ایران گردی

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

به گزارش تودی تریپ، در مورد فرانسه چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

وقتی از این کشور غنی و متنوع بازدید می کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا افراد زیادی از سراسر جهان به مکانی که محلی ها l'Hexagone می گویند مهاجرت می کنند.

فرانسه به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا که بخشی از منطقه شینگن است، سیستم مهاجرتی خاصی دارد.

بنابراین، اگر تابعیت ایرانی دارید و حتی می خواهید به این کشور بزرگ سفر کنید، باید ویزا بگیرید. بر اساس آمار سال 2020، بیش از 13 درصد از جمعیت فرانسه به عنوان مهاجر طبقه بندی می شوند. حدود یک سوم این افراد تابعیت فرانسه را به دست آورده اند.

اقامت در فرانسه

اقامت در فرانسه از طریق 7 روش آموزش، کار، سرمایه گذاری (مانند توانمندسازی مالی یا خود حمایتی)، ازدواج، تولد و پناهندگی و افراد خاص مانند هنرمندان داده می شود. خود حمایتی در فرانسه را می توان بهترین راه برای اخذ اقامت دائم فرانسه نامید.

اما اخذ اقامت فرانسه از طریق مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد را می توان به عنوان ارزان ترین روش های اخذ اقامت فرانسه معرفی کرد.

فرانسه یکی از زیباترین و قدیمی ترین کشورهای اروپایی و یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان به حساب می آید.

هزینه اقامت در فرانسه چقدر است؟

کیفیت و استاندارد زندگی بالا، سطح تحصیلات بالای دانشگاه ها، سطح بالای درآمد و فراهم بودن فرصت های کاری از جمله دلایلی است که بسیاری از متقاضیان ایرانی اقامت این کشور را دریافت می کنند.

به طور کلی باید گفت که فرد پس از 5 سال اقامت موقت فرانسه حق اخذ اقامت دائم فرانسه را دارد و در صورت گذشت 10 سال می تواند برای دریافت گذرنامه اقدام کند.

متقاضیان از روش های مختلف مهاجرت می توانند اجازه اقامت دائم فرانسه را دریافت کنند.

هر یک از روش های اخذ اقامت دائم فرانسه دارای شرایط، شرایط و مدارک خاصی می باشد. رایج ترین و ارزان ترین روش اخذ اقامت دائم فرانسه روش تحصیل و گران ترین روش از طریق سرمایه گذاری می باشد.

  • اقامت فرانسه از طریق تحصیل
  • اقامت فرانسه از طریق کار
  • اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت
  • اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی
  • اقامت در فرانسه از طریق دوره زبان فرانسه
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق استارت آپ

در اصل، متقاضیان می توانند از طریق چندین ویزا برای اقامت فرانسه اقدام کنند.

ویزای اقامت کوتاه شینگن با اعتبار 90 روز، ویزای ملی نوع C با 90 روز و ویزای اقامت دائم با اعتبار 10 سال از جمله ویزاهای اقامت در این کشور زیبای اروپایی است.

متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون اخذ ویزا وارد این کشور شوند. اما متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای ورود به فرانسه باید بر اساس هدف مهاجرت ویزای اقامت در آن کشور را دریافت کنند.

هزینه اقامت در فرانسه چقدر است؟

شرایط اخذ اقامت فرانسه برای هر روش مهاجرتی متفاوت است و قاعدتا هزینه های اخذ اقامت نیز بسته به این روش متفاوت است.

هزینه اخذ اقامت تحصیلی فرانسه در سال 2023 از 8000 یورو تا 12000 یورو، هزینه اقامت با سرمایه گذاری از 4000 یورو تا 300000 یورو و هزینه شرکت در دوره های زبان فرانسه تا 4000 یورو می باشد.

حقیقت این است که فرآیند درخواست اقامت دائم زمان بر است و شما باید مدارک زیادی را جمع آوری کنید. شما باید سعی کنید شواهدی ارائه کنید که چه کسی هستید، چه چیزی به کشور آورده اید (دستاوردهای شخصی یا مالی) و چه چیزی ندارید (مانند سابقه کیفری).

شما باید درخواستی برای اقامت و شهروندی فرانسه ارسال کنید که باید با تمام مدارک پشتیبانی لازم ارسال شود.

در صورت عدم ارائه تمامی مدارک مورد نیاز، رد می شوید. کمتر از یک سال از صدور کلیه اسناد می گذرد. مثلا شناسنامه ای که 20 سال از عمرش گذشته باشد معتبر نیست.

تمامی مدارک باید به زبان فرانسه ترجمه شوند. برخی از اسناد نیز باید توسط مترجم مورد تایید دادگاه تنظیم شود. همچنین باید تمامی شرایط لازم برای نوع اقامت خود را فراهم کنید.

اقامت تحصیلی در فرانسه

تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف امکان پذیر است و طبق سیستم آموزشی اروپا (پیمان بولونیا) اجباری است.

دوره های تحصیلی در فرانسه شامل یک دوره ابتدایی با مدارک آموزشی cp، ce1، ce2، cm1 و cm2 برای سنین 6 تا 11 سال و یک دبیرستان شامل دو دوره کالج برای سنین 11 تا 15 و یک لیسه برای سنین 15 تا 18 سال است. همچنین، سال تحصیلی در فرانسه از سپتامبر تا ژوئن است.

دوره دانشگاهی در فرانسه شامل لیسانس 3 ساله، فوق لیسانس 2 ساله و دکترا 3 ساله می باشد. از دانشگاه های معتبر فرانسه می توان به سوربن، لوئی پاستور و استراسبورگ اشاره کرد.

هزینه اقامت در فرانسه چقدر است؟

همچنین رشته های قابل ارائه در دانشگاه های فرانسه شامل رشته های پزشکی، جغرافیا، داروسازی، هنر، زبان شناسی، علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، ادبیات، روانشناسی و اقتصاد می باشد.

متوسط ​​هزینه تحصیل در فرانسه برای مقطع لیسانس 2770 یورو، برای مقطع کارشناسی ارشد 3770 یورو و برای مقطع دکترا 300 یورو می باشد.

دوره دکتری در فرانسه یک مطالعه تحقیقاتی است و معمولاً به شکل بورسیه تحصیلی است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند بیشتر باشد و معمولا از 3000 تا 20000 یورو در سال متغیر است.

هزینه سالانه یک طرح بیمه پزشکی بین المللی از 500 دلار با مزایای محدود تا 8000 دلار برای یک بیمه نامه جامع پزشکی جهانی است که میانگین هزینه آن 5000 دلار در سال تخمین زده می شود که هر دانشجو باید علاوه بر شهریه آن را بپردازد.

اگر زبان فرانسه را در دانشگاه های دولتی فرانسه بخوانید، شهریه تقریبا رایگان خواهد بود.

برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های فرانسه، دانشجو باید دارای سوابق علمی قوی با سطح زبان مناسب و ترجیحا دارای سابقه علمی و رزومه قوی باشد.

در صورت قبولی دانشجو مبلغی به عنوان نفقه تحصیلی و دانشجویی به وی پرداخت می شود.

لازم به ذکر است دانشجو در طول تحصیل حق 20 ساعت کار در هفته را دارد که باید با هماهنگی و مجوز اداره مهاجرت فرانسه انجام شود.

ویزای همراه دانشجویی چندین ماه پس از اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و ورود و اقامت در آن کشور قابل درخواست است، اما همراه تنها در صورت تایید اداره مهاجرت فرانسه اجازه کار را خواهد داشت.

یکی از نکات بارز تحصیل در فرانسه این است که فرانسه از معدود کشورهایی است که می توانید بدون کنکور در فرانسه در رشته پزشکی تحصیل کنید و اقامت پاریس را بگیرید.

هزینه اقامت در فرانسه چقدر است؟

اقامت فرانسه از طریق کار

شرایط اخذ ویزای کار در فرانسه بر اساس کشور مبدا تعیین می شود.

انواع مختلفی از ویزاها و مجوزهای کاری وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. ویزای کار کوتاه مدت برای کارگرانی صادر می شود که قصد دارند کمتر از 90 روز در فرانسه کار کنند. هزینه این ویزا 60 یورو خواهد بود.

اگر می خواهید بیش از 90 روز در فرانسه کار کنید، باید برای ویزای بلند مدت اقدام کنید. اگر می خواهید برای خانواده خود ویزا بگیرید باید 99 یورو برای دریافت ویزای کار بپردازید.

متقاضیان بین المللی می توانند از طریق ویزای کاری مختلف در این کشور برای اقامت و اخذ کارت اقامت نوع کاری فرانسه اقدام کنند.

متقاضیانی که ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه VLS.TS دارند برای کار در این کشور نیازی به اخذ ویزا یا اجازه کار ندارند.

متقاضیان برای دریافت ویزای کار فرانسه باید از یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

کارفرمای فرانسوی باید موقعیت شغلی مورد نظر خود را در کشورهای اتحادیه اروپا و فرانسه اعلام کند و در صورت نبود نیروی کار مناسب با متقاضی بین المللی قرارداد کار امضا کند.

متقاضی می تواند به روش های مختلف در این کشور کار کند. اما نکته مهم در اینجا این است که متقاضیان نمی توانند با خرید خانه در فرانسه و اخذ اقامت در این کشور کار کنند و امکان تجارت تنها با ثبت شرکت و یا اخذ مجوز کار امکان پذیر است.

هزینه اقامت در فرانسه چقدر است؟

شرایط اخذ ویزای کار فرانسه

به طور کلی ملیت متقاضی، هدف از مهاجرت، جنسیت و سطح تحصیلات دانشگاهی برای اخذ مجوز مهاجرت کاری به فرانسه بسیار مهم است.

فرانسه از نظر فرصت های شغلی، کمبود کارگران ماهر و قوانین کار یکی از مناسب ترین کشورها برای کار و اشتغال است.

نرخ مالیات بر درآمد فرانسه از حدود 5.5٪ تا 41٪ متغیر است و میانگین زمان کار در فرانسه 35 ساعت در هفته و مرخصی سالانه حدود 5 هفته در سال است.

یکی از مهم ترین شرایط کار در فرانسه برای متقاضیان بین المللی، تسلط به زبان فرانسه می باشد.

در مورد اهمیت این شرط می توان گفت که اگر داوطلبی زبان فرانسه بلد نباشد یا نتواند با فرانسوی زبانان ارتباط برقرار کند، بسیاری از فرصت های شغلی را از دست خواهد داد.

از دیگر شرایط لازم برای اخذ اقامت فرانسه از طریق کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن رزومه قوی و سوابق استخدامی و حرفه ای
  • داشتن گذرنامه با اعتبار کافی
  • شما مدرک دانشگاهی دارید
  • برخورداری از نیروی کار و مهارت های حرفه ای
  • داشتن مدارک هویتی و شناسنامه
  • ارائه اطلاعات شغلی لازم برای متقاضیان خارج از فرانسه
  • ارائه فرم مجوز کار در فرانسه
  • در دسترس بودن یک کپی از اجازه اقامت برای متقاضیانی که در فرانسه زندگی می کنند
  • ارائه اطلاعات لازم در مورد شغل پیشنهادی در فرانسه
  • ارائه مدارک توان مالی کافی و مدارک بانکی معتبر

انواع ویزای کار فرانسه

دولت فرانسه ویزاهای مختلفی را به متقاضیان کار در این کشور ارائه می دهد. متقاضیان می توانند بر اساس هدف مهاجرت کاری و همچنین مدت اقامت و شرایط و شرایط لازم برای یکی از ویزای کاری زیر در فرانسه اقدام کنند:

نوع ویزای کار فرانسه مدت اعتبار شرح
ویزای کاری کوتاه مدت کمتر از 3 ماه – قیمت رسید حدود 60 یورو است
ویزای کار طولانی مدت بیش از 3 ماه

– قیمت دریافتی حدود 99 یورو است

– در دسترس بودن مدت اقامت و اهداف کاری

– اخذ ویزای همراه خانواده

ویزای کار ورزشی بلند مدت در حدود 12 ماه – برای شرکت ورزشکاران در فعالیت های ورزشی در فرانسه
ویزای کار تجاری بر اساس انواع مختلف کار

– برای راه اندازی کسب و کار در فرانسه

ویزای کار برای کارگران ماهر در حدود 12 ماه -نیروی کار واجد شرایط
ویزای کار داوطلبانه در حدود 12 ماه – شرکت در کارهای بشردوستانه در فرانسه
ویزای کار با سازمان های بین المللی ناهمسان – قرارداد کار داوطلب با یک سازمان بین المللی در فرانسه
ویزای جستجوی کار در حدود 12 ماه – برای فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه

هزینه اقامت در فرانسه چقدر است؟

اقامت فرانسه با امکانات مالی

برای اخذ اقامت خود مختار در فرانسه، باید ثابت کنید که توانایی پرداخت کلیه هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را دارید.

شما فقط باید سرمایه خود را در یک بانک در فرانسه نگه دارید و نیازی به سرمایه گذاری در املاک و یا راه اندازی یک شرکت جدید ندارید.

متقاضی اصلی باید 40000 یورو در حساب بانکی خود در ایران داشته باشد تا خود حمایت کند.

همسر متقاضی نیز باید ثابت کند که 20000 یورو در حساب بانکی خود یا متقاضی دارد. همچنین متقاضی اصلی باید حداقل یک بار با ویزای توریستی به فرانسه سفر کرده باشد تا برای اقامت خود اسپانسر اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا