راهنمای سفر

راهنمای سفر به آلمان ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

آلمان از کشورهای مهم و محبوب اروپایی است که بین مردم ایران هم محبوبیت زیادی دارد. برای سفر به آلمان راه های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با خرید تور آلمان یا اخذ ویزای توریستی به صورت شخصی به آلمان سفر کنید. اما نحوه دریافت ویزای توریستی آلمان، خرید بلیط، رزرو هتل در آلمان، بهترین رستوران ها، بهترین جاهای دیدنی آلمان و… را باید در راهنمای سفر به آلمان بخوانید تا بتوانید سفر بهتری داشته باشید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی تمام این موارد می پردازیم.

اطلاعات ضروری و کاربردی درباره آلمان

برای آمادگی سفر به آلمان، اطلاعات ضروری و کاربردی را در نظر داشته باشید. برای ورود به این کشور نیاز به ویزا خواهید داشت. واحد پول در آلمان یورو است و زمان محلی آن ۲ ساعت و نیم عقب‌تر از تهران و ۱.۳۰+ گرینویچ است. زبان رسمی کشور آلمانی و دین اکثریت مردم مسیحیت پروتستان است. اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر هستید، بهار و پاییز زمان‌های ایده‌آلی به شمار می‌روند، اما آلمان در تمام فصل‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارد. تفریحات متنوعی مانند بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، تئاتر، فضانوردی، حضور در کنسرت‌ها و خرید در انتظار شما هستند. استاندارد برق شهری در آلمان ۲۳۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز است. در مواقع ضروری، شماره‌های تلفن کد کشور ۴۹+، پلیس ۱۱۰، آتش‌نشانی و آمبولانس ۱۱۲ را به خاطر بسپارید تا سفری امن و دلنشین داشته باشید.

آب‌ و‌ هوای آلمان

آلمان، تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و برفی دارد. در هر فصلی از سال امکان بارندگی وجود دارد بنابراین با خودتان چتر ببرید. در زمستان، دمای هوا تا منفی ۱۰ درجه هم می‌رسد و میانگین دمای هوا ۳ درجه است. دمای هوای تابستان تا ۳۵ درجه‌ سانتی‌گراد هم می‌رسد و میانگین دمای هوا در این فصل در حدود ۲۲ درجه است. آلمان درمجموع آب و‌هوای معتدلی دارد.

بهترین زمان سفر به آلمان

آلمان یک مقصد گردشگری چهار فصل است در واقع برای سفر به آلمان محدودیت زمانی ندارید و باید زمان سفر را با توجه به جاذبه‌ها و فعالیت‌هایی که در نظر دارید انتخاب کنید. هر فصلی در آلمان جذابیت خاص خود را دارد و ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود گردشگران آن را انتخاب کنند.

اگر به صف‌های طولانی جلوی جاذبه‌های گردشگری اهمیتی نمی‌دهید و روزهای گرم و آفتابی را دوست دارید در تابستان سفر کنید. اگر با آب‌و‌هوای سرد مشکل دارید و دوست دارید جمعیت کمتری از گردشگران را هر جا که می‌روید ببینید، بهترین زمان برای سفر، فصل زمستان است. در زمستان هزینه‌ پرواز و اقامت هم کاهش پیدا می‌کند. اگر فستیوال خاصی را در نظر دارید، زمان سفر را با زمان برگزاری آن فستیوال تنظیم کنید.

بهار، هوای فوق‌العاده‌ای برای سفر به‌ آلمان دارد. در این فصل می‌توانید در جشن‌های ایستر شرکت کنید. ولی توجه داشته باشید که با گرم‌ شدن هوا، قیمت پرواز‌ها و هتل های آلمان هم کم کم افزایش پیدا می‌کند. ماه مه بهترین زمان برای لذت‌ بردن از هوای مطبوع و شرکت در فستیوال‌هایی چون می‌دی و Karneval der Kulturen است.

فصل تابستان زمان اوج سفر در آلمان است. روزها طولانی‌تر و آب‌وهوا گرم است. ضمنا اواسط تابستان، بارندگی هم وجود دارد. فستیوال‌های تابستانی در فضای باز، شنا در استخرهای روباز و سواحل و جاذبه‌های طبیعی مختلف در این فصل برای لذت بردن وجود دارد. البته توجه کنید که هزینه‌ پرواز و اقامت در این فصل، از همیشه بیشتر است و صف‌های طولانی جلوی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد. حتما سعی کنید همه‌ چیز را از قبل رزرو کنید.

فصل پاییز هم فرصت بسیار مناسبی برای سفر به‌ آلمان است. آب‌و‌هوا کم کم رو به خنکی می‌رود و به‌دنبال آن، قیمت هتل‌ها و پروازها کاهش پیدا می‌کند. مناظر طبیعی بسیار زیبا می‌شوند و با هزاران رنگ پاییزی، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. ماه سپتامبر و اوایل اکتبر زمان خوبی برای سفر در پاییز است.

اگر می‌خواهید از فرصت کاهش هزینه‌ پروازها و هتل استفاده کنید، باید فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. البته این کاهش هزینه‌های سفر برای زمانی غیر از کریسمس است. در روزهای کریسمس دوباره هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند چون دوباره سفرها اوج می‌گیرند. گردشگران زیادی برای تماشای بازارهای سنتی کریسمس به آلمان سفر می‌کنند. اگر قصد دارید در زمستان سفر کنید، لباس مناسب را فراموش نکنید. زمستان‌های آلمان سرد و برفی است. فصل اسکی در آلمان از کریسمس تا انتهای ماه مارس است.

چگونه به آلمان سفر کنیم؟ | قدم اول آشنایی با کشور آلمان

کشور آلمان یکی از مهمترین اعضای اتحادیه اروپاست و از لحاظ موقعیت جغرافیایی با کشورهای سوییس، لهستان، هلند، بلژیک، اتریش، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه و لوکزامبورگ مرز مشترک دارد. آلمان به دلایل زیادی از جمله موقعیت اقتصادی مطلوب، روابط دیپلماتیک مناسب با سایر کشورها، قدرت نظامی اثبات شده، شرایط آموزشی بالا و همچنین به علت پذیرش مهاجرین از سراسر دنیا جز مهمترین کشورهای دنیا و قاره اروپا محسوب می گردد.

چهار شهر از شهرهای آلمان از موقعیت تجاری، توریستی و سیاسی بیشتری برخوردار هستند. مونیخ بزرگترین شهر و پایتخت ایالت بایرن است که در قسمت جنوبی کشور آلمان قرار دارد. هامبورگ نیز دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپاست.

برلین پایتخت و بزرگترین شهر آلمان و همچنین پر جمعیت ترین شهر در آلمان و ششمین منطقه پر جمعیت شهری در اتحادیه اروپا می باشد. این کلانشهر مقصد توریستی بسیاری از مسافران و مهاجران از سایر کشورها به سمت آلمان است. فرانکفورت نیز پایتخت ایالت هسن آلمان و بزرگترین شهر این ایالت است که یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های این قاره را در خود جای داده است.

سفر به آلمان بدون ویزا

طبق قوانین بین المللی برخی از افراد هرچند تبعه یک کشور نباشند می توانند بدون ویزا به آن کشور مسافرت کنند. این افراد صرفا به یک پاسپورت معتبر و قانونی نیاز دارند. البته برخی از کشورها محدودیت های دیگری را هم در این زمینه در نظر گرفته اند.

به عنوان مثال ویزای مورد نظر را حتما باید در مرز این کشورها اخذ نمود و سپس وارد خاک آن کشور شد؛ نکته مهمی که وجود دارد این است که امکان سفر به آلمان برای ایرانیان بدون دریافت ویزا امکان پذیر نیست. بنابراین اگر به دنبال مسافرت به آلمان بدون ویزا هستید باید بگوییم چنین امکانی وجود ندارد و شما باید حتما پیش از اقدام به مسافرت یک ویزای قانونی دریافت کنید.

روش های اخذ ویزای آلمان

  • اخذ ویزای تحصیل در آلمان
  • اخذ ویزای کار در آلمان
  • اخـذ ویزای سرمایه گذاری در آلمان
  • اخذ ویزای ازدواج یا تولد در آلمان
  • اخذ ویزای توریستی و گردشگری آلمان

آن چیزی که در این مقاله مد نظر ماست اخذ ویزای توریستی آلمان است. در واقع شما برای یک سفر کوتاه به آلمان نیازی به اخذ ویزا از طریق روش های اول ندارید و این کشور امکان مسافرت به آلمان را برای کسانی که صرفا قصد سفر و گردشگری را دارند فراهم نموده است.

اخذ ویزای توریستی آلمان

برای سفر به آلمان لازم است مدارک مربوط به مسافرت و اخذ ویزا را تهیه و به سفارت آن کشور مراجعه کنید و بعد از مصاحبه با افسر سفارت، ویزای توریستی بگیرید. مدارک لازم برای اخذ روادید شامل مدارک شناسایی مثل گذرنامه و مدارک شغلی و مالی، بلیط هواپیما و رزرو هتل است.

البته اگر برای دیدن دوستان یا اقوام خود به آلمان سفر می‌کنید می‌ توانید به جای ارائه مدارک رزرو هتل، آدرس محل اقامتتان را در کشور مقصد به سفارت بدهید. البته اگر بخواهید ویزای شنگن بگیرید کار پر دردسری است و باید مدارک شغلی و علل اصلی مسافرت به آلمان را توجیه و بعد از کسب نتیجه مثبت موفق به اخذ ویزا شوید.

پروازهای مستقیم ایران به آلمان

پروازهای مستقیم از ایران به آلمان بدون توقف در شهریور ۱۴۰۱ عبارتند از:

شرکت هواپیمایی مبدا-مقصد مدت‌زمان پرواز قیمت
ایران ایر تهران-کلن ۵h:۴۰m ۳۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
ایران ایر تهران- فرانکفورت ۵h:۳۰m ۳۲٬۷۰۰٬۰۰۰ تومان
ایران ایر تهران- هامبورگ ۵h:۳۵m ۳۲٬۷۰۰٬۰۰۰ تومان
لوفتهانزا تهران- فرانکفورت ۵h:۳۰m ۶۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

هزینه سفر به آلمان

تنها محدودیت شما در سفر به آلمان زمان نخواهد بود. هزینه هم یکی دیگر از آن چالش‌هایی است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد. دانستن هزینه‌هایی چون حمل و نقل یا بازدید از مکان‌های تاریخی باعث می‌شود اولویت‌های شما در برابر اخطارهایی مثل کمبود بودجه آسیب‌ناپذیر بمانند. مثلا اگر حتما بخواهید یک کنسرت مهم در آلمان را شرکت کنید، اما این کنسرت در روز آخر سفر شما باشد باید مقداری صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این باید به هزینه سوغاتی از آلمان هم گوشه چشمی داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در آلمان

در سفر به آلمان حمل و نقل بین شهری از  طریق قطار هزینه بسیار بالا است، اما گوش به زنگ باشید زیرا برای سفرها تخفیفات ویژه‎ای در نظر گرفته می‎شود.

هزینه‌ی بلیط اتوبوس‌های درون شهری هم ۱ تا ۲ یورو برای هر نفر است. استفاده از تاکسی و وسایل حمل‌ و نقل شبیه این در اروپا تا حدی تجملاتی محسوب می‌شود.  اما یک راه حل هم وجود دارد که تندرستی شما را هم تضمین می‌کند: استفاده از دوچرخه‌هایی که در آلمان اجاره می‌دهند. اجاره روزانه هر دوچرخه ۱۸ یورو است.

برای رفتن به خود آلمان بلیط هواپیما نوساناتی چشم‌گیر با توجه به فصل‌ها دارد. علی بابا کاملترین مرجع خرید بلیط هواپیماست. با بررسی قیمت‌های متنوع می‌توانید مناسب‌ترین بلیط هواپیما را بیابید.

هزینه هتل های آلمان

هزینه اقامت به آلمان باز هم بستگی به انتخاب‌های شما دارد. انتخاب شما بین هتل‌ها، آپارتمان‌های حاشیه‌ی شهر و مهمان‌پذیر‌ها خواهد بود.

اما صبر کنید، درست است. حتما با خودتان می‌گویید سفر به آلمان بدون تجربه گذراندن چند شب در یکی از آن هتل‌های اروپایی که فقط در فیلم‌های سینمایی دیده‌اید حیف است. مثلا کسی هست که دوست نداشته باشد خوابیدن در یک معماری قرن سیزدهمی را تجربه نکند؟ هتل مارکوستورم در رتونبرگ آلمان ۵۰۰ سال است که برای اقامت مسافران استفاده می‌شود.

یا شاید هم خوابتان درمورد هتلی با اتاق‌های مجهز و بزرگ با هتل  رادیسون بلو  در برلین تعبیر شود. هتلی که وسط آن یکی از معروف‌ترین آکواریم‌های جهان حضور دارد و اطراف آن معروف‌ترین رستوران‌های برلین و موزه  پرگامون واقع شده است. اما فراموش نکنید اقامت در خود این هتل‌ها به تنهایی یک جاذبه کامل هستند و به همین دلیل گران هم هستند.  اقامت در هتل‌های سه ستاره به بالا بیش از ۱۰۰ یورو خرج دارد.

درباره قیمت آپارتمان‌ها باید بگوییم که این آپارتمان‌ها اگر کوچک و در حاشیه شهر باشند شبی ۲۰ یورو خواهند بود اما اگر شیک و بزرگ باشند، قیمت اقامت در آنها تا شبی ۴۰۰ یورو هم می‌رود.

اما مقرون‌ به صرفه‌ترین انتخاب اقامت‌گاه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره است. به خصوص که هاستل‌ها در آلمان از استاندارد اروپایی برخوردار هستند و با شبی  ۱۰ تا ۳۰  یورو صاحب یک تخت و یک لاکر خواهید شد.

هزینه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در آلمان

لابد تجربه داشته‌اید که غذا و نوشیدنی چندان رام قدرت اراده و صرفه‌جویی شما نمی‌شود. به خصوص در آلمان که به داشتن خوراکی‌های خوشمزه و مبتکرانه مشهور است. صرف غذا در یک رستوران قرون وسطایی چیزی حدود ۵۰ یورو برای دو نفر می‌شود. اما خبر خوب اینکه نوشیدنی‌ها در آلمان نسبت به جاهای دیگر اروپا ارزان‌تر است. نوشیدنی‌ها ۸ تا ۸ یورو است و نوشابه و قهوه هم حدود ۳ تا ۴ یورو.

بهتر است همه بودجه خود را رستوران‌های لوکس خرج نکنید. سوسیس‌های آلمانی‌ در اینجا نجات دهنده جیب شما هستند. با پرداخت ۲ تا ۳ یورو از انها لذت ببرید.  یک ترفند دیگر هم پیدا کردن رستوران‌های سایر کشورها به خصوص کشورهای خاورمیانه‌ای است که در آلمان با تنوع بسیاری زیادی حضور دارند. هم سیر می‌شوید و هم غذاهای مختلف آنها را با قیمتی ارزان‌تر از رستوران‌های آلمانی تجربه کنید.

در آلمان آب شیر بهداشتی و قابل نوشیدن است و به طوری کلی در آلمان مواد غذایی غیربهداشتی عرضه نمی‌شود. اما خوب است بدانید قیمت  آب  برای خرید در طول روز  ۳.۲ یورو است.

سایر مخارج

در آلمان بلیط سینما ارزان است اما وقتی پای بلیط اپرا و تئاتر و کنسرت وسط بیاید متوجه تفاوت چشم‌گیر آن می‌شوید. هرچند این تفاوت را با کیفیت آنها هم متوجه می‌شوید. قیمت ورودی آنها بین ۵۰ تا ۱۵۰ یورو متغیر است. قیمت ورودی موزه‌ها در آلمان برای هر نفر ۱۰ تا ۱۵ یورو است. به طور کلی یک گشت و گذار یک روزه در آلمان را می‌شود ۲۸ یورو برآورد کرد.

حمل و نقل عمومی در آلمان

سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان از کارآمدی و دقت بالایی برخوردار است و کل کشور را با شبکه‌ای وسیع از وسایل نقلیه متصل می‌کند. این وسایل نقلیه، که شامل قطارهای زیرزمینی، ترامواها، و اتوبوس‌ها می‌شوند، به دلیل راحتی، سرعت و اعتمادپذیری‌شان شهرت دارند. در شهرهای بزرگ، مسافران می‌توانند از سیستم U-Bahn، که قطارهای زیرزمینی سریع‌السیری هستند و دسترسی به مرکز شهرها را فراهم می‌کنند، بهره برند؛ این قطارها با نماد U شناخته می‌شوند. همچنین، سیستم S-Bahn که قطارهای شهری هستند، دسترسی به مرکز شهر و حومه‌ها را امکان‌پذیر می‌سازند و بسیار شبیه به مترو عمل می‌کنند.

ترامواها و اتوبوس‌ها نیز گزینه‌هایی هستند که به راحتی در دسترس قرار دارند و دیروقت خدمات ارائه می‌دهند و ایستگاه‌های آن‌ها با حرف H مشخص می‌شوند. در شهرهای بزرگتر، شبکه حمل و نقل عمومی گسترده‌تر است. ترامواها، که ظرفیت و سرعت بالاتری نسبت به اتوبوس‌ها دارند، در شهرهای شرقی آلمان به‌عنوان وسیله‌ای محبوب برای حمل و نقل درون‌شهری شناخته می‌شوند.

اصطلاحات رایج و ضروری در سفر به آلمان

آلمانی فارسی
Hallo سلام
Ja / Nein بله / نه
Wie geht es dir? حالت خوبه؟
Wie heißen Sie? اسم شما چیست؟
Ich heiße… اسم من … است.
Ich verstehe nicht منظورتان را نمی‌فهمم
Bitte لطفاً
Entschuldigung ببخشید
Dankeschön / Danke متشکرم / ممنون
Können Sie mir helfen? می‌توانید به من کمک کنید؟
Wo ist…? … کجاست؟
Wann? کی؟
Warum? چرا؟
Wie viel kostet das? قیمتش چقدر است؟
Auf Wiedersehen خداحافظ

 

تهیه سیم کارت­ در آلمان

در آلمان، مسافران و ساکنان با دو نوع سیمکارت اعتباری و دائمی، روبرو هستند. SimOptions، Deutsche Telekom، O2 و Vodafone از ارائه‌دهندگان اصلی سیمکارت در آلمان هستند. برای کسانی که به دنبال یک گزینه اقتصادی و موقتی هنگام سفر به آلمان هستند، سیمکارت‌های اعتباری انتخابی عالی به شمار می‌روند. این سیمکارت‌ها را می‌توانید آنلاین خریداری کنید یا با مراجعه به دفاتر فروش شرکت‌های مخابراتی به دست آورید. برای فعال‌سازی، دو روش برای فعل­سازی این سیمکارت­ها وجود دارد.

روش اول از طریق تماس تلفنی با مرکز خدمات مشتریان که اطلاعات آن بر روی سیمکارت درج شده است میسر است. در روش دوم، از طریق وب‌سایت شرکت ارائه‌دهنده با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز برای فعال‌سازی آنلاین، می­توان سیمکارت را فعال کرد. در مقابل، سیمکارت‌های دائمی که برای کاربران حرفه‌ای و استفاده مداوم از داده‌ها در نظر گرفته شده‌اند، بهای بیشتری دارند و روند فعال‌سازی آن‌ها کمی پیچیده‌تر است.

رژیم غذایی در آلمان

آشپزی آلمان از منطقه‌ای به منطقه‌ دیگر متفاوت است. در برخی از مناطق، سبک آشپزی این کشور و غذاهای مختلف با کشورهای همسایه، اشتراکاتی دارد. آلمانی‌ها در طبخ غذاهای مختلف از انواع ماکیان و گوشت قرمز استفاده می‌کنند. استفاده از گوشت  بوقلمون و غاز هم در آلمان رایج است. ماهی‌های آب شور هم در آلمان بسیار محبوب هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.  از آنجایی که فراورده‌های گوشتی در آلمان فراوان است، بسیاری از وعده‌های غذایی دارای گوشت و فراورده‌های گوشتی هستند. وعده‌ غذایی اصلی ناهار است و برای شام معمولا غذای سبک‌تری در نظر می‌گیرند. سبزیجات هم به‌شکل‌های مختلف در انواع سوپ و خوراک، مصرف می‌شود. کیک‌ها و دسرهای آلمانی هم مشهور هستند از جمله کیک جنگل سیاه که برگرفته از جنگلی به همین نام است.

همه‌ ما با شنیدن نام آلمان به یاد انواع و اقسام سوسیس و پنیر می‌افتیم. اما غذا و آشپزی در آلمان فقط به اینها محدود نمی‌شود و از آنجایی که هر منطقه، فرهنگ غذایی مخصوص به خود دارد که از کشورهای مختلف تاثیر گرفته است، تنوع غذایی در آلمان بسیار جالب توجه است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ غذایی در آلمان، انواع نان است. انواع نان در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف با طعم‌های متفاوت وجود دارد که از آردهای مختلفی تهیه می‌شوند. علاوه بر نان، شیرینی‌ها هم تنوع زیادی دارند. نان رول یا بروتشن (Brötchen) نوعی نان است که در آلمان بسیار رایج است. پرتزل (Bretzeln) یکی دیگر از انواع نان است که در آلمان بسیار رایج و پرطرفدار است و از بخش‌های جنوب آلمان نشات گرفته است. این نان با ظاهری شبیه به گره، امروزه در سراسر دنیا مشهور است اما خاستگاه آن آلمان است.

اما سوسیس هم که در آلمان بسیار محبوب است تنوع فوق‌العاده‌ای دارد و هر منطقه‌ای سوسیس مخصوص به خود دارد. Currywurst نام یکی از انواع سوسیس است که به‌همراه کچاپ کاری سرو می‌شود.

شنیتزل یکی دیگر از غذاهای محبوب در آلمان است که در واقع نوعی کتلت است که با پوششی از خمیر یا آرد سوخاری پوشانده و سرخ می‌شود. در هر یک از رستوران های آلمان که قدم بگذارید می‌توانید انواع شنیتزل را در منوی آن ببینید. غذای لذیذی که همراه با سیب‌زمینی و انواع سس سرو می‌شود.

قهوه و انواع مختلف آن، کاپوچینو، کافه‌لاته و… را می‌توانید در هر رستوران و کافه‌ای پیدا کنید؛ نوشیدنی محبوبی که نوشیدن آن در کنج کافه‌های دنج و قدیمی، لذتی وصف‌ناشدنی دارد.

مکان های دیدنی آلمان که حتما باید ببینید

۱- جنگل‌های سیاه

بوی کاج‌هایی به رنگ سبز تیره در نزدیکی فرانسه را استشمام کنید و بعد از یک پیاده‌‌روی روزانه سری به شهرهایی بزنید که ساعت‌های بزرگ زنگ‌دار همراه با غذاهای محلی فقط یکی از جذابیت‌های آنها محسوب می‌شود. اما می‌گوییم در روز، زیرا جنگل سیاه دقیقا نامی متناسب با فضایش دارد. این جنگل شاید منبع الهام داستان‌های پری‌های جنگلی بوده است؛ جایی که جادوگری کینه‌ای در آن خانه دارد. حضور مه غلیظ و نبود نور خورشید در عمق جنگل و پوشش گیاهی نسبتا  تیره در کنار کلبه‌های قرون وسطایی که مانند قارچ‌ها ناگهان به چشم می‌آیند باعث شده این جنگل جایی مرموز برای گردشگران به نظر برسد.

۲- جزیره سیلت آلمان

شاید شما ازآن دسته باشید که اروپا و جزایر معروف آن را از یک‌دیگر جداناپذیر می‌دانند. آلمان شما را از این جزیره‌ها بی‌نصیب نمی‌گذارد. در شمال آلمان جزایر فریزی قرار دارد، یکی از آنها جزیره سیلت است همراه با تپه‌های شنی و فانوس‌های دریایی که در آن تن به آب می‌زنید و حسابی دوچرخه‌سواری می‌کنید.

۳- کوه تسوگ‌اشپیتسه آلمان

اگر می‌خواهید منظره‌ای از چهار کشور اروپایی داشته باشید لازم نیست کوه‌نوری خیلی سنگینی بکنید. دریاچه مخصوص پایین این کوه که همه سال پر از برف است راه آهنی مخصوص تا بالای کوه دارد. از آنجا بعد از دیدن این منظره زیبا تله‌کابین‌ شما را به سرجای اول باز‌می‌گرداند.

۴- قلعه نوی شوان اشتاین آلمان

آلمان با این همه کلیسا، قلعه و دروازه شاید یکی از مناسب‌ترین کشورها برای عکاسی باشد. جالب است بدانید بیشترین عکس‌ها اما در این قلعه گرفته می‌شود. قلعه‌ای افسانه‌ای با قصه‌های مختلف درباره ساخت آن. پادشاه لودویگ دوم دستور ساخت این قلعه را داد و وقتی کار قلعه کامل شد خودش دیوانه اعلام شد.  قلعه‌های دیزنی لند از این همین قلعه الهام گرفته شده‌اند. این قلعه در جنوب غربی باواریا قرار داد.

۵- دریاچه کنستانس

بی‌خود نیست که آلمان به یکی از مهم‌ترین کشورهای تولید نوشیدنی از انگور تبدیل شده است. شاید یکی از دلایلش همین رودخانه است. آب وهوایی معتدل و زمین‌های حاصلخیز اطراف این مهم‌ترین رودخانه آب‌های تازه در آلمان آنجا را به یکی از مهم‌ترین مناطف کشاوزی در آلمان تبدیل کرده است.

۶- تجربه کاخ‌های یک تاریخ با پارک سانسوسی

این پارک پراز کاخ‌هایی است که هر کدام اهمیت زیادی برای شخصیت‌های تاریخی آلمان داشتند. ماجرای این پارک با کاخ اصلی‌اش آغاز می‌شود که در ۱۷۴۰ برای فردریک کبیر ساخته شد. او چنان علاقه‌ای به آن داشت که می‌گفت این کاخ تا مرگ همراهش می‌ماند. این کاخ جایی برای آرامش و رهایی از استرس‌های مخصوص یک پادشاه بود. نسل‌های بعد از فردریک کبیر پارک زیبای او را که به نوعی معبدی برای تسلای خاطرش بود تبدیل به مکانی برای یادگارهای معماری خود کردند. این پارک علاوه بر چندین کاخ دیگر، کلیسای صلح را که ویلیام چهارم در آن دفن است در خود دارد. علاوه بر این‌ها نظرتان راجع به یک باغ گل به سبک باروک و با بیش از سه هزار درخت میوه و تعدادی حمام رمی چیست؟ این کاخ در پوتسدام آلمان قرار دارد که به نوعی حاشیه شهر برلین محسوب می‌شود.

۷- جزیره روگن

دریای این جزیره آبی پر رنگ است و ساحلش پر از ویلاهای حیرت‌انگیز و صخره‌های گچی.  همچنین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آلمان شرقی یعنی غار آرکونا در روگن، بزرگ‌ترین جزیره آلمان، قرار دارد.

۸- دریاچه کونیگسی

دریاچه کونیگسی برای دولت آلمان حسابی مهم است. دریاچه‌ای با حال و هوای کوهستانی و صخره‌های بلند در اطرافش که یکی از تمیزترین دریاچه‌های آلمان است و در ایالت باواریا واقع شده. آلمان برای حفاظت از این دریاچه  عمیق ۱۹۰ متری پارک زیبای  برشتسگاردن را ساخته است. اما این پارک در کنار دریاچه‌ای کریستالی با علفزار‌های متلاطم‌ا‌ش به تنهایی یک جاذبه خوانده می‌شود که می‌تواند با مراکز آب درمانی شهر شوناو و صدای زنگوله گاوها تنهایی شما را خلسه‌آور سازد.

سوغات در آلمان

سوغات‌های تاریخی هر کشوری راوی داستان‌ها و فرهنگ آنها است. در آلمان، برای توریست‌هایی که قدردان تاریخ و فرهنگ هستند، اقلام خاصی وجود دارد که یادآور دوران‌های مختلف است. جالب است که بدانید تکه­های دیوار برلین که حوادثی را در دل خود جای داده است، به فروش می‌رسد و شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان یادگاری به خانه ببرید. آلمان، میزبان سوغاتهایی مانند تندیس‌های یادگاری و سربازان کادویی است که نماد حادث به جای مانده از دوران جنگ جهانی دوم است. در دوره کریسمس، بازارهای آلمان مملو از تزیینات جشن کریسمس، شکلات‌ها و کتاب‌های تزیینی برادران گریم است که، نشان از نقش پررنگ سنت‌های غنی این کشور در جشن‌های سالانه دارد.

با پا گذاشتن به شهرهای مختلف آلمان، سوغات‌های متنوعی نظر شما را جلب می‌کنند. در فرانکفورت، مدل‌های کوچک ماشین، صابون‌های معطر و کوزه‌های لعابی به چشم می‌خورند، در حالی که مونیخ در تولید و فروش لباس‌های سنتی آلمانی شناخته شده است. برلین نیز خود را با عروسک‌های اشتایف و ساعت‌های روکو متمایز می‌کند و البته، هواداران ورزش می‌توانند از فروشگاه‌های باشگاه‌های ورزشی، لباس و وسایل ورزشی به عنوان سوغات بخرند. این سوغات‌ها، فراتر از یادگاری، داستان فرهنگ و تاریخ غنی آلمان را در خود جای داده‌اند.

سخن آخر

راهنمای سفر به آلمان به شما این امکان را می‌دهد که با اعتماد به نفس وارد ماجراجویی در کشوری شوید که هر زاویه‌ای از آن مملو از کشفیات و شگفتی‌های نهفته است. از قدم زدن در کوچه‌های سنگ‌فرش شده‌ شهرهای تاریخی گرفته تا لذت بردن از طبیعت بکر و جنگل‌های سرسبز، آلمان مکانی است که هر بار سفر به آن تجربه‌های جدید و خاطرات ماندگاری را به ارمغان می‌آورد. این کشور با تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی‌اش، همواره چیزی برای ارائه به هر نوع گردشگر دارد. پس، با برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی برای کشف، آماده ‌باشید تا سفری ناب و دل‌انگیز را در دل اروپا تجربه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا