جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی ایسلند 2024 + آدرس و تصاویر

ایسلند از سردترین کشورهای اروپایی محسوب می شود که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن اکثر جاذبه های گردشگری ایسلند به جاذبه های یخی و شفق قطبی مربوط می شود. در این کشور جاذبه های طبیعی فوق العاده ای را می توانید مشاهده کنید که احتمالا در هیچ کشور دیگری امکان مشاهده آنها را نخواهید داشت. از تماشای نهنگ ها گرفته تا آبشارها، غار یخی و… همگی باعث جذب گردشگر به این کشور می شوند. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم بهترین جاهای دیدنی ایسلند را معرفی کنیم.

 

مشاهده نهنگ، ریکیاویک

مهم نیست که در چه زمانی شما قصد سفر کردید ، تماشای نهنگ ها در تمام طول سال میسر است ، گرچه تابستان محبوب ترین زمان برای دیدن این غول های مهربان است. در طول ماه های گرمتر، گردش ها در روز و شب، حتی تماشای نهنگ ها در روشنایی نیمه شب، اجرا می شود. مجریان تور می گویند با توجه به زمان سال، احتمال ۸۰-۹۵٪ این موجودات باشکوه وجود دارد. از همه مهمتر، محل اجرای آن  در اغلب موارد درست در نزدیکی قایق ها اتفاق می افتد، بنابراین شما به راحتی می توانید روی یک صندلی از دیدن یکی الهام بخش ترین مناظردر طبیعت لذت ببرید. دیگر تورهای اقیانوس نیز در دسترس هستند، مانند تماشای پرندگان و بازدید از جزیره.

 

آبشار دتیفوس

ایسلند، کشور آبشارهای خروشان و زیباست. آبشار دتیفوس (Dettifoss) یکی از خروشان‌‌ترین آبشار‌ها در سراسر اروپاست که در پارک ملی «واتناجوکول» قرار دارد.

ارتفاع این آبشار که به آبشار «پرومته» هم معروف است، در برخی از نقاط به بیش از ۴۰ متر می‌رسد و آب با سرعتی باور نکردنی، از آن به پایین سرازیر می‌شود؛ به‌طوریکه اگر در نزدیکی آن بایستید، حس می‌کنید زمین زیر پای شما می‌لرزد. وجود جاده‌ای امن در نزدیکی آبشار، رسیدن به آن را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. در کنار تماشای این آبشار نفس‌‌گیر، می‌توانید از دیگر امکانات منطقه مانند مسیر‌های پیاده‌روی و سکوی بازدید لذت ببرید.

 

غار یخی Skaftafell

غارهای یخی جدید Skaftafell که در اعماق پارک ملی Vatnajökull مدفون شده اند، هر زمستان با جمع شدن رودخانه‌های یخچالی و یخ زدن آب، غارهای یخی جدید Skaftafell تشکیل می شوند.

این غارهای افسانه‌ای مناظر بی‌نظیری را به وجود می‌آورند، با تابش نور رنگ های آبی خیره‌کننده‌ای روی دیواره های غار به نمایش در‌می‌آیند.

 

چشمه های آب گرم دیدنی ایسلند

یک رانندگی آسان ۵۰ دقیقه ای از ریکیاویک، چشمهStrokkur  (که بعدها به همه چشمه ها گفته می شد) محبوب ترین چشمه به حالت فواره در کشور و مشهور در سراسر جهان است. این چشمه آب گرم بسیار فعال درمنطقه جنوب غربی ایسلند در کنار رودخانه Hvíta واقع شده است و یک توقف دوست داشتنی و دلخواه در کنار آنچه که به عنوان دایره طلایی شناخته می شود، است. چاله های جوش گلی و حدود ۱۰۰ چشمه آب گرم کوچک دیگر در حال حاضر در حال بررسی هستند. هر چند دقیقه استراکر ، ۳۰ ​​متر آب را به هوا پرتاب می کند . از مرکز Geysir  تازه تاسیس شده که برای دریافت اطلاعات بصورت نمایشگاه ها و سخنرانی های آموزنده در طول سال است ، دیدن کنید . یک تجربه قابل توجه این است که حفره  Geysir  یا نان “چشمه آب گرم”، نان گندمی که در زیر زمین و در ۲۴ ساعت پخته می شود. بازدیدکنندگان همچنین می توانند در جوشاندن تخم مرغ در چشمه آب گرم و یا پختن نان به سرآشپز کمک کنند.

گرتیسلِگ، گریوتایا، لانت من آلاگار، سلیاوآلایش، هورآلایش، دره بخار رِیکادالور، لنت برُلاتیش، ژئوترمال لِیگارواتن فونتانا، گاملا لِیگون (سیکرت لاگون) و حمام طبیعی میواتن تنها بخشی از چشمه‌های آب پرم معروف در ایسلند است.

 

کوه کیرکجوفل

احتمالاً بار‌ها، تصویر زیبای شفق قطبی در پشت کوهی مخروطی شکل را، در عکس‌های جاهای دیدنی ایسلند دیده‌اید. این منظره کوه کیرکجوفل (Kirkjufell) در نزدیکی شهر گرندافیورور است. بسیاری از گردشگران که با تور ایسلند به کوه کیرکجوفل سفر کرده‌اند، این کوه ۴۶۰ متری را با منظره شگفت‌انگیز غروب خورشید، دشت‌های سرسبز و آبشار‌های کوچک آن به یاد می‌آورند.

در بازدید از این، حتماً دوربین عکاسی همراه داشته باشید.

 

تالاب آبی ایسلند

یکی از زیباترین مکان‌ها در ایسلند دریاچه آبگرم ساخته دست انسان است.

حضور در مکانی گرم و آرام که در احاطه برف و یخ است تجربه‌ای فوق‌العاده برای یک توریست عاشق عکس است.

اینجا مکانی محبوب و خاص برای ثبت لحظات بی‌نظیر است.

 

روشنایی شمالی آرورا بوریلیس | Aurora Borealis

چراغ های شمالی یا Aurora Borealis یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایسلند است. Auroras به باد خورشیدی ، جریان یونهای تابشی از خورشید مرتبط است . این ذرات در میدان مغناطیسی زمین نفوذ کرده و با مولکولهای جو برخورد می کنند و موجب انفجار انرژی می شوند که به عنوان حلقه های بزرگ در اطراف قطب ها ظاهر می شود. این نمایش نور طبیعی دیدنی و جذاب در مکان های دور افتاده بسیار جذاب است و در زمان افزایش فعالیت خورشید فوق العاده دیدنی است. البته هیچ تضمینی برای دیدن چراغ ها وجود ندارد. شرایط جو و آب و هوا باید همکاری کنند، و آسمان ها باید یک صاف باشد. با آنچه که گفته شد ، اگر شما خوش شانس باشید ، چراغ های شمالی را می توانید در اکثر نقاط و در سراسر ایسلند از حدود اواخر سپتامبر تا آغاز ماه آوریل مشاهده کنید.

 

پارک ملی لاندمنالاوگار | قدم‌ زدن در بهشت ایسلند

پارک ملی لاندمنالاوگار در یک منطقه کوهستانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایسلند به شمرا می‌رود. تمام سطح این پارک کوهستانی با یک نوع نادر از سنگ‌های صخره‌ای با رنگ‌های قرمز، صورتی، آبی، زرد و مشکی پوشانده شده است. این پارک بهشت طبیعت گردان به شمار می رود. کسانی که به‌دنبال طبیعت بکر هستند، برای چند روز در این پارک استقرار پیدا می‌کنند.

در پارک ملی لاندمنالاوگار می‌توانید لاوای باستانی، چشمه‌های آب گرم، دره‌ها، آبشار و آتشفشان‌ها دیدن کنید، پس بهتر است کفش مناسب به‌همراه داشته باشید و برای چند روز کمپ‌زدن وسیله همراهتان باشد. البته برخی از آژانس‌های گردشگری تورهای بازدید یک‌روزه از مهمترین بخش‌های این پارک برگزار می‌کنند، پس اگر هدفتان استراحت چندروزه نیست هم می‌توانید به تماشای این یکی از جاهای دیدنی کشور ایسلند بروید.

 

آبشار گولفوس

آبشار گولفوس (Gullfoss)، یکی دیگر از جاهای دیدنی ایسلند است که به آبشار طلایی هم معروف است. گولفوس، قسمتی از مسیر دایره طلایی ایسلند است که در غرب شهر ریکیاویک، بر سر راه رودخانه سفید یا ویتا (Hvita) قرار دارد. سرگذشت این آبشار پلکانی، داستانی دور و دراز دارد و زیبایی امروز خود را مدیون تلاش‌های دختر شجاعی است که سال‌ها پیش، در برابر ساخت نیروگاه در این محل ایستاد.

اگر در روزی آفتابی، از آبشار گولفوس بازدید کنید، احتمالاً شانس دیدن رنگین کمانی حیرت‌انگیز را خواهید داشت.

 

کوه اسجا

به پایتخت ایسلند، ریکیاویک که برسید، منظره‌ کوهی را در اطراف آن می‌بینید که مانند یک نگهبان، از این شهر زیبا محافظت می‌کند. کوه اسجا (Esja) که تقریباً ۳۰ دقیقه‌ از ریکیاویک فاصله دارد، یک کوه آتش‌فشانی است که از آخرین فوران آن، بیش از ۲۰۰ سال می‌گذرد.

جالب است بدانید، محلی‌‌ها به این کوه فرشته نگهبان ریکیاویک می‌گویند؛ چراکه تقریباً از هر نقطه از شهر دیده می‌شود.

 

شهر آکوریری

شهر آکوریری (Akureyri)، با ساحلی سنگی، منظره خانه‌های رنگی، قایق‌های قدیمی چوبی و کشتی‌های لوکس مسافربری، همان شهر آرام و زیبایی است که بار‌ها در رویای خود دیده‌اید.

این شهر، در شمال ایسلند قرار دارد و کلیسای بزرگ آن با شیشه‌های رنگی و سقفی سبز رنگ، تاریخ مسیحیت ایسلند را به تصویر می‌کشد. اگر می‌خواهید از هوای خنک این شهر لذت ببرید، باید در فصل تابستان به آن سفر کنید؛ زمستان‌های آکوریری با بارش‌های سنگین برف، شما را غافلگیر خواهد کرد.

 

آتشفشان میلیفل | Maelifell و پارک یخچال میردالسجوکول | Myrdalsjökull

در جنوب Landmannalaugar ، پارک Glacier Myrdalsjökull قرار دارد که از لحاظ ایمنی تنها در طول تابستان قابل بازدید است. مقدار زیادی از باران منطقه را خیس می کند ، به ویژه در زمستان، زمانی که جاده ها می توانند به شدت آسیب باشند . آتشفشان مئلیفل، جواهر بی نظیر در تاج این چشم انداز وحشی و ناهموار یخبندان است. شکل مخروطی کامل Maelifell را شبیه یک آتشفشان کلاسیک کرده است، اما در طول فصل گرم، یک پوشش سبز شاداب از خزه به آن ظاهر سوررئال و دنیایی دیگرمی دهد. پارک پر از آتشفشان ها، چشمه های آب گرم، و دیگر بخش های قابل توجه است. به سمت غرب Myrdalsjökull یک یخچال طبیعی کوچکتر، Eyjafjallajökull (جزیره کوه یخی) است. یک راه محبوب و هیجان انگیز برای کشف بوسیله اتومبیل برفی است.

 

کلیسای هالگریم

کلیسای هالگریم (Hallgrimskirkja)، با همه کلیساهایی که قبلاً دیده‌اید، فرق دارد. طراحی این کلیسای قرن بیستمی از چشم‌انداز‌های شگفت‌انگیز ایسلند مانند کوه‌ها، یخچال‌های قطبی و ستون‌های منشوری بازالتی، الهام گرفته است.

این کلیسا با ۷۴ متر ارتفاع، از بلند‌ترین سازه‌های کشور ایسلند است که بر روی تپه‌ای، بر فراز شهر ریکیاویک قرار گرفته است. کلیسای هالگریم که به افتخار شاعر ایسلندی، هالگریمور پتورسون، نام‌گذاری شده، از مهم‌ترین جا‌های دیدنی ایسلند است که باید در لیست بازدید‌های خود قرار دهید. در جلوی این کلیسا، می‌توانید مجسمه لیف اریکسون، اولین فرد اروپایی که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب وارد آمریکای شمالی شد، را ببینید.

 

آبشار اسکوگافوس | تقارن آب و رنگین‌ کمان

آبشار اسکوگافوس یکی از مشهورترین آبشارهای اروپا و دیدنی‌های ایسلند است که در نزدیکی روستای اسکوگار در جنوب این کشور قرار دارد. این آبشار خارق‌العاده با ارتفاع تقریبی ۶۰ متر و پهنایی به اندازه ۲۵ متر، از دل طبیعت خیره‌کننده ایسلند برآمده و از روی صخره‌های سنگی به پایین سرازیر می‌شود و با ایجاد یک مه بادبانی در هوا، منظره‌ای بسیار زیبا و خاطره‌ای ماندگار را برای مسافران می‌سازد.

این آبشار برای طبیعت‌دوستان و عکاسان یک موقعیت تماشایی از بین جاهای دیدنی ایسلند را ساخته، به‌خصوص زمانی که در بالای پل ایستاده باشید و شاهد رنگین‌کمان هفت‌رنگ روبه‌رویتان باشید. برای رسیدن به بالای آبشار می‌توانید از پلکان منتهی به آبشار استفاده کنید و خودتان را به سکوی مشرف بر آن برسانید.

 

آب فشان استروکور

همه ما با کوه‌های آتش‌فشانی آشنایی داریم و بعضاً شانس بازدید از گل‌فشان‌ها را در مناطق مختلف داشته‌‌ایم، اما ایسلند با پدیده آب‌فشان، یکی دیگر از عجایب و زیبایی‌های طبیعت را به رخ‌مان می‌کشد.

این آب‌فشان که استروکور (Strokkur) نام دارد، هر ۵ تا ۸ دقیقه یک‌بار، آب داغی را به ارتفاع ۳۰ متر به بالا پرتاب می‌کند. استروکور اگرچه دیگر مانند گذشته فعال نیست، اما پدیده‌ای خطرناک است که در مسیر دایره طلایی، در جنوب ایسلند قرار دارد.

علاوه بر این، در اطراف آب ‌فشان استروکور، چشمه‌‌های آب گرم نیمه‌ فعالی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

ساحل رینسجارا | لذت قدم‌ زدن روی ماسه‌ های سیاه

تصور کنید درحال قدم زدن هستید که به ساحلی عجیب و غریب با شن‌های سیاه رنگ می‌رسید. ساحل رینسجارا به‌عنوان دومین ساحل مشهور اروپا شناخته می‌شود که جزو دیدنی‌های ایسلند است. دریای این ساحل به‌دلیل داستم امواج بسیار قدرتمند برای شنا کردن چندان مناسب نیست و بیشتر به‌عنوان منظره‌ای باشکوه برای عکاسی استفاده می‌شود.

ماسه سیاه رنگ ساحل درواقع ماسه‌ معمولی نیست؛ بلکه بقایای آتشفشانی خاموش است که در طول زمان به این شکل درآمده و ساحلی سیاه‌رنگ ساخته است. ستون‌های بازالت، صخره‌های بلند و طاق‌های سنگی  از دیگر جذابیت‌های این ساحل دیدنی است.

 

ایسلند، سفر به سرزمین ناشناخته‌ها

سفر به ایسلند برای هرکسی که به‌دنبال سفری متفاوت باشد، انتخابی منحصربه‌فرد است. چه اهل طبیعت‌گردی و رفتن به مناطق سرسبز باشید، چه شوق گشت‌وگذار در دل غارهای یخی و یخچال‌های طبیعی را داشته باشید یا حتی معماری‌های مسحورکننده را به هرچیزی ترجیح بدهید، جاهای دیدنی ایسلند با تنوع گسترده‌ خود شما را فرا می‌خواند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا