دانستنی های سفر

هزینه سفر به عمان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه سفر به عمان مانند هر کشور دیگری، تحت تاثیر افزایش نرخ ارز، تورم و تغییرات اقتصادی قرار گرفته و نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است؛ اما می‌توانید با رزرو ارزانترین تور عمان در سال 1403، از زیبایی‌های این کشور بهره‌مند شوید. این کشور با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع، معماری‌های خیره کننده، طبیعت زیبا و سازه‌های تاریخی، به یکی از بهترین مقصدهای سفر در فصول پاییز و زمستان تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید، قیمت بلیط عمان، هزینه‌ی هر وعده غذا در عمان، قیمت هتل‌های عمان و هزینه‌ی تفریحات، از جمله مخارجی هستند که روی بودجه‌ی سفر شما تاثیر خواهند داشت؛ بنابراین قبل از سفر به این کشور تاریخی لازم است یک پیش آگاهی از هزینه‌های خود داشته باشید. در این مقاله از تودی تریپ قصد داریم با بررسی هزینه سفر به عمان در سال 1403، به بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی شما کمک کنیم تا سفر خوبی را تجربه کنید، پس با ما همراه باشید.

واحد پول عمان چیست؟

واحد پول عمان “ریال عمانی” (OMR) است که یکی از ارزهای قوی در خاورمیانه به حساب می‌آید. قبل از سفر به کشور عمان لازم است پول‌های خود را به ریال عمان تبدیل کنید تا آنجا بدون دردسر از آنها استفاده کنید. هر ریال عمانی حدودا 1,700,000 ریال ایران است و برای چنج آن باید به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید.

هزینه سفر هوایی و دریایی به عمان

برای سفر به عمان، دو مسیر هوایی و دریایی پیش روی شما است که هزینه‌ی هر کدام از آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر به دنبال ارزانترین راه سفر به عمان هستید، می‌توانید تا بندرعباس رفته و سپس از طریق مسیر دریایی به عمان بروید. در ادامه‌ی هزینه‌ی سفر با هواپیما و کشتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم تا بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید.

قیمت بلیط هواپیما ایران به عمان

بهترین مسیر برای سفرهای خارجی، قطعا راه هوایی و هواپیما است، زیرا در کمترین زمان و با عالی‌ترین خدمات شما را به مقصد می‌رساند. پروازهای مستقیم از فرودگاه امام خمینی در تهران به مسقط، پایتخت عمان، به‌طور منظم انجام می‌شود. قیمت بلیط‌های هواپیما معمولا از 18 میلیون تومان به بالا هستند که این هزینه به عواملی مانند زمان سفر، کلاس پروازی و نوع ارلاین بستگی دارد.

هزینه سفر با کشتی به عمان

یکی دیگر از مسیرهایی که شما را از ایران به عمان می‌رساند، راه دریایی است که توسط کشتی‌های کروز طی می‌شود. اگر به سفر با کشتی علاقه دارید و یا می‌خواهید در هزینه سفر به عمان صرفه جویی کنید، باید خود را به جزیره‌ی قشم رسانده و بلیط کشتی به مقصد عمان را تهیه کنید. البته می‌توانید با رزرو تور عمان از بندرعباس با کشتی، یک سفر مقرون به صرفه داشته باشید.

برای رزروهتل در عمان چقدر باید هزینه کنیم؟

یکی از نکات کلیدی در برنامه‌ریزی هر سفر، هزینه‌های مربوط به اقامت است. در این بخش، به بررسی هزینه‌های رزرو هتل در عمان خواهیم پرداخت و عوامل مؤثر بر قیمت‌ها، انواع اقامتگاه‌ها و نکات مفید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد. هزینه‌ی ارزانترین هتل عمان برای یک شب، حدود 1,800,000 تومان است که با توجه به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، تعداد مسافران و خدماتی که دریافت می‌کنید، متغیر خواهد بود. در ادامه لیستی از قیمت هتل در عمان به شما ارائه خواهیم داد تا با توجه به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

نام هتل هزینه اقامت برای یک شب
هتل 4 ستاره هرمز گرند رادیسون کالکشن 10,000,000
هتل 3 ستاره البهجه 2,500,000
هتل 4 ستاره بست وسترن پریمیر 3,300,000
هتل 3 ستاره گاردن هتل 2,400,000
هتل 5 ستاره گرند حیات 12,000,000

 

هزینه حمل و نقل در عمان چقدر است؟

یکی دیگر از عواملی که روی هزینه سفر به عمان موثر است، هزینه‌های حمل و نقل در این کشور می‌باشد. این هزینه بستگی به مقصد شما در کشور عمان و مسیرهایی که قرار است طی کنید دارد. برای مثال اگر به شهر مسقط در عمان سفر کنید، در بیشتر مواقع لازم است که از تاکسی استفاده کنید زیرا اتوبوس‌ها تعداد کمی از مسیرهای شهر را تحت پوشش قرار می دهند. علاوه بر اتوبوس و تاکسی، می‌توانید با اجاره‌ی ماشین کار خود را برای حمل و نقل راحت کنید، اما هزینه‌ی بیشتری را باید متحمل شوید. در ادامه حدودی از قیمت‌های رفت و آمد در کشور عمان را بررسی خواهیم کرد:

  • تاکسی: هزینه شروع تاکسی در عمان حدود 2 ریال عمانی است و برای هر کیلومتر بعدی حدود 0.5 ریال عمانی اضافه می‌شود.
  • اجاره خودرو: هزینه اجاره خودرو در عمان معمولا بین 20 تا 50 ریال عمانی در روز است، بسته به نوع خودرو و شرایط اجاره این قیمت متغیر است.
  • اتوبوس: سیستم حمل و نقل عمومی در عمان هنوز به‌طور کامل توسعه نیافته، اما هزینه بلیط اتوبوس‌های بین شهری حدود 1 تا 4 ریال عمان است.

در سفر به عمان چقدر باید برای غذا هزینه کنیم؟

اینکه چقدر برای غذا در عمان هزینه کنید، کاملا به خود شما بستگی دارد. شهری که در آن اقامت دارید، رستورانی که می‌روید، غذایی که انتخاب می‌کنید و… روی هزینه‌ی خورد و خوراک موثر است. اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه در عمان داشته باشید، بهتر است مواد اولیه را تهیه کرده و برخی از وعده‌های غذایی را خودتان آماده کنید. در ادامه لیستی از قیمت غذاها و بعضی از مواد لازم برای آشپزی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید بودجه‌ی لازم برای غذا را تخمین بزنید.

اقلام و یا نوع غذا قیمت به ریال عمانی
برگر در مک دونالد 2.8
پیتزا در پیتزا هات 5.5
مرغ سوخاری در کی‌اف‌سی 2.5
هر کیلو گوشت قرمز 3.40
شانه تخم‌مرغ 12 عددی 0.28
هر کیلو برنج 0.72
بطری آب 1.5 لیتری 021
هر کیلو سیب‌زمینی 0.38
قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت از 3 ریال
قیمت غذا در رستوران‌های لوکس از 12 ریال

در خیابان‌های عمان غرفه‌های کوچک و متنوعی وجود دارد که غذاهای محلی و ارزان قیمتی در آنها طبخ می‌شود. برخی از این غرفه‌ها میز و صندلی‌های پلاستیکی در مسیر گذاشته‌اند تا بتوانید غذای خود را همانجا میل کنید و برخی فقط به صورت بیرون‌بر کار می‌کنند. اگر می‌خواهید در هزنیه‌های خورد و خوراک خود صرفه جویی کنید، می‌توانید از این رستوران‌های کوچک غذا تهیه کنید. در ادامه برخی از این غذاهای خیابانی را معرفی کرده و قیمت آنها را بررسی می‌کنیم.

  • شاورما (Shawarma): یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی در عمان، شاورما است که با گوشت خالص درست می‌شود. این غذا شبیه به کباب ترکی بوده و آن را به صورت ساندویچ همراه با مخلفات دیگر آماده می‌کنند. شما می‌توانید شاورما را با نان عمانی نیز سفارش دهید تا غذایی بسیار لذیذتر را میل کنید. قیمت این غذای محبوب در عمان، حدودا بین 400 بیسه تا 1.5 ریال عمانی است.
  • میشکاک (Mishkak): مشکاک از آن غذاهایی است که حتی برای یک بار هم که شده باید آن را امتحان کنید. برای تهیه‌ی میشاک عمان، گوشت یا مرغ را با ادویه‌های مخصوص طعم دار کرده و روی زغال کباب می‌کنند. تمر هندی کی از چاشنی‌های اصلی در این غذا بوده طعمی خاص به آن می‌دهد. قیمت میشکاک حدودا 150 تا 500 بیسه است.
  • فلافل (Falafel): همه‌ی شما حداقل یک بار طعم فلال را چشیده‌اید، اما فلافل عمانی طعم دیگری دارد‍! در ‍‎در رستوران‌های خیابانی عمان، ادویه‌های خاصی را برای تهیه‌ی فلافی استفاده می‌کنند که باعث می‎شود طعمی خاص و لذیذ داشته باشد. قیمت این غذا حدودا 400 بیسه الی 1.6 ریال عمانی است.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های گردشگری در عمان چقدر است؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که بعد از رسیدن به عمان، با یک کویر با آب و هوای گرم و خشک مواجه خواهند شد، اما واقعیت چیز دیگریست. در عمان تفریحات و جاذبه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که هر سلقیه‌ای را پوشش می‌دهد. برخی از جاذبه‌های عمان رایگان بوده و برخی نیز هزینه‌ی اندکی را نیاز دارند که امکان سفری مقرون به صرفه را برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه برخی از جاذبه‌های عمان و تفریحات مدرن آن را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

کدام جاذبه‌های گردشگری در عمان رایگان است؟

در کشور عمان علاوه بر جاذبه‌های مشهوری که نیاز به پرداخت ورودی دارند، فرصت‌های بی‌نظیری برای لذت بردن از تفریحات رایگان نیز وجود دارد. از گشت‌وگذار در بازارهای محلی و کشف فرهنگ و سنت‌های عمانی گرفته تا پیاده‌روی در سواحل زیبا و بازدید از مکان‌های تاریخی که می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای از این زیبایی‌ها لذت ببرید. در ادامه، به بررسی بهترین تفریحات رایگان در عمان خواهیم پرداخت و شما را برای بازدید از آنها راهنمایی خواهیم کرد.

مسجد جامع سلطان قابوس در مسقط عمان

مسجد جامع سلطان قابوس، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد عمان و خاورمیانه است. این مسجد در شهر مسقط، پایتخت عمان واقع شده و به نام سلطان قابوس بن سعید، بنیان‌گذار مدرن عمان، نام‌گذاری شده است. برای بازدید از این جاذبه‌ی تاریخی باید بوسر رفته و کمی در خیابان سلطان قابوس پیاده‌روی کنید تا به درب ورودی برسید. وقتی وارد مسجد می‌شوید در ابتدا لوسترهای عظیم و زیبا در شبستان نظر شما را به خود جلب می‌کند، سپس معماری بی‌نظیر و موزاییک‌های رنگی شروع به خودنمایی می‌کنند. این مکان برای ثبت عکس‌های تاریخی و هنری مناسب بوده و می‌توانید لحظات خوبی را در آن سپری کنید.

جزیره مصیره در عمان

یکی دیگر از اماکن گردشگری رایگان در عمان، جزیره مصیره است که در دریای عرب واقع شده است. 12 روستای زیبا در این جزیره وجود دارد که بیشتر آنها سمت شمال هستند و مردم برای وقت گذراندن در سواحل خیره‌کننده، بیشتر به ضلع جنوبی جزیره می‌روند. تنوع زیستی بالا، دسترسی آسان، طبیعت بکر، سواحل زیبا، محیطی آرامش‌بخش و مردم خونگرم این جزیره باعث شده است که توریست‌های زیادی به آن سر بزنند.

مجلس جن در عمان

غار مجلس جن یکی از عجیب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های عمان است که برای رسیدن به آن باید حدود 1380 متر از سطح دریا بالاتر بروید. ساکنین معتقدند که جن‌ها در این غار زندگی می‌کنند و در روزهای خاصی دور هم جمع می‌شوند، به همین دلیل نام آن را مجلس جن گذاشته‌اند. این جاذبه‌ی شگفت انگیز دومین غار بزرگ در جهان است و نظر بسیاری از غارنوردان و طبیعت دوستان را به خود جلب کرده است.

ارزان‌ترین جاذبه‌های عمان کدام‌اند؟

همانطور که گفته شد، برای بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری در عمان لازم است هزینه‌ای را متقبل شوید که در اکثر مواقع بسیار ناچیز است. در ادامه چند مورد از ارزان‌ترین جاذبه‌های عمان را به شما معرفی خواهیم کرد تا بازدید از آنها را از دست ندهید.

سالن اپرای سلطنتی عمان

در سال 2007 به دستور سلطان قابوس، معماران ماهری شروع به ساخت سالن اپرای سلطنتی شدند. این مجموعه‌ی هنری و فرهنگی 1,100 نفر ظرفیت دارد و شامل سالن کنسرت، سالن سخنرانی، سالن تئاتر، رستوران‌های مختلف و باغ‌های رسمی می‌شود. قیمت بلیط برای ورود به این سالن، حدودا 10 ریال عمان است؛ البته هزینه‌های متفرقه در داخل سالن مجددا به عهده‌ی شما خواهد بود.

قلعه بهلا در عمان

قلعه بهلا یکی از قدیمی‌ترین آثار باستانی در کشور عمان است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. دژ بهلا با برج‌هایی از آجر، دیوارهایی از سنگ، مسجد قدیمی، چاه‌های پر رمز و راز و… به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های عمان تبدیل شده است. ساعت بازدید این قلعه در طول هفته از ۸:۳۰ تا ۱۶:۰۰ ولی در روزهای جمعه از ۸:۰۰ تا ۱۱:۰۰ است. هزینه‌ی بلیط برای ورود به قلعه‌ی بهلا و بازدید از اماکن عجیب آن، حدود 4 ریال عمانی را باید بپردازید.

در عمان علاوه بر وقت گذرانی در جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، می‌توانید از تفریحات دیگری نیز بهره ببرید. در ادامه به معرفی ارزانترین تفریح در عمان و قیمت برخی از تفریحات لوکس در این کشور خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

  • قیمت پارک‌های آبی عمان: یکی از جذاب‌ترین تفریحات در هر جای دنیا، تفریحات آبی است. قیمت بلیط پارک‌های آبی در عمان برای یک فرد بزرگسال، از 5.5 تا 11 ریال است.
  • قیمت شهربازی‌های عمان: عمان دارای شهربازی‌های متعدد، بسیار مجهز و کاملا ایمن است که می‌توانید به اندازه‌یبودجه‌ی خود از وسایل استفاده کنید. قیمت وسایل بازی در شهربازی عمان حدودا از 3 ریال شروع شده و تا 50 ریال است.
  • هزینه غواصی در جزیره دایمانیات: با پرداخت 25 ریال عمانی می‌توانید در یکی از زیباترین جزایر این کشور غواصی کنید.
  • قیمت اسکی روی آب در عمان: برای اسکی روی آب با توجه به ساحلی انتخاب می‌کنید باید هزینه‌ی متفاوتی را پرداخت کنید؛ اما قیمت بایط‌ها به طور کلی از 15 ریال عمانی شروع می‌شود.

هزینه‌ی تورهای گردشگری داخلی در عمان چقدر است؟

در کشور عمان، آژانس‌های گردشگری متعددی وجود دارند که مسافران را برای بازدید از بهترین جاذبه‌های کشور و استفاده از جذاب‌ترین تفریحات راهنمایی می‌کنند. تور گردشگری و تفریحی اینگونه است که شما با پرداخت یک هزینه‌ی معقول، توسط یک تور لیدر به بخش‌های مختلف از کشور رفته و از امکانات تفریحی آن استفاده می‌کنید. قیمت این تورها در کشور عمان به شرح زیر است:

  • تور قایق سواری با اسنورکلینگ (نصف روز): 180 ریال عمانی
  • تور قایق سواری ماجراجویی (کل روز): 300 ریال عمانی
  • تور 10 روزه کروز: 1000 ریال عمانی
  • تور قلعه نیزوا: از 4,23 تا 8,000 ریال عمان

ارزانترین فصل برای سفر به عمان کدام است؟

کشور عمان تابستان‌های بسیار گرمی داشته و اغلب مسافران این فصل را برای سفر انتخاب نمی‌کنند؛ همین موضوع باعث می‌شود که در تابستان تمام هزینه سفر به عمان از قیمت بلیط هواپیما گرفته تا هزینه رزرو هتل و قیمت غذا، کاهش می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید ارزان سفر کنید و بودجه‌ی کمی برای مسافرت به عمان دارید، تابستان فصل خوبی برای صرفه جویی در هزینه‌ها است.

قیمت تور عمان در سال 1403

اگر می‌خواهید بدون دردسر و با خیالی راحت به عمان سفر کنید، بهترین راه رزرو تور است. با این کار شما یک پول معلومی را به آژانس گردشگری داده و در طول سفر دیگر نگران بودجه‌ی خود نیستید. با رزرو تور در هزینه سفر به عمان نیز صرفه جویی کرده و سفری آسوده خواهید داشت. در ادامه قیمت برخی از تورهای عمان را بررسی خواهیم کرد تا با هزینه‌ی سفر شخصی مقایسه کنید.

اطلاعات تور هزینه‌ی تور به تومان
تور 4 روزه مسقط از تهران با قشم ایر از 14,470,000
تور 5 روز عمان با پرواز سلام ایر از 18,900,000
تور 8 روزه مسقط از تهران با قشم ایر از 21,020,000
تور 3 شب مسقط با پرواز سپهران از 13,700,000
تور 7 روزه عمان از تهران با سلام ایر از 26,000,000

کلام آخر

هزینه سفر به عمان به عوامل متعددی از جمله زمان سفر، نوع اقامت، و فعالیت‌های انتخابی بستگی دارد. با برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب هوشمندانه‌ی گزینه‌ها، می‌توانید تجربه‌ای به‌یادماندنی را با هزینه‌ای معقول به دست آورد. در این مطلب از تودی تریپ با بررسی کامل تمام هزینه‌های سفر به کشور عمان، شما را راهنمایی کرده‌ایم تا سفری مقرون به صرفه و درعین حال خاطره انگیزی را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا