذب می کند.

خیابان های شیب دار باغ در این نقطه از شهر رابر علاوه بر فراوانی درختان خنک و گردوهای قوی، فضای دلپذیری را برای گشت و گذار ایجاد می کند.

شهر هانسا بخشی از شهرستان رابر است که از شمال غربی با شهرستان رابر، از شمال شرقی با شهر راین و از جنوب شرقی با شهر ساردویا همسایه است و در نقطه مرزی شهرستان های رابر و گیروفت قرار دارد.

شهر هانسا حدود 2800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان مطبوع و خنک و در زمستان سرد است.

فاصله شهر کرمان تا هنسا

کرمان یکی از استان های بزرگ ایران است که در پهنه کویری کشورمان قرار دارد.

این شهر دارای دیدنی های تاریخی و ارزشمند بسیاری است که تنها 700 مورد از آنها در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و به همین دلیل به عنوان پنجمین شهر تاریخی ایران شناخته می شود.

فاصله کرمان تا بندر هنزا چقدر است؟

اکثر ما کرمان را به عنوان یک منطقه کویری می شناسیم، اما مناطقی در این شهر وجود دارد که ممکن است نظر شما را نسبت به گرم و کویری بودن کرمان تغییر دهد.

روستای حنسا در کرمان بخشی از توابع رابر در شهرستان بافت در جاده بافت جیرفت است که این جاده نیز در 15 کیلومتری بخشداری ساردویه قرار دارد.

این روستا مملو از درختان گردوی سر به فلک کشیده و رودخانه ای خروشان است که با مردمان خوش برخورد و مهمان نوازش هر گردشگری را به خود جذب می کند. که در

فاصله شهر کرمان تا روستای حنسا 174 کیلومتر و برای رفتن به این روستا با ماشین شخصی باید دو ساعت و 18 دقیقه طی کرد.

برای رسیدن به روستای هنسا کرمان ابتدا باید به شهر کرمان رفته و در جاده بافت به جیرفت قرار بگیرید و پس از طی 10 کیلومتر از این جاده در جاده ای پر پیچ و خم و خاکی پر از درختان سر به فلک کشیده گردو با رودخانه قرار بگیرید.

منطقه رابر و هانسیاتیک به دلیل باران های فصلی فراوانی که در این منطقه می بارد دارای پوشش گیاهی متنوعی است.

ارتفاع این منطقه 2800 متر است و به همین دلیل در بهار و تابستان هوای خنک و معتدل دارد و در زمستان از مناطق سردسیر استان کرمان به شمار می رود.

به دلیل ملایم بودن هوا و بادهای خفیف، در گذشته آسیاب های زیادی در این منطقه و روستای حنسا وجود داشته و امروزه در برخی نقاط بقایای این آسیاب ها به چشم می خورد.

روستای هنزا کرمان به دلیل ارتفاع 2800 متری، آب و هوای این منطقه در بهار و تابستان بسیار مطبوع و خنک و در زمستان بسیار سرد می شود.

رودخانه دائمی هانسا از میان روستا می گذرد. ظاهراً در گذشته آسیاب های زیادی در این منطقه وجود داشته که آثاری از آنها باقی مانده و قابل مرمت است.

فاصله کرمان تا بندر هنزا چقدر است؟

جاذبه های گردشگری بندر Hansa

گلوگازر

یکی از پدیده های طبیعی و منحصر به فرد روستای هنسا کرمان دره کلوگازر است که یکی از جاذبه های گردشگری ناشناخته کرمان است.

این دره در 6 کیلومتری جنوب هونزا قرار دارد و حدود 2330 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

دره زیبای گلی هوک

یکی از دیگر پدیده های منحصر به فرد روستای هنسا کرمان دره زیبای گولی هوک است. این دره زیبا در منطقه سیرماش قرار دارد که جریان آب رودخانه سیرماش از تنگه ای باورنکردنی می گذرد.

این پدیده طبیعی و منحصربفرد به مدت حدود 2 کیلومتر در امتداد دامنه صخره ای کوه ادامه دارد و در برخی نقاط عمق آن به 100 متر می رسد.

پوشش گیاهی دامنه های این دره از درختان اورس و کهکام است که دلیل زیبایی منحصر به فرد این دره است و آب در اعماق مختلف در این منطقه جاری است و دریاچه های طبیعی زیبایی را به وجود آورده است.

فاصله کرمان تا بندر هنزا چقدر است؟

فلفل قرمز

یکی دیگر از مناطق دیدنی روستای هنسا سرمشک است. این منطقه تاریخی و طبیعی از شمال به راین و کریبه العرب، از شرق به روستای حنسا و از جنوب به روستای اسفند بحر آسمان محدود می شود.

در مورد آب و هوا، سرمشک دارای آب و هوای معتدلی است که در فصل تابستان به دلیل وجود چشمه‌ها و باغ‌های میوه سرخا و کوه‌های دیدنی مانند کوه هنسا، سرتشتک تخت و وجود معدن مس در دارالو و وجود معدن مس در دارالو و آب‌وهوایی، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. دره گلی خوک.

آبشار سرهویی

در روستای هانسا آبشاری به نام سرهوئه وجود دارد که در زبان محلی به آن کمر شاراشارا نیز می گویند.

این آبشار در 3 کیلومتری شرق هانسا قرار دارد و زیبایی منحصر به فردی دارد. ارتفاع آبشار حدود 10 متر است و دور تا دور آن را درختان بزرگ گردو احاطه کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا