راهنمای سفر

راهنمای سفر به اسلوونی ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

اسلوونی یکی از کشورهای اروپایی است که با ویزای شینگن می توانید به آن سفر کنید. اکثر جاذبه‌ های گردشگری این کشور کوچک مربوط به تاریخ قرون وسطی می شود. با مطالعه ی راهنمای سفر به اسلوونی می توانید اطلاعاتی را درباره هزینه تفریحات، هزینه اقامت، غذاهای اسلوونی، نحوه دریافت ویزا، تاریخچه و راه های سفر به این کشور بدست آورید. در این مطلب از تودی تریپ می توانید تمام این اطلاعات را بدست آورید.

تاریخ کشور اسلوونی

قرن هفتم و شروع حکومت محلی باواریا، همزمان با ورود اسلاوها را می توان شروع همه چیز برای این کشور دانست. از قرن سیزدهم به بعد اما برای صدها سال، تحت حکومیت سلطه امپراطوری ها اتریش و مجارستان بود. اسلووکی در سال های مختلف، متعلق به کشورهای مختلفی مانند اتریش، ایتالیا و یوگسلاوی بود تا زمانی که در سال ۱۹۹۱ به جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی تبدیل شد.

هتل های اسلوونی

در سفر به اسلوونی متنوع ترین هتل ها، از جمله هتل های لوکس، هتل های بوتیک، هتل های مقرون به صرفه و هتل های کم هزینه را در اسلوونی میتوانید بررسی کرده و انتخاب نمایید. در صورت مسافرت گروهی یا خانوادگی در این سفر با اجاره آپارتمان در لیوبلیانا یا اجاره خانه در لیوبلیانا می‌توانید از هزینه های خود کم کنید.

هتل واندر اوربانی: هتل Vander Urbani در لیوبلیانا، در اسلوونی با رتبه 9 از 10 رتبه بندی شده است. راهروهای آینه کاری، مبلمان شیک و یک استخر بی نهایت زیبا در پشت بام، این هتل بوتیک قدیمی شهر، را یکی از بهترین هتل های اعضای گروه طراحی هتل ها قلمداد کرده است. این هتل در زیر قلعه هیل و در کنار رودخانه لیوبلیانا، در مرکز تاریخی و فرهنگی لیوبلیانا قرار دارد. هزینه یک شب اقامت در این هتل94 یورو است.

خوابگاه سلیکا: هاستل Celica در لیوبلیانا، اسلوونی واقع است و با رتبه 9 از ده رتبه بندی شده است. این بنا یک زندان قرن نوزدهم در لیوبلیانا بوده که برای ایجاد یک خوابگاه شیک و منحصر به فرد بازسازی شده و اتاق های خصوصی در سلول های سابق بازسازی شده اند. امکانات دیگر این هاستل همچنین تخت در سالن خوابگاه ها، کافه ها و رستوران ها و تراس در باغ خواهد بود، و هر از چند گاهی کنسرت ها و نمایشگاه های هنری در آن برپا میشود. هزینه اقامت یک شب در این خوابگاه 16یورو است. در سفر به اسلوونی به جای اجاره آپارتمان ارزان در لیوبلیانا میتوانید از اینگونه هاستل ها استفاده نمایید.

اطلاعات کاربردی در مورد کشور اسلوونی

زبان رسمی اسلوونیایی
واحد پول کشور اسلوونی یورو
پایتخت لیوبلیانا
اختلاف ساعت با تهران دو ساعت جلوتر از تهران
برق شهری 230 ولت 50 هرتز
کد کشور اسلوونی 368+
فرودگاه های بین المللی فرودگاه ال جوبجانا خوزه پوکنیک

فرودگاه ماریبر ادوارد روسجان

فرودگاه پورتوروژ

آب و هوای کشور اسلوونی

با توجه به شرایط جغرافیایی این کشور و کوهستانی بودن شرایط آب و هوایی در اغلب اوقات سال سرد و خشک بوده  و شرایط مدیترانه ای در آن برقرار است. شهر لیوبلیانا که در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، دمایی متغیر بین صفر تا بیست درجه سانتیگراد دارد و ناگفته نماند که یکی از بارانی ترین پایتخت های اروپاست. بهترین زمان سفر به اسلوونی که شرایط آب و هوایی بسیار در این کشور مناسب است ماه های ژوئیه تا آگوست است. فوریه و ایام نزدیک کریسمس هم برای عاشقان اسکی و برفی زمان مناسبی است.

اجاره اتومبیل در اسلوونی

اگر در سفر به اسلوونی علاقمند به رانندگی برای بازدید از مناطق مختلف شهرهای آن هستید. یافتن بهترین تخفیف در اجاره اتومبیل را در سایتهای اجاره دهنده اتومبیل از جمله Expedia ، Avant Car و Europcar میتوانید پیدا کنید. با رزرو ماشین از طریق سایت، یک رزرو سریع و امن بدون هزینه رزرو و با پرداخت آسان میتوانید داشته باشید. با ثبت نام و ذخیره رزرو ماشین مورد نظر خود، در وقت صرفه جویی کرده و به راحتی میتوانید خودرو مناسب خود را انتخاب کرده و اجاره نمایید. برخی از شرکتهای اجاره دهنده خودرو، دارای خودروهای برقی هستند. اجاره اتومبیل از طریق سایتها ارزان‌تر بوده و دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته هستند.

مدارکی که شرکت ها به طور معمول برای کرایه دادن خودرو بدون داشتن راننده در کشور اسلوونی از شخص متقاضی دریافت مینمایند، عبارتند از:

  • کارت شناسایی معتبر دارای عکس
  • سن قانونی متقاضی خودرو حداقل ۲۱ سال
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی بین‌المللی برای سفر به اسلوونی
  • حداقل یک سال از زمان اعتبار گواهینامه رانندگی باید باقی باشد
  • ممکن است برخی شرکت ها، کارت اعتباری معتبر که مبلغی به عنوان وثیقه در آن موجود باشد را، طلب کنند.

بیمه و تسهیلات درمانی برای گردشگران در اسلوونی

درست مثل سفر به هر جای دیگری توصیه میشود هنگام سفر به اسلوونی بیمه مسافرتی برای خود و خانواده همراهتان را تهیه کنید، زیرا هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی در مسافرت خارج از کشور برای ایرانیان زیاد است و بیمه مسافرتی درمانی مقداری از هزینه های پزشکی را پوشش میدهد.

البته بیمه سفر نه تنها هزینه های مراقبت های پزشکی اورژانسی را در سفر شما تامین میکند، بلکه همچنین در صورت مواجه شدن با سرقت وسایلتان و یا گم کردن و از دست دادن اقلام ارزشمند خود میتوانید هزینه های بخش هایی از وسایل از دست رفته خود را تامین نمایید.

البته از مدارک ضروری جهت درخواست ویزای توریستی به منطقه شنگن، تامین بیمه مسافرتی به ارزش 30 هزار یورو خواهد بود، از این لحاظ جهت سفر به اسلوونی که جزو منطقه شنگن است، دارا بودن بیمه مسافرتی از ضروریات سفر است. لازم است بیمه مسافرتی را قبل از خروج از ایران تهیه نمایید، تهیه بیمه سفر در خارج از کشور مشمول برگشت هزینه های درمانی و خدمات تحت پوشش بیمه مسافرتی نمیگردد.

خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در اسلوونی

از آنجایی که اسلوونی عضو اتحادیه اروپا است و در سال 2007 نیز به منطقه یورو پیوسته، یورو ارز رسمی در اسلوونی است. هر دلار آمریکا حدودا برابر با 0.89 یورو خواهد بود. دستگاه‌های خودپرداز به طور گسترده در دسترس هستند.

همچنین کارت های اعتباری در اکثر شرکت ها و موسسات در سراسر کشور پذیرفته میشوند، ولی ممکن است هزینه تبدیل از روی کارت شما برداشته شود، پس در سفر به اسلوونی قبل از استفاده از دستگاه ATM از میزان کسری آن اطلاع پیدا کنید.

به هر حال از آنجا که ارتباط بانکی گسترده ای بین بانک های ایران و اسلوونی وجود ندارد، همیشه پول نقد با خود داشته باشید، در صرافی ها و بانکها امکان مبادله ارز خود را، دارید. البته در ورود به فرودگاه بهتر است مقداری پول نقد ارز کشور را با خود داشته باشید. هزینه سفر به اسلوونی نسبت به کشورهای اروپایی نزدیک خود مثل سوئیس، اتریش و ایتالیا نسبتا ارزان است، اما از بسیاری از کشورهای اروپای شرقی گران تر است.

هزینه ی خورد و خوراک در اسلوونی

در ادامه ی راهنمای سفر به اسلوونی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۷ یورو را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۳۰ یورو پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در اسلوونی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۵ یورو می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱.۳۰ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱.۳۵ یورو بپردازید.

راهنمای حمل و نقل در اسلوونی

  • از هواپیما استفاده کنید!

فرودگاه اصلی اسلوونی فرودگاه لیوبلیانا و خط اصلی آن Adria Airways است به شهرهای مختلف اروپا سفر می‌کند و خطوط این کشور را به کشورهای جنوب شرق اروپا متصل می‌کند.

  • اتوبوس سوار شوید!

در شهر لیوبلیانا میتوانید از طریق سایت اتوبوس رانی از خدمات هواپیمایی و اتوبوس رانی این کشور بهره ببرید. در روزهای هفته میان تریست (Trieste)، ایتالیا و کوبر (Kober) و پیران (Piran) اتوبوس وجود دارد. علاوه بر آن، هر روزه میان مسیرهای تریست و لیوبلیانا و همچنین میان گوریزیا، ایتالیا و نوا گوریکا، هر یک ساعت یک ‌بار یک اتوبوس وجود دارد. اگر هم اهل پیاده روی باشید می توانید تمام این مسیرها را پیاده بروید.

هزینه حمل و نقل در اسلوونی

  • هزینه بلیط تک سفره ۱.۲۰ یورو
  • هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۳۷ یورو
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۰.۹۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۴ یورو باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۳۰ یورو

پروازها از ایران به اسلوونی

اگر علاقمند به سفر به اسلوونی باشید از چند شرکت هواپیمایی میتوانید اقدام به خرید بلیط اسلوونی نمایید. برای تهیه بلیط لیوبلیانا از شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز و اصفهان میتوانید از طریق خط هوایی اتریش اقدام نمایید که با یک توقف در استانبول به سمت اسلوونی پرواز میکند.

در صورتیکه بخواهید از مبدا تهران بلیت اسلوونی را تهیه کنید از این شرکت ها میتوانید خرید خود را انجام دهید. شرکت هواپیمایی لوفتهانزا با یک توقف در فرانکفورت آلمان، خط هوایی اتریشی با یک توقف در وین اتریش و شرکت هوایی ایرفلوت Aeroflot با یک توقف در مسکو، هرکدام از تهران به سمت اسلوونی پرواز دارند.

شرکت هواپیمایی آدریا Adria Airways که از خطوط هوایی شرکت اسلوونی است، پروازی از ایران ندارد و از آن جهت پرواز در مسیرهای داخلی اسلوونی استفاده می‌شود. از این خط هوایی برای پرواز از کشورهای اروپایی به اسلوونی و برعکس استفاده میگردد. فرودگاه لیوبلیانا، که به نام Jože Pučnik شناخته میشود، شلوغ ترین فرودگاه بین المللی لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی است. این فرودگاه در نزدیکی روستای برنیک، در 24 کیلومتری شمال غربی پایتخت اسلوونی قرار دارد.

ویزای توریستی اسلوونی

کشور اروپایی اسلوونی در لیست اعضا معاهده شنگن قرار دارد. به طور کلی، برای شهروندان آمریکا و اروپا برای اقامت کمتر از 90 روز ویزا مورد نیاز نیست، گرچه برخی از ملیت ها نیاز به یک معتبر ویزای شنگن دارند. اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما حداقل 6 ماه از تاریخ برنامه ریزی شده برای سفر به اسلوونی دارای اعتبار است.

اسلوونی چندی است که سفارت خود را در ایران بازگشایی کرده و اخیرا درخواست‌های بسیاری را برای ویزای توریستی دریافت می‌کند.

مدارکی که برای دریافت ویزا لازم است عبارتند از:

  • اصل گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی
  • بیمه مسافرتی با پوشش سی هزار یورو
  • گواهی اشتغال به کار برای افراد شاغل
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • گواهی رزرو اقامت در اسلوونی
  • بلیط رفت و برگشت جهت سفر به اسلوونی
  • پرینت حساب بانکی

مکان‌های دیدنی کشور اسلوونی

  • دریاچه بلد: در شهر بلد دریاچه‌ای فیروزه‌ای و زیبا قراردارد که در وسط این دریاچه یک کلیسای تاریخی بسیار زیبا با سقفی قرمز قرار گرفته است، این مکان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در هنگام سفر به کشور اسلوونی می‌باشد.
  • غار زیر زمینی: غار Postojna یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور اسلوونی می‌باشد که دارای استالاگمیت و استالاکتیک های زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌نماید، این غار در مسیر قلعه پردجاما قرار دارد و در زمان سفر به کشور اسلوونی از این مکان دیدن نمایید.
  • قلعه Ljubljana Castle : قلعه‌ای متعلق به قرون وسطی که نمادی از پایتخت کشور اسلوونی بدل شده است.
  • برج Neboticnik : برجی به ارتفاع 70 متر و دارای 13 طبقه که در پایتخت کشور اسلوونی قرار دارد در سال 1993 ساخته شد، این برج زیبا دارای رستوران و کافه‌ای بسیار دیدنی در طبقه بهم به بالا می‌باشد که با رفتن به این رستوران پایتخت کشور اسلوونی و نمایی زیبا از شهر را می‌توانید مشاهده نمایید.

مراکز خرید در اسلوونی

  • یکشنبه بازار لیوبلیانا | Sunday flea market ljubljana

آدرس: Cankarjevo nabrežje ۹، ۱۰۰۰ Ljubljana، Slovenia

  • مرکز خرید BTC | BTC city

آدرس: Šmartinska cesta ۱۵۲ d، ۱۰۰۰ Ljubljana، Slovenia

  • بازار مرکزی لیوبلیانا | Central market of Ljubljiana

آدرس: Adamič-Lundrovo nabrežje ۶، ۱۰۰۰ Ljubljana، Slovenia

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودیم کشور اسلوونی با داشتن آثار تاریخی زیادی از قرون وسطی و همچنین مناطق طبیعی دیدنی بی‌شماری است، کشور اسلوونی به دلیل اینکه این کشور در اتحادیه اروپا شینگن قرار دارد برای سفر به آن باید ویزای توریستی شینگن برای اسلوونی دریافت نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا