ایران گردی

جاهای تفریحی سد لتیان کجاست؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: سد لتیان که در حدود 10 کیلومتری تهران، بر روی رودخانه جاجرود، در شمال شرق تهران و در لواسانات قرار دارد.

مخزن لتیان که بتنی است یکی از منابع اصلی تامین آب تهران است که حدود 30 درصد آب شرب ساکنان تهران را تامین می کند.

رودخانه جاجرود از کوه کلون بستک به طول حدود 40 کیلومتر و 710 کیلومتر مربع وسعت سرچشمه می گیرد. این سد زیبا در ارتفاع 1600 متری ساخته شده است.

سد لتیان کجاست؟

آب انبار لتیان در 25 کیلومتری تهران و جنوب استان لواسان قرار دارد. دو مسیر برای دسترسی به این منطقه دلپذیر وجود دارد که می توانید بسته به موقعیت فعلی خود انتخاب کنید:

مسیر تهرانپارس: برای استفاده از این مسیر باید به سه راه تهرانپارس و جاده دماوند رسیده و از آنجا به جاجرود بروید.

پس از رسیدن به پل جاجرود، جاده ای را که به موازات جاجرود شمالی امتداد می یابد، انتخاب کرده و مسیر را ادامه دهید. پس از طی حدود 5 کیلومتر وارد جاده آسفالته شده و به سمت سد لتیان می روید.

مکان های تفریحی سد لتیان کجاست؟

مسیر بزرگراه شهید بابایی: از شمال شرق تهران به بزرگراه شهید بابایی بروید و به سمت لواسان بروید. به لواسان بوگور می رسید، حالا جاده به دو قسمت می شود، مسیر درست را که به سمت جنوب شرقی می رود ادامه دهید و پس از مدتی به سد لتیان خواهید رسید. بهتر است بدانید دوچرخه سوارانی هستند که این جاده را برای دوچرخه سواری انتخاب می کنند.

از آنجایی که سد لتیان در منطقه لواسان قرار دارد و آب و هوای خنک تری نسبت به تهران دارد، بهترین زمان برای گشت و گذار و تفریح ​​در این منطقه نیمه اول سال است. فصل بهار و تابستان گرم تر. اما اگر قصد دارید در فصول سرد سال به این منطقه سفر کنید، باید کمی وسایل و لباس های گرم تری همراه خود داشته باشید.

ابتدا بهتر است بدانید که نام آب انبار لتیان قبل از انقلاب فرخاناز بوده و پس از انقلاب نام آن به لتیان تغییر یافته است.

ساخت سد لتیان باعث ایجاد دریاچه ای در پشت آن شد که حدود 330000 هکتار وسعت دارد.

سد لتیان دارای یک سد بتنی بزرگ است و یکی از مکان های تفریحی و گردشگری نزدیک استان تهران است.

منطقه سد لتیان آب و هوای معتدل و خوبی دارد و می توان آن را یکی از جاذبه های گردشگری دانست.

به منظور تامین آب شرب استان تهران، آبیاری اراضی کشاورزی و کشاورزی ورامین و تولید آب و برق، بررسی و تحقیق بر روی این دریاچه آغاز و در سال 1346 مورد بهره برداری قرار گرفت. 30 درصد آب شرب استان تهران

مکان های تفریحی سد لتیان کجاست؟

مناطق تفریحی سد لتیان

ماهیگیری در مخزن لتیان

ماهیگیری در دریاچه سد لتیان را می توان یکی از جاذبه های اصلی این منطقه دانست. همجواری با تهران و آب و هوای مطبوع، توجه صیادان را به خود جلب می کند.

بهترین زمان روز برای ماهیگیری صبح و بعدازظهر است. ماهی های موجود در مخزن دریاچه لتیان عمدتاً کپور، ماهی سفید، ماهی سفید رودخانه ای و ماهی زرد باله هستند.

البته گزارش های پراکنده ای از ماهی قزل آلای رنگین کمان در رودخانه وجود دارد. اما نمی توان به آنها استناد کرد. این در حالی است که چند سال پیش این ماهی به وفور در دریاچه لتیان زندگی می کرد.

در سد لتیان استراحت کنید

سد لتیان با امکانات مناسب هر روز خانواده ها و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. پیاده روی در کوه های این منطقه و دوچرخه سواری در هوای پاک آن بسیار لذت بخش است.

عکاسی از مناظر زیبا و خاص پشت سد، دریاچه و حیوانات این منطقه می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. از دیگر تفریحات این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیک نیک: وجود مناطق سرسبز و خنک در اطراف سد و دریاچه این مکان را به مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده، دوستان و آشنایان تبدیل کرده است. برخی از مسافران به جای توقف در محوطه سد، در کنار رودخانه های منتهی به دریاچه توقف می کنند. همچنین وجود دو پارک جنگلی در این منطقه شرایط و امکانات رفاهی خوبی را برای گذراندن تعطیلات دوستانه و خانوادگی فراهم کرده است.
  • صید ماهی: اگر به ماهیگیری و همچنین ماهی کپور علاقه دارید، دریاچه لتیان می تواند گزینه خوبی برای انتخاب مقصد ماهیگیری باشد.
  • قایق سواری و اسکی روی آب: ایستگاه های قایق و اسکی روی آب در کنار دریاچه زیر نظر نیروی هوایی و شهرداری لواسان واقع شده است. اگر عاشق هیجان و قایق سواری هستید استفاده از این امکانات بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

مکان های تفریحی سد لتیان کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا