راهنمای سفر

راهنمای سفر به رومانی ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

رومانی یکی از کشورهای اروپایی زیباست که می توانید با خرید تور رومانی یا تورهای ترکیبی اروپا و البته اخذ ویزای توریستی رومانی به این کشور سفر کنید. در این شهر جاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی وجود دارد اما دلیل اکثر مردم برای سفر به رومانی، هزینه های نسبتا پایین آن در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است. در این مطلب از تودی تریپ می توانید راهنمای سفر به رومانی را بخوانید تا با هزینه های سفر، بهترین زمان سفر و جاهای دیدنی رومانی آشنا شوید.

 

اطلاعات ضروری درباره کشور رومانی

زبان رسمی: رومانیایی

واحد پول: لئو (RON)

نوع برق شهری: برق شهری در رومانی ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: +۴۰

شماره‌های اضطراری:۱۱۲

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی: بخارست – فرودگاه بین‌المللی هنری کواندا

 

آب و هوای رومانی

رومانی مثل کشور خودمان ایران دارای ۴ فصل  و آب‌وهوای آن از نوع معتدل قاره‌ای است؛ به این معنی که در این کشور تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها طولانی و سرد هستند. طبیعتا حد وسط گرما و سرما نیز بهار و پاییز است. در فصل تابستان در پایتخت کشور رومانی متوسط دما به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در قسمت‌های جنوبی این کشور به ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌طورکلی مناطق جنوبی رومانی گرم‌تر و مناطق شمالی و شرقی سردتر هستند.

رومانی در بهار از نظر بارندگی کاملا خشک است و این فصل جز خشک‌ترین فصل‌های این کشور به‌حساب می‌آید. در تابستان‌ها دامنه کوه‌ها با بارش باران معطر شده و رعد و برق در دل آسمان جشن نور و صدا برپا می‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به رومانی در فصل تابستان و بازدید از مناطق کوهستانی این کشور را دارید، حتما یک دست لباس گرم نیز همراه خود داشته باشید.

 

بهترین زمان سفر به رومانی

رومانی کشوری ۴ فصل و دارای آب‌وهوای آن از نوع معتدل قاره‌ای است؛ به این معنی که در این کشور تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها طولانی و سرد هستند. طبیعتا حد وسط گرما و سرما نیز بهار و پاییز است. در فصل تابستان در پایتخت کشور رومانی متوسط دما به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در قسمت‌های جنوبی این کشور به ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان سفر به این کشور بهار و پاییز است.

 

هتل های رومانی

بخارست، گران ترین شهر رومانی است و اجاره خانه در بخارست، در قیمت­های مختلف وجود دارد، اما می توانید یک مکان راحت و مناسب را با کمتر از 400 دلار در ماه پیدا کنید. مسافران جوان علاقمند به سفر به رومانی به صورت بک پک می­توانند از خوابگاه یا مهمان خانه با هزینه 50 لئو برای هر نفر در یک شب استفاده کنند. اجاره اتاق دوبل در بهترین مکان در شهر با قیمت200 لئو  برای یک شب امکان پذیر است. در صورت سفر گروهی با اجاره آپارتمان ارزان در بخارست، می­توانید از هزینه­های خود بکاهید.

  • هتل سلام بخارستHello Hotels Bucharest:

 این هتل دو ستاره، 2 دقیقه پیاده روی از ایستگاه ترمینال Buzeşti، 2 کیلومتر از Athenaeum رومانیایی و 4 کیلومتر از قصر پارلمان فاصله دارد. هتل دارای قیمت مناسب بوده و دارای طراحی ساده است که امکان تراس برای اتاق­ها، رستوران، و همچنین کافی نت و Wi-Fi رایگان را ارائه می دهد. هزینه اقامت یک شب در این هتل در سفر به رومانی، 48 دلار است.

  • خوابگاه شهر قدیمی بخارست Little Bucharest Old Town Hostel:

 این هتل 2 ستاره، در نزدیکی هسته تاریخی شهر، موزه کورتیا ودادگاه والد ایمپالر قرار دارد. این هتل شامل خوابگاه­های روحیه دار و اتاقهای رنگارنگ در یک محیط شاد است. در رستوران هتل غذاهای رومانیایی ارائه می­شود و دارای  WiFi رایگان است. هزینه اقامت یک شب در این هتل، 18 دلار است.

 

وسایل ضروری برای سفر به رومانی

در صورت تمایل می­توانید کتاب مترجم رومانی با خود ببرید، البته حداقل حدود 40 درصد از رومانی­ها کمابیش انگلیسی صحبت می­کنند. زنان رومانیایی تحت تاثیر فرانسوی ها، بلوز و دامن به تن می­کنند و مردان شلوار می پوشند. دختران جوان رومانیایی از لباس هایی با پوشیدگی بسیار کم استفاده می‌کنند. بسته به زمان تور رومانی که انتخاب کرده­اید، لباس و پوشش مناسب با خود ببرید. از آنجا که در سفر به رومانی پیاده­روی زیاد خواهید داشت، حداقل دو جفت کفش ورزشی و راحت و پماد ضد آفتاب و عینک افتابی با خود ببرید. وسایل دیجیتال مثل موبایل، دوربین، تابلت و شارژرها و کارت حافظه اضافی با خود داشته باشید.

برق مصرفی در رومانی 230 ولت و 50 هرتز است و نیاز به مبدل برق نیست ولی می­توانید برای استفاده همزمان از یک پریز در شارژ چند موبایل سه راهی با خود ببرید. کیف بند دار جهت حمل پول نقد و مدارک مهم و کیف کوله­ای جهت حمل لوازم ضروری در گشت­های روزانه با خود داشته باشید.

 

دریافت ویزا توریستی کشور رومانی

رومانی در حال حاضر عضو قرارداد شینگن نیست، ولی مسافرانی که قصد سفر به رومانی را داشته و دارای ویزای شینگن با تاریخ اعتبار هستند، می‌توانند با این ویزا وارد این کشور شوند. مدارک دریافت ویزای توریستی رومانی بسته به ملیت هر فرد، متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار بیمه مسافرتی برای تمام روز های اقامت .
کارت کلی و شناسنامه دعوتنامه
۲ قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید رزرو هتل
چک ضمانت گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب و ثبت شرکت و یا گداهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی بازنشستگی
فرم تمکن مالی و گردش ۳ ماه آخر سپرده بانکی بیمه مسافرتی برای تمام روز های اقامت .

اگر قصد سفر به رومانی با هدف توریستی را دارید، باید مبلغ ۵۰۰ یورو (به ازای هر نفر) را به عنوان وجه ضمانت ارائه دهید.

 

چند غذای محبوب در رومانی

  • سالاد گوشت گاو

این غذا یکی از غذاهای جالب سنتی در رومانی است و برخلاف نامی که دارد، بیشتر شبیه به سالاد روسی است و با گوشت مرغ تهیه می‌شود.

  • خوراک لوبیا و گوشت دودی

این غذا ترکیبی از لوبیا و انواع گوشت کبابی و دودی است. این غذا را معمولا در فصل زمستان و همراه با انواع ترشی‌ها و چاشنی‌های خاص محلی می‌خورند.

  • Mici، رول گوشت کبابی

این رول‌های کوچک و لذیذ معمولا بزرگتر از یک انگشت نیستند و با ترکیب گوشت چرخ کرده، ادویه و سیر تهیه می‌شوند. این ترکیب را گریل می‌کنند و داغ با سس خردل سرو می‌کنند.

  • بیکن دودی با پاپریکا 

برای تهیه‌ی این غذا از بیکن دودی استفاده می‌کنند. پیاز قرمز، پاپریکا و نمک از طعم‌دهنده‌های این غذای لذیذ است. معمولا این غذا را با نان‌های خانگی لذیذ نوش جان می‌کنند.

 

رستوران های پیشنهادی در رومانی

  • رستوران بادمجان | Aubergine Restaurant

یک رستوران مدیترانه ای در شهر بخارست، به نام بادمجان وجود دارد. این رستوران برای تهیه تمامی غذاهای خود از مواد اولیه تازه و بسیار خوشمزه استفاده می کند و فضای داخلی این رستوران به گونه ای طراحی شده است که فضایی رومانتیک را برای شما به ارمغان می آورد. اگر دو نفره به این شهر سفر کرده اید، برای شام یک میز رزرو کنید تا آرامش بی نظیری را در این رستوران بدست بیاورید.

آدرس: رومانی – بخارست Strada Sfântul Dumitru ۳۵، București، Romania

  • رستوران Veranda Casa Frumoasa

در این رستوران میزان هزینه ها کمی بالاست اما طعم غذاها در آن بسیار بی نظیر بوده و دارای دکوراسیونی فوق العاده و بی نظیر می باشد.

آدرس: رومانی – بخارست Strada Clopotarii Vechi ۸، București، Romania

  • رستوران Caru’ cu Bere

رستورانی مجلل در ساختمانی قدیمی با دکوراسیون و معماری چشم گیر که معروف به غذاهای خوشمزه به همراه موسیقی است. فضای داخلی این رستوران و طعم خوب غذاهایی در آن میل می کنید سبب شده اند تا احساس بسیار خوبی هنگام پرداخت صورت حساب غذایتان در آن داشته باشید.

آدرس: رومانی – بخارست Strada Stavropoleos ۵، București، Romania

 

هزینه های سفر به رومانی

۱- هزینه حمل و نقل

  • بلیط تک‌سفره: بین ۱٫۴۰ تا ۳ لئو
  • رفت و آمد با تاکسی: هر کیلومتر در شرایط ترافیکی عادی بین ۱٫۹۹ تا ۳ لئو
  • هر ساعت توقف تاکسی: هر کیلومتر در شرایط ترافیکی عادی بین ۱۹ تا ۳۰ لئو

۲- هزینه اقامت و هتل

  • بیشتر خوابگاه‌های هاستل‌ها با ۶ تا ۸ تخت، شبی بین ۵۰ تا ۶۰ لئوی رومانی هزینه دارند.
  • اتاق‌های خصوصی با دو تخت، بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ لئو قیمت دارند.
  • هزینه‌ی اقامت در یک اتاق دو تخته در هتل ارزان شبی ۱۰۰ تا ۱۲۵ لئو است.
  • همچنین اتاق‌های اشتراکی را با ۴۰ لئو و خانه‌ی کامل را با ۹۵ تا ۱۳۵ لئو کرایه کنید.

۳- هزینه غذا و رستوران

  • یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت: بین ۱۵ تا ۵۰ لئو
  • یک وعده غذا دونفره در یک رستوران متوسط: بین ۸۰ تا ۲۱۷٫۸۱ لئو
  • یک وعده غذا معمولی در رستوران‌های مک‌دونالد: بین ۱۷ تا ۲۳ لئو

۴- هزینه برخی خوراکی ها

شیر ۱ لیتری ۳ تا ۶ لئو سیب هر کیلو بین ۲ تا ۶ لئو
نان شیرین تازه ۵۰۰ گرمی ۱٫۵ تا ۵ لئو موز هر کیلو بین ۴ تا ۸ لئو
برنج سفید هر کیلو ۳ تا ۸ لئو پرتقال لئو هر کیلو بین ۳ تا ۸
آب یک و نیم لیتری ۲ تا ۳ لئو گوجه‌فرنگی هر کیلو بین ۳ تا ۹٫۵ لئو
۱۲ عدد تخم مرغ ۵٫۴۰ تا ۱۴٫۴۰ لئو سیب‌زمینی هر کیلوو بین ۱٫۴ تا ۴ لئو
پنیر محلی هر کیلو بین ۱۵ تا ۴۰ لئو پیاز هر کیلو بین ۱٫۵ تا ۵ لئو

جاذبه های گردشگری در رومانی

  • کاخ پارلمان | Palace of Parliament

دومین ساختمان بزرگ و پر هزینه اداری جهان کاخ پارلمان است که در شهر بخارست، رومانی واقع می باشد. این کاخ شامل مجلس سنا، مجلس نمایندگان، مرکز کنفرانس بین المللی، موزه ملی هنرهای معاصر، موزه های توتالیتاریسم کمونیست و … می شود. با توجه به این همه مجموعه که در کاخ پارلمان وجود دارد، هنوز حدود ۷۰ درصد از این کاخ خالی است.

آدرس: رومانی – بخارست Strada Izvor ۲-۴، București ۰۵۰۵۶۳، Romania

طاق نصرت بخارست | Arcul de Triumf

در سال ۱۹۲۲، به منظور یادبودی از جان باختگان جنگ جهانی اول در شهر بخارست رومانی، بنایی به نام طاق نصرت ساخته شد. این طاق دارای ارتفاع ۲۵ متر بوده و و راه پله ای برای دسترسی بازدید کننده ها به تراس هم دارد که البته بیشتر مواقع بسته است اما گاهی در تعطیلات رسمی می توان امید داشت که آن را باز کنند.

آدرس: Piața Arcul de Triumf, București, Romania

  •  موزه روستایی | Muzeul Satului

موزه روستایی قوم نگاری در هوای آزاد، نمایشگاهی سنتی از زندگی رومانیایی را شامل می باشد، همچنین مساحت این موزه ۱۰۰.۰۰۰ متر مربع، و شامل ۲۷۲ مزرعه و خانه روستایی است. بسیاری از خانه ها آسیاب های بادی دارند، سقف آن ها از کاهگل ساخته شده و فضای داخلی آن با دکوراسیونی سنتی پر شده است.

آدرس: Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff ۳۴، București، Romania

  • دلتای دانوب | Danube Delta

‏بیشترین قسمت های دلتای دانوب که از لحاظ وسعت دومین دلتای بزرگ اروپا محسوب می شود، در رومانی واقع شده است. در اصل این دلتا بخشی از دریای سیاه بوده و مکان مناسبی برای مشاهده ی طبیعت به شمار می رود. دلتای دانوب خانه ی گونه های خاص گیاهی و جانوری در اروپا و ۳۲ اکوسیستم مختلف از جمله بزرگترین تالاب های جهان است. در اینجا شما می توانید سوار قایقی شده و شاهد زیبایی های این دلتا و غروب شگفت انگیز آفتاب باشید. ‏

  • مامایا | Mamaia

مامایا که در لبه ی دریای سیاه واقع شده، معروف ترین تفرجگاه ساحلی رومانی محسوب می شود. مامایا کوچک است اما با این حال دارای امتدادی به طول ۸ کیلومتر می باشد. این شهر دارای ساحل های ماسه ای بینظیری است که مناسب حمام آفتاب و استراحت است. مامایا همچنین دارای یک پارک آبی مختص کودکان است. هرچند بزرگسالان نیز در صورت تمایل می توانند در آکادمی موج سواری آموزش ببیند.

  • صومعه های نقاشی شده | Painted Monasteries

از زیباترین جاذبه های رومانی صومعه های نقاشی شده ی بوکووینا در بخش های شمال شرقی رومانی هستند. دیوارهای خارجی این صومعه ها با نقاشی های استادانه از چهره های قدیسین و پیامبران، صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح، تصاویر فرشتگان و شیاطین، بهشت و جهنم پوشیده شده است. بهترین نمونه های محافظت شده ی این صومعه ها را می توان در Humor، Moldovita، Patrauti، Probota، Suceava، Sucevita و Voronet یافت.

 

مراکز خرید در کشور رومانی

  • مرکز خرید سان پلازا | Sun Plaza Shopping Center

آدرس: رومانی – بخارست Calea Văcărești ۳۹۱، București ۰۴۰۰۶۹، Romania

  • مرکز خرید AFI Palace Cotroceni

آدرس: رومانی – بخارست Bulevardul Vasile Milea ۴، București ۰۶۱۳۴۴، Romania

  • فروشگاه چرخ فلک | Carturesti Carusel

آدرس: رومانی – بخارست Strada Lipscani ۵۵، București، Romania

  • مرکز خرید مگا مال | Mega Mall

آدرس: رومانی – بخارست Șoseaua Pantelimon ۲۳۳، București، Romania

 

کلام آخر

رومانی از کشورهای اروپایی در جنوب شرقی قاره سبز است که هزینه های سفر به آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. به همین دلیل هم افراد زیادی به خرید تور رومانی علاقه مند هستند. در این مطلب می توانید راهنمای سفر به رومانی را به طور کامل مطالعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا