ایران گردی

سفری به هنگ‌کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

استفان ایروین عکاس بریتانیایی چهار سال از عمر خود را صرف کاوش در جزایر دورافتاده اطراف هنگ کنگ و ثبت تصاویری از این روستاهای گمشده کرده است. کتاب جدید او، روستاهای متروکه هنگ کنگ، دریچه ای به این دنیای ناشناخته و مرموز می گشاید.

سفر به ناشناخته

در طول این سفر پرماجرا، ایروین از بیش از 30 روستای متروک بازدید کرد. او می گوید: «بیشتر فیلمبرداری در زمستان انجام شد زیرا گرمای شدید تابستان در هنگ کنگ سفر را غیرممکن می کند.

سفر به هنگ کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

تعقیب خطرات

عکاسی در دل طبیعت وحشی و روستاهای متروک خطرات خود را دارد. مارهای سمی در برخی مناطق دغدغه اصلی من بود. ایروین می‌گوید خوشبختانه هرگز با آنها برخورد نکردم، اما پشه‌ها و سگ‌های نگهبان مدام حواس من را پرت می‌کردند.

سبک سفر، با کوله پشتی پر از خاطره

ایروین تنها از یک دوربین فول فریم نیکون و یک لنز برای ثبت تصاویر این سفر باورنکردنی استفاده کرد. او گاهی از پهپادهای کوچک برای ثبت تصاویر هوایی از روستاها استفاده می کند.

سفر به هنگ کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

دسترسی به مکان های صعب العبور

برخی از روستاهایی که ایروین از آنها بازدید کرده است، مانند روستای 400 ساله هاکا، فقط با قایق یا پیاده روی طولانی قابل دسترسی بودند. «طولانی ترین پیاده روی من حدود شش ساعت طول کشید. برای ورود به برخی روستاها مجبور بودم از حصارها عبور کنم یا ورودی های بدون محافظ پیدا کنم.

مواجهه با ساکنان غیرمنتظره

ایروین در حین کاوش در این روستاها، گهگاه با ساکنان محلی روبرو می شود. او می گوید: «گاهی پس از ساعت ها پیاده روی در طبیعت، به روستایی می رسیدم و تصور می کردم که هیچ کس در آنجا نیست، اما ناگهان با یکی از افراد محلی مواجه می شدم که به کشاورزی یا کارهای روزمره مشغول بود. این اتفاقات برای من بسیار جالب و غافلگیرکننده است».

سفر به هنگ کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا