ایران گردی

خاص‌ترین موزه قشم کجاست؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: زمانی که هوای سرد و برفی ایران را در فصل پاییز و زمستان فرا می گیرد، جزایر جنوبی ایران مانند «قشم» و «کیش» با خنکی هوا و طبیعت تاریخی و طبیعی به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل می شوند. و جاذبه های تفریحی و امکانات فوق العاده.

تقابل خلیج فارس و دریای عمان در تنگه هرمز و موقعیت جزیره قشم اکوسیستمی شگفت انگیز را به وجود آورده است که جزیره قشم را به یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری ایران و جهان تبدیل کرده است.

همه این شگفتی ها در منطقه ای به نام «ژئوپارک» واقع شده اند.

خاص ترین موزه قشم; موزه ژئوپارک قشم

موزه ژئوپارک قشم همانطور که گفته شد شامل گونه های مختلف جانوری است، از طرفی این موزه دارای بخش های دیگری مانند صنایع دستی، دیرینه شناسی است.

دوستداران حیوانات می توانند بزرگ ترین و کوچک ترین پستانداران جهان را در این موزه ببینند. کوتوله حشره خوار یکی از کوچکترین حیوانات این موزه است.

این گونه از حیوانات می توانند آفات بخورند، وقتی حشرات را می بینید ممکن است به نظر برسد که در حال تماشای موش هستید، اما اینطور نیست، آنها فقط شبیه موش هستند.

خاص ترین موزه قشم کجاست؟

نهنگ ها یکی از بزرگترین پستانداران جهان هستند که طول اسکلت آنها به 15 متر می رسد. اگر به انواع پرندگان علاقه مند هستید، بازدید از این موزه را از دست ندهید.

باید بگوییم که یکی از دیدنی ترین پرندگان جهان شهد خوار کوچولو است که در این موزه در کنار پرندگانی چون پلیکان دیده می شود.

در این موزه می توانید انواع صدف ها و سنگ ها را ببینید. آنها ماکت های کوچک بسیاری را در بخش زمین شناسی قرار داده اند که با استفاده از آنها طولانی ترین غار نمکی جهان، ساحل شنی، مردم پارینه سنگی، حرا و غیره را قرار داده اند. به طور جداگانه در موزه ژئو پارک.

امروز مجموعه بی نظیری از عکس های عبدالخالق طاهری را گردآوری کرده اند که از سبک زندگی مردم، صنایع دستی، مناظر مختلف ساخته شده است که نقش بسیار مهمی در ارائه ویژگی های قشم دارد و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

این ویژگی های منحصر به فرد تعداد بازدیدکنندگان را از 100 به 1000 نفر در روز افزایش داد.

گروه مردم شناسی

در موزه ژئوپارک قشم بخشی به موزه مردم شناسی اختصاص یافته است که شامل نمایشگاه های فرهنگی و هنری و صنایع دستی مردم جزیره قشم است و می توانید تمامی لباس ها، صنایع دستی و وسایل خانه سنتی مردم این دیار را مشاهده کنید. در موزه ژئو پارک را ببینید.

بیشتر اشیایی که ساخته و در موزه قرار داده اند از صدف و درخت خرما است. با مراجعه به این بخش، این فرصت را خواهید داشت که با فرهنگ مردم ایران آشنا شوید.

خاص ترین موزه قشم کجاست؟

گروه دیرینه شناسی

در بخش فسیلی، سنگ هایی از موجودات دریایی مانند صدف، دوکفه ای و سنگ وجود دارد. در این قسمت از موزه می توانید استخوان های نهنگ های گوژپشت، استخوان های دلفین ها را ببینید.

ویژگی های جالب موزه ژئوپارک قشم

موزه ژئوپارک قشم یکی از جالب ترین و کامل ترین مجموعه های حیات وحش ایران است.

در این موزه که حدود 100 متر مربع مساحت دارد، بیش از 3000 گونه مختلف از جانوران نگهداری می شود. بازدید از این گونه ها می تواند تجربه جالبی برای دوستداران حیوانات و کودکان باشد.

همچنین در این موزه تعداد زیادی سنگ و صدف دریایی خاص و ماکت های کوچکی از اشیای ژئوپارک قشم نیز برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

برخی از گونه های جانوری موجود در این موزه آنقدر کمیاب و ناشناخته هستند که گردشگران با دیدن آنها برای اولین بار بسیار شگفت زده می شوند.

به عنوان مثال، در میان این گونه ها نوعی پستاندار به نام پیگمی حشره خوار وجود دارد که برای اکثر مردم ناشناخته است.

این موجود کوچک دوست داشتنی با وزنی در حدود 2 گرم، شباهت کمی به موش دارد اما کاملاً با این موجود متفاوت است.

خاص ترین موزه قشم کجاست؟

علاوه بر این در میان این جانوران گونه های کمیاب نیز وجود دارد که در معرض خطر انقراض قرار دارند که از جمله آنها می توان به پلیکان پا خاکستری اشاره کرد.

نشانی: استان هرمزگان، قشم، خیابان ولیعصر، چهارراه پردیس

ساعات ملاقات: همه روزه به جز جمعه از ساعت 8:00 صبح تا 13:00 و بعد از ظهر از ساعت 17:00 تا 21:00.

در سال های اخیر جزیره قشم به عنوان ژئوپارک طبیعی در یونسکو به ثبت رسیده است. موزه ژئوپارک موزه‌ای است که به رهبری سازمان ژئوپارک قشم برای نمایش جاذبه‌های جزیره تأسیس شده است.

در این موزه می توانید انواع حیوانات مانند پستانداران، پرندگان، صدف ها و بسیاری از موجودات دیگر را که از سراسر جهان جمع آوری شده اند، مشاهده کنید.

همچنین در این موزه جاذبه های طبیعی شهر قشم که بخشی از ژئوپارک طبیعی محسوب می شود به صورت ماکت قرار دارد.

در این موزه نمایشگاهی از صنایع دستی و صنایع دستی محلی شهر قشم که توسط اهالی منطقه تهیه شده است برپا شده است که می توانید از هنر مردم جزیره دیدن کنید.

خاص ترین موزه قشم کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا