دانستنی های سفر

قیمت بلیط ورودی قلعه رودخان ۱۴۰۳ + آدرس

قلعه رودخان به نوعی نمادی از شهرستان فومن در شمال کشور شناخته می شود. این قلعه قدیمی و زیبا که در دل جنگل قرار گرفته است سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در اطراف قلعه رودخان رستوران ها و کافی شاپ ها و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی وجود دارد که همین موضوع باعث ایجاد علاقه در بین گردشگران شده است. اگر قصد دارید به همراه خانواده یا دوستانتان به فومن سفر کنید و از این منطقه بازدید داشته باشید بهتر است اطلاعاتی درباره قیمت بلیط ورودی قلعه رودخان بدست آورید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی این موضوع می پردازیم.

قیمت بلیط قلعه رودخان ۱۴۰۳

برای بازدید از قلعه رودخان و قدم زدن در آن باید هزینه ورودی بپردازید. این هزینه ورودی برای گردشگران داخلی و خارجی متفاوت است و گردشگران خارجی باید هزینه بسیار بالاتری را برای ورود به قلعه رودخان بپردازند. گردشگران داخلی در سال 1403 باید هزینه ورودی نزدیک به 50 الی 100 هزار تومان را بپردازند.

این قیمت نسبت به سن افراد متفاوت است. البته با توجه به اینکه تهیه بلیط به صورت حضوری امکان پذیر است و هر چند وقت یکبار هزینه آن تغییر می کند بهتر است با حضور در مکان مورد نظر از قیمت بلیط مطلع شوید.

قلعه رودخان کجاست؟

شاید بتوان ادعا کرد که تمام ایرانیان حداقل یکبار اسم قلعه رودخان را شنیده اند و یا تصویری از آن دیده اند. این مکان تاریخی و زیبا به قدری شهرت پیدا کرده که به عنوان نماد فومن و گیلان شناخته می شود. این قلعه در 23 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن قرار گرفته است و با سفر به روستای رودخان می توانید به این قلعه هم دسترسی پیدا کنید.

مسیر دسترسی به قلعه رودخان

قلعه رودخان در شهرستان فومن استان گیلان قرار گرفته است و برای دسترسی به آن راه های اندکی وجود دارد. از هر شهری که به گیلان سفر کرده اید باید ابتدا به فومن بروید و پس از آن به سمت روستای رودخان حرکت کنید. حدود 25 کیلومتر بین فومن و قلعه رودخانه فاصله است که با توجه به مسیر نزدیک به 40 دقیقه باید مسیر را طی کنید. هنگامی که از حیدرآلات عبور کنید با پارکینگ قلعه رودخان مواجه می شوید. به طور کلی با توجه به شلوغی مسیر قلعه رودخان پیدا کردن این جاذبه گردشگری در گیلان کار سختی نخواهد بود.

تفریحات قلعه رودخان

در قلعه رودخان علاوه بر این که می توانید از مسیر زیبا و دیدنی آن لذت ببرید، امکانات تفریحی و رفاهی نیز برای شما قراهم شده است. می توانید از پارکینگ قلعه رودخان استفاده کنید و با خیال راحت ماشین خودتان را در دل جنگل رها کنید. پس از پارک خودرو که به سمت قلعه رودخان حرکت می کنید با گذرگاه سنگ فرش شده روبرو می شوید. در این مسیر انواع و اقسام مغازه ها وجود دارد و علاوه بر شکم گردی می توانید انواع سوغاتی های مورد علاقه خود را بخرید.

همچنین در بخش هایی عکاسخانه هایی وجود دارند که می توانید با لباس های محلی از خودتان عکس بگیرید. رستوران های محلی با انواع غذاهای گیلانی کار را تکمیل می کنند و می توانید پس از کلی پیاده روی دلی از عزا در بیاورید.

اطلاعات بازدید از قلعه رودخان

  • آدرس قلعه رودخان: ایران، استان گیلان، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن، بالای روستای رودخان
  • ساعت کاری قلعه رودخان: از ۸:۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعدازظهر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا