دانستنی های سفر

هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس در سال 1403 چقدر است؟ ترکیه یکی از همسایه های غربی ایران است که شهرهای گردشگری زیادی از جمله وان ترکیه، استانبول، آنتالیا، انکارا، ازمیر، کوش آداسی و مارماریس را در خود جای داده است. سالانه ایرانیان زیادی به این شهرها سفر می کنند و برای این سفر از راه های مختلفی مانند سفر زمینی به ترکیه، سفر هوایی و یا سفر با تور ترکیه استفاده می کنند. اگر قصد سفر زمینی به ترکیه را داشته باشید می توانید با اتوبوس به شهرهای مختلف ترکیه سفر کنید. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس را بررسی کنیم.

هزینه سفر به استانبول با اتوبوس

همانطور که گفتیم استانبول یکی از شهرهای اصلی ترکیه در جذب توریست است و امکان سفر زمینی از ایران به استانبول با اتوبوس امکان پذیر است. برای این سفر ابتدا باید به تبریز سفر کنید و از تبریز به استانبول هم با اتوبوس بروید. مسافت بین تهران و استانبول حدود 2500 کیلومتر است و اگر قصد سفر از تبریز به استانبول را دارید حدود 1800 کیلومتر را باید طی کنید.

مدت زمان سفر شما با اتوبوس از تهران به استانبول نزدیک به 30 تا 40 ساعت طول می کشد که این موضوع به ترافیک و زمان سفر شما بستگی خواهد داشت. همچنین سفر از تبریز به استانبول با اتوبوس نزدیک به 24 ساعت زمان می برد.

در سفر زمینی از تهران به استانبول باید از مرز بازرگان وارد ترکیه شوید و از مسیر ترانزیتی دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو، ایزمیت به استانبول برسید.

  • قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول 1403: از 2 میلیون و 600 هزار تومان به بالا
  • قیمت بلیط اتوبوس تبریز-استانبول 1403: از 2 میلیون و 400 هزار تومان به بالا

هزینه سفر به وان ترکیه با اتوبوس

یکی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه که می توانید با اتوبوس به آن سفر کنید، شهر وان ترکیه است. این شهر کوچک در مرز ایران و ترکیه قرار گرفته و با توجه به تورهای ارزان قیمت وان و همچنین قیمت پایین لباس و تفریحات در وان، ایرانیان زیادی در طول سال به این شهر سفر می کنند.

از شهرهای مختلف کشورمان می توانید تور زمینی وان ترکیه را تهیه کنید. در جدول زیر می توانید شهرهایی که تور وان ترکیه را برگزار می کنند مشاهده کنید:

نام شهر مقصد اول
تهران – کرج – قزوین – زنجان خوی
کرمانشاه – سنندج – اراک – اصفهان – ساری – بابل – رشت تبریز
ارومیه تبریز – اردبیل

قیمت بلیط اتوبوس از تهران به وان ترکیه نسبت به زمان سفر و نرخ ارز ممکن است تغییراتی داشته باشد، اما در حال حاضر نزدیک به 1.500.000 تا 2.500.000 تومان است.

برای سفر از تهران به وان با اتوبوس، باید ابتدا به شهر مرزی خوی سفر کنید. بعد از 11 ساعت به خوی می رسید و از آنجا باید حدود 1.5 ساعت را با ون طی کنید تا به مرز رازی برسید. پس از عبور از مرز رازی و ورود به خاک ترکیه می توانید با ون های موجود در مرز ترکیه به وان سفر کنید که آن هم حدود 1.5 ساعت زمان می برد.

کلام آخر

در این مطلب قیمت بلیط اتوبوس از تهران به استانبول و وان ترکیه را بررسی کردیم. شما می توانید از راه های دیگری مانند سفر با تور یا سفر هوایی به استانبول سفر کنید، اما اگر می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی داشته باشید و یک سفر اقتصادی را تجربه کنید، اتوبوس گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا