راهنمای سفر

راهنمای سفر به کره جنوبی ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

کره جنوبی یکی از کشورهای آسیای شرقی محسوب می شود که در بین مردم ایران هم طرفداران زیادی دارد. البته با گروه های موسیقی کی پاپ در کره جنوبی، این کشور در تمام دنیا به محبوبیت رسیده است. اما تاریخ این کشور هم جذابیت های فوق العاده ای دارد و عده زیادی هستند که دوست دارند از اماکن تاریخی و موزه ها و معابد کره دیدن کنند. برای سفر به کره جنوبی شما به ویزا نیاز دارید و البته باید راهنمای سفر به کره جنوبی را مطالعه کنید. با مطالعه این راهنما می توانید شناخت بیشتری نسبت به این کشور بدست آورید تا سفر راحت تری داشته باشید.

در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم بهترین هتل های کره جنوبی، بهترین زمان سفر، هزینه های سفر به کره جنوبی، بهترین رستوران ها و فستیوال های این کشور را معرفی کنیم.

شناخت کلی کشور کره جنوبی

کره‌جنوبی در شرق قاره آسیا و در قسمت جنوبی شبه جزیره کره واقع شده و پایتخت آن شهر سئول است. کره جنوبی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در ربع شمال شرقی کره زمین قرار دارد. در غرب این کشور، دریای زرد واقع است و همسایگان این کشور با حد فاصل آبی به ترتیب، در شرق با ژاپن و در جنوب با چین شرقی و در شمال دارای مرز خاکی با کره شمالی است.

کره شمالی با هجوم به کره جنوبی، در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ جنگ دو کره را آغاز کرد و چون تا کنون هیچ قرارداد صلحی را امضاء نکرده‌اند، و از نظر حقوقی هنوز دو کشور در جنگ هستند. این کشور دارای مناطق کوهستانی زیباست به دلیل وجود کویر Gobi در بهار و پاییز دارای گرد و غبار است.

فرهنگ و سنت های مردم کره جنوبی

فرهنگ کره جنوبی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد. اگر این فرهنگ را بشناسید و به آن احترام بگذارید، از سفر خود در کره جنوبی لذت بیشتری خواهید برد. آشنایی با مردمی که فرهنگ و سنت های خود را هنوز زنده نگه داشته اند می تواند از دیگر دلایل سفر به شهر کره جنوبی باشد. در ابتدا می توانید به موزه ملی کره بروید و از ۱۲۰۰۰ قطعه ای که در ۶ نمایشگاه دائمی برای تماشای عموم گذاشته شده اند دیدن کنید. این نمایشگاه ها شامل قرون وسطی، اوایل تاریخ مدرن، خوشنویسی، نقاشی، مجسمه سازی، صنایع دستی و هنرهای آسیایی می شود. شما همچنین می توانید به گشت و گذار در دهکده نزدیک Bukchon Hanok ومحله های دوست داشتنی ساخته شده به سبک خانه های سنتی کره ای یا هانک بپردازید و تجربه ای متفاوت را به دست آورید. در اینجا، شما می توانید از فروشگاه های صنایع دستی دوست داشتنی، گالری های هنری و حتی خانه های سنتی برای تجربه محلی استفاده کنید.

بهترین فصل سفر به کره جنوبی

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشو کره جنوبی دارا هست آب و هوای آن نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سردی را نیز دارا هست. فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی هستند.

اطلاعات ضروری برای سفر به کره جنوبی

قبل از هر چیز در راهنمای سفر به کره جنوبی، باید به‌سراغ اطلاعات ضروری این کشور برویم. برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید پیش از ورود به کره بدانید، به این شرح هستند.

  • واحد پول: وون (یک دلار آمریکا برابر ۱۳۶۷ وون است.)
  • زبان رسمی: کره‌ای
  • کد کشور: ۸۲
  • شماره‌های اضطراری: ۱۱۹ (اورژانس و آتش‌نشانی) ۱۱۲ (پلیس)
  • زمان محلی در کره جنوبی: GMT+9

بهترین هتل های کره جنوبی

۱. هتل بست وسترن Best Western:

  • موقعیت: Myeong-dong
  • امکانات: وای فای رایگان، آب و چای سبز، تلویزیون‌های صفحه تخت، مینی بار، رستوران‌ها، مرکز کامپیوتر
  • امکانات خاص: تبدیل مبل به تخت، پارکینگ رایگان
  • قیمت: حدود ۶۲ دلار برای یک شب اقامت

۲. هتل اسپلسیر THE SPLAISIR:

  • موقعیت: Myeong-dong
  • امکانات: تلویزیون‌های صفحه تخت، مینی بار، تجهیزات چای و قهوه، Wi-Fi رایگان
  • امکانات خاص: سالن بدنسازی، پارکینگ رایگان
  • قیمت: حدود ۹۴ دلار برای یک شب اقامت

۳. هتل شیلا Seoul Shilla:

  • موقعیت: Myeong-dong
  • امکانات: اتاق‌های مدرن، سوئیت با سالن ورزشی، آبگرم و استخر روباز، ناهارخوری
  • امکانات خاص: موقعیت ایده‌آل نزدیک به ایستگاه مترو
  • قیمت: حدود ۲۱۰ دلار برای یک شب اقامت

۴. اجاره خانه:

  • قیمت: از ۱,۲۰۰ تا ۱,۴۰۰ دلار در ماه برای اجاره آپارتمان
  • مبلغ سپرده: به عنوان «پول کلید» به صاحبخانه پرداخت می‌شود

اجاره اتومبیل در کره جنوبی

برای اجاره ارزان اتومبیل چندین سایت از جمله BookingBuddy.com، easyrentcars.com، و Avis.com را جستجو کنید و قیمت‌ها و شرایط آن‌ها را با هم بسنجید و از تخفیف‌های آخر هفته آن‌ها اطلاع پیدا کنید. فرمان ماشین سمت چپ بوده و محدودیت سرعت در داخل شهر بین ۳۰ تا ۸۰ و در خارج از شهر۶۰ تا۸۰ و در بزرگراه‌ها ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

میانگین قیمت بنزین در کشور کره جنوبی ۱.۱۶ یورو برای هر لیتر خواهد بود. شرکت سفر کار ایرانیان rentcarco. com اجاره خودرو در کره جنوبی را بدون نیاز به کارت اعتباری برای مسافران ایرانی در سفر به کره جنوبی انجام می‌دهد.  اجاره ماشین در ججو Jeju-si امکان‌پذیر است و در آنجا یک ایستگاه اجاره خودرو وجود دارد.

در صورت وقوع خلافی در زمان رانندگی در سفر به کره جنوبی، توسط این شرکت، پرداخت جرائم رانندگی در کشور کره جنوبی بدون نیاز به کارت اعتباری (Credit Card) امکان‌پذیر است.

هزینه های اقامت در کره جنوبی

به منظور اقامت در شهرهای این کشور به گزینه های متنوعی روبرو هستید می توانید با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از هتل ها یا اقامتگاه های این شهر را انتخاب کنید. در کره شما دو گزینه برای انتخاب هتل محل اقامتتان در اختیار دارید و آن ها این است که اتاق شما به سبک کره ای باشد یا غربی! لازم به ذکر است که مهمان خانه ها و هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که البته امنیت و امکاناتی که در هتل خواهید داشت را نباید از آنها نیز انتظار داشته باشید.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کره جنوبی همراه ما باشید.

هزینه ی خورد و خوراک در کره جنوبی

در ادامه ی راهنمای سفر به کره جنوبی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰۰۰ وون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵۰۰۰ وون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کره جنوبی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۶۰۰۰ وون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۸۸۰ وون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸۰۰ وون بپردازید.

هزینه حمل و نقل در کره جنوبی

  • هزینه بلیط تک سفره: ۱۲۵۰ وون
  • هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل: ۵۵۰۰۰ وون
  • هزینه تاکسی: زمانی که درون آن می‌نشینید، ۳۰۰۰ وون، و به ازای هر یک کیلومتر ۷۴۲ وون به مبلغ اضافه می‌گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند، ۱۰۰۰۰ وون باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین: ۱۵۰۰ وون.

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

۱- کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Place)

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند. وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. این کاخ در سال ۱۵۹۵ به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود ۳۰۰ سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.

۲- جوگیه-سا (Jogye-sa)

بزرگترین مجتمع عبادت بودائی سئول جوگیه-سا است. محوطه خارجی این معبد با صحنه‌هایی از زندگی بودا و گیاهان گلدار تزئین شده، سه مجسمه بزرگ از بودا وجود دارد. این معبد مقر فرمانده بودا در کره بوده و دری بزرگ دارد که به معنای جدا کردن دنیای فانی از دنیای بودا است. دقیقا روبروی بنای معبد یک درخت بزرگ و قدیمی با ۲۶ متر ارتفاع و ۴ متر عرض وجود دارد که با فانوس‌های رنگی تزئین شده است.

۳- پارک المپیک (Olympic Park)

این پارک بزرگ و دلپذیر، تاریخچه مختصری از المپیک را نشان می‌دهد که در آن ۱۵۹ کشور شرکت کرده بودند. وقتی در مسیر پیاده‌روی قدم می‌گذارید اطراف‌تان پر از فضای سبز و حوضچه‌های مختلف است. در مسیر سبز پارک به اطراف خود دقت کنید، در اطراف آن بیش از ۲۰۰ تندیس بزرگ از هنرمندان مختلف وجود دارد.

۴- جزیره جیجو (JEJU PROVINCE)

جزیره جیجو جزیره‌ای آتشفشانی در جنوب غربی کشور کره جنوبی است. در گذشته از این جزیره برای تبعید مجرمان و خیانتکاران استفاده می کردند چراکه این ناحیه فاصله به نسبت زیادی با کره یا چوسان داشت و دسترسی به جزیره صرفا از طریق قایق امکان پذیر بود؛ اما امروزه دیگر از آن جزیره دور افتاده خبری نیست و ججو به یکی از جاهای دیدنی کره جنوبی برای گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است

۵- پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از ۱۵۰۰ گونه‌ جانوری و بیش از هزار گونه‌ متفاوت گیاهی وجود دارد. درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز وجود دارد. یکی از این معابد به «معبد یک‌صد حوضچه» معروف است، زیرا در اطراف آن حوضچه‌های فراوانی وجود دارد که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می‌شوند.

۶- دهکده هانوک (Hanok)

دهکده‌های هانوک از دیدنی های کره جنوبی است که تقریبا در سرتاسر این کشور دیده می‌شود و در واقع موزه‌های زنده و محله‌های باستانی حفاظت‌ و بازسازی‌شده هستند. این دهکده‌ها به بازدیدکنندگان فرصت مشاهده‌ی حال و هوای زندگی در یک خانه‌ باستانی و همچنین چگونگی زندگی در ۶۰۰ سال پیش کره را می‌دهند. می‌توان در این دهکده خیابان‌های باریک و کوچک را تجربه کرد و به کاوش فرهنگ کره‌ای رفت.

۷- بوسان (Busan)

بوسان دومین شهر بزرگ کره‌ جنوبی است و مناطق ساحلی آن پر از سواحل و اقامتگاه‌های زیباست. در اینجا فرهنگ و تاریخ موج می‌زند. به هنگام سفر به شهر بوسان، حتما از معبد بئومئوسا و دهکده‌ گامِچئون (Gamecheon) دیدن کنید. گامچئون یک دهکده با معماری اروپایی بر فراز صخره‌ای مشرف به دریاست. عاشقان غذاهای دریایی باید حتما به بازار جاگالچی، بزرگ‌ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنند.

۸- خیابان اینسا دونگ (Insa dong)

اینسا دونگ خیابانی پر از زیبایی است و یکی از خاطره انگیز ترین جاذبه های گردشگری در شهر سئول است و پر از مغازه هایی که اجناس آن فقط و فقط در کره خرید و فروش می شود؛ از جمله لوازمی نظیر هَنبوک (لباس سنتی)، هَنجی (کاغذ سنتی)، چای سنتی، ظروف سفالی و صنایع دستی محلی. این خیابان یادآور زمان قدیم است. خیابان اینسا دونگ (Insa dong) در زمان حکومت چوسان، مکانی برای نقاشان با طول ۷۰۰ متر بوده است و اکنون نیز خیابانی مختص به هنر است.

۹- دیوار شهر سئول (Seoul City Wall)

در پایتخت کره جنوبی دیواری قدیمی وجود دارد که به آن دیوار شهر سئول می گویند و از جاذبه های مشهور و پر بازدید این کشور محسوب می شود و یکی از قدیمی ترین مجموعه های تاریخی این شهر به حساب می آید. این دیوار قدیمی در دوران حکومت قبیله جویان ساخته شده است و هدف از طراحی و ساخت آن دفاع از این شهر است البته با گسترش شهر و گذر زمان قسمت هایی از این دیوار تخریب شده است اما همچنان ۱۸٫۶ کیلومتر از این دیوار باقی مانده است.

۱۰- نهر چئونگی چئون (Cheonggyecheon)

یکی از جاذبه های گردشگری مدرن کره جنوبی، رودخانه نهر چئونگی چئون است که تقریبا وسعت آن به ۱۱ کیلومتر می رسد. این رودخانه زیبا از مرکز شهر سئول (پایتخت کره جنوبی) می گذرد. رودخانه چئونگی چئون در سال ۲۰۰۲ بخشی از پروژه بازسازی شهر بوده است که هزینه این بازسازی چیزی حدود ۳۸۰ میلیون دلار بوده است.

شرایط اخذ ویزای کره جنوبی چه هستند؟

از مهم‌ترین اطلاعاتی که قبل از هر سفر خارجی باید کسب کنید، روند و مسیر دریافت ویزای آن کشور است. ورود به کشور کره جنوبی نیز مانند بسیاری از کشورها، برای گردشگران ایرانی نیاز به تهیه ویزا دارد و از طریق سفارت این کشور در تهران صادر می‌شود. این ویزا برای ۳ ماه معتبر و قابل استفاده است. در این بخش از راهنمای سفر به کره جنوبی، به‌سراغ مدارک لازم برای تهیه روادید رفته‌ و مدارک مورد نیاز را در ادامه آورده‌ایم:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کره جنوبی؛
  • ارائه پاسپورت معتبر دارای دو صفحه خالی؛
  • ۲ قطعه عکس مطابق با استانداردهای عکس پاسپورت؛
  • کپی رنگی تمام ویزاهای اخذ‌شده قبلی؛
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب؛
  • گواهی تمکن مالی کافی برای مدت اقامت شما در کره جنوبی (برای هر نفر ۵۰ میلیون تومان نیاز است)؛
  • ارائه مدارک اقامت در کره جنوبی مانند رزرو هتل؛
  • بیمه مسافرتی؛
  • بلیط قطعی رفت‌و‌برگشت هواپیما؛
  • پرداخت هزینه ویزای کره جنوبی (بر اساس نوع سفر توریستی بین ۵۰ تا ۱۸۰ دلار).

بیمه و تسهیلات درمانی برای گردشگران در کره جنوبی

اگر قصد سفر به کره جنوبی دارید، بدون داشتن بیمه مسافرتی کره جنوبی، به آنجا نروید. در ادامه مواردی که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید، آمده است: به دلیل پیش آمدن حوادث غیرمنتظره گاهی اوقات مجبور خواهید شد که سفرتعطیلاتی خود را لغو کنید. اگر چه ناامید کننده است، ولی خوب است بدانید که با بیمه مسافرتی ممکن است بتوانید هزینه سفر یا تعطیلات، خود را پس بگیرید.

احتمالا فعالیت‌هایی که در سفر به کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی آن هستید، به طرز فوق العاده‌ای انجام می‌دهید، ولی بیمه مسافرتی می‌تواند در صورت لزوم پوشش اضافی برای مکان اقامت و تاخیر در پرواز شما ارائه دهد. در صورت پیش آمدن هر اتفاقی برای وسایل سفر، غرامت و هزینه چمدان، پول نقد، مدارک و پاسپورت به شما پرداخت می‌شود.

خدمات بهداشتی در کره جنوبی توسط وزارت بهداشت و رفاه اداره می‌شود و برای هر دو قشر ساکنین کره جنوبی و بازدیدکنندگان در سفر به کره جنوبی به طور یکسان در دسترس‌شان قرار می‌گیرد. بیمارستان‌ها در کره جنوبی بسیار مجهز هستند و برخی از بهترین امکانات موجود در منطقه را دارند، بنابراین شما با تهیه بیمه و تسهیلات درمانی، اگر در خارج از کشور به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشید، به خوبی می‌توانید مراقب خودتان باشید.

خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در کره جنوبی

ارز اصلی و رسمی کره جنوبی، وون کره جنوبی (با کد ISO: KRW) است، و نماد ارز «₩» به عنوان پیشوند استفاده می‌شود. شما می‌توانید از ماشین حساب آفلاین تبدیل ارز در هنگام سفر به کره جنوبی برای تبدیل پول نقد خود استفاده کنید. اگر به سئول سفر می‌کنید، باید پول خود را با وون کره جنوبی مبادله کنید.

شما می‌توانید پول نقد خود را در بیشتر بانک‌های سئول و یا در فروشگاه‌های خاص به نام دفاتر ارز خارجی مبادله کنید.  بعضی از نقاط، به خصوص در شهرهای بزرگ، دلارهای ایالات متحده را قبول خواهند کرد، اما تبدیل ارز  به طور کلی با وون انجام می‌شود.

شما می‌توانید در سفر به کره جنوبی،  از Visa card یا Master card و کارت‌های خود تقریبا در همه جا استفاده کنید. در حالی که کارت‌های debit فقط می‌توانند برای خرید استفاده شوند. همه ATM ها کارت‌های خارجی را نمی‌پذیرند. قبل از اینکه آن‌ها را امتحان کنید، ببینید آیا کلمه «جهانی» در دستگاه‌های خودپرداز وجود داشته باشد. پرداخت با موبایل در میان جوانان کره جنوبی بسیار معمول است.

وسایل ضروری برای سفر به کره جنوبی

از طریق برنامه ریزی دقیق و نظم و انضباط، شما به راحتی می‌توانید هزینه‌های خود را به حداقل برسانید. لازم است به میزان خرج طول سفر خود، پول نقد و یا سپرده در کارت اعتباری داشته باشید.

در سفر به کره جنوبی در زمستان همراه بردن ژاکت اسکی یا ژاکت بسیار گرم، تی شرت آستین بلند، شلوار جین یا شلوار ضخیم، جوراب‌های پشمی یا ضخیم، کفش ضد آب و کلاه، دستکش، روسری و عینک آفتابی الزامی است. قبل از سفر به کره جنوبی، اطلاعات مورد نیاز سفر از قبیل بهترین زمان برای رفتن، شرایط آب و هوا، مشاوره هزینه روزانه، ویزا، ارزان‌ترین پرواز و اطلاعات حمل و نقل را پیدا کنید. تلفن همراه، دوربین، آداپتور برق و پاور بانک، با خود ببرید. استفاده از کوله پشتی جهت حمل وسایل لازم در گشت روزانه ضروری است.

بودجه ایده‌آل و پیشنهاد شده برای خرج روزانه در سفر کره جنوبی به مبلغ ۵۰۰۰ وون یا ۱۰۰ دلار است.

چند غذای محبوب کره ای

  • کیمچی (Kimchi): کیمچی یکی از معروف ترین غذاهای کره ای و در واقع یک جور ترشی است! این غذا از تکه های نازک سبزیجات که در انواع ادویه ها و نمک خوابانده شده درست می شود.
  • سامگی تانگ (Samgyetang): این غذا در واقع ورژن کره ای سوپ نودل مرغ است و برای درست کردن آن از مرغ درسته و کامل استفاده می شود.
  • Tteok-bokki: اگر در غرفه های غذاهای خیابانی به غذایی برخوردید که شکلی شبیه اسپاگتی های کوتاه و کلفت دارد و در سسی غلیظ قرار گرفته این یعنی شما یکی از محبوب ترین غذاهای کره ای به اسم Tteok-bokki را پیدا کرده اید.
  • Bibimba: این غذا در واقع برنج است که بر روی آن انواع خوراکی های خوشمزه و رنگارنگ قرار می گیرد و در کاسه های سنگی سرو می شود.

راه دسترسی از فرودگاه سئول به مرکز شهر چگونه است؟

اگر از تهران به سئول پرواز کنید، در فرودگاه‌ بین‌المللی اینچئون (Incheon International Airport) یا فرودگاه گیمپو (Gimpo International Airport) فرود می‌آیید. هر دوی این فرودگاه‌ها در بیرون شهر سئول و در نزدیکی آن قرار دارند. در ادامه، مسیرهای دسترسی هر یک از این فرودگاه‌ها را به مرکز شهر سئول بررسی می‌کنیم.

دسترسی به مرکز سئول از فرودگاه گیمپو

فرودگاه گیمپو در ۱۶ کیلومتری شهر سئول قرار دارد و برای تردد از این فرودگاه به مرکز شهر، چندین راه دارید. شما بسته به زمان و بودجه مدنظرتان، می‌توانید از یکی از این راه‌ها استفاده کنید.

  • خطوط راه‌آهن فرودگاه (AREX): با پرداخت یک تا سه دلار و در ۲۳ دقیقه به مرکز شهر می‌رسید.
  • تاکسی‌: با پرداخت ۲۶ دلار و در مدت ۲۰ دقیقه به مرکز سئول می‌رسید.
  • اتوبوس: با استفاده از خط ۷۰۴ اتوبوس‌رانی سئول در مدت یک ساعت می‌توانید خودتان را به مرکز شهر برسانید.

دسترسی به مرکز سئول از فرودگاه اینچئون

فاصله این فرودگاه از سئول ۳۸ کیلومتر است و اکثر پروازهای تهران در این فرودگاه فرود می‌آیند. برای رفتن به مرکز شهر از این فرودگاه، ۳ راه دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • خطوط راه‌آهن فرودگاه (AREX): با پرداخت ۵ تا ۱۰ دلار، می‌توانید در مدتی حدود یک ساعت خودتان را به مرکز سئول برسانید.
  • اتوبوس: خط ۶۷۰۱ با پرداخت ۵ تا ۱۵ دلار و در مدت ۸۰ دقیقه شما را به مرکز شهر سئول می‌رساند.
  • تاکسی: با پرداخت حدود ۳۰ دلار می‌توانید در ۴۰ دقیقه به مرکز شهر سئول برسید.

شهرهای دیدنی کره جنوبی

شهر سئول | Seoul

سئول، بزرگترین و پر جمعیت‌ترین شهر کره جنوبی است و به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود. این شهر از نظر فناوری و زیبایی یکی از برترین مقاصد جهان است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های جهان، تاریخی با مدت زمان بیش از ۶۰۰ سال دارد. سیستم متروی سئول قدرتی است که قادر به حمل و نقل بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر است و به همین دلیل به عنوان سومین شبکه متروی بزرگ جهان شناخته می‌شود. سئول از شهرهایی است که تجربه‌ی بسیاری از ابتکارها و پیشرفت‌های جهانی را در آن می‌توان تجربه کرد.

شهر بوسان | Busan

شهر بوسان، واقع در جنوب کره جنوبی، با سواحل دیدنی و آب‌های گرمش، یکی از مقاصد گردشگری محبوب است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر را جذب می‌کند. با جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون نفر، بوسان دومین شهر بزرگ کره جنوبی و بزرگ‌ترین بندر این کشور است. این بندر یکی از مهم‌ترین مسیرهای گردشگری در کره جنوبی است و به عنوان پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از لحاظ حجم بار ورودی و خروجی شناخته می‌شود.

شهر دایجونگ | Daejeon

دایجونگ، با جمعیتی حدود ۱.۵ میلیون نفر، یکی از شهرهای مهم کره جنوبی است و به عنوان یک مرکز تقاطع بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن این کشور، مقصد مهمی برای سفر به مناطق دیگر است. امکانات حمل و نقل در این شهر به راحتی دسترسی پذیر است و به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف، با لقب “دره سیلیکونی آسیا” شناخته می‌شود.

شهر دئگو | Daegu

دئگو، یا همان “شهر رنگ‌ها”، یکی از شهرهای بزرگ کره جنوبی است و چهارمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. با گذشته‌ی بسیار باستانی، این شهر به عنوان یکی از مراکز صنعت الکترونیک و صنعتی کره شناخته می‌شود. دئگو در زمان‌های قدیم با نام تئگو شناخته می‌شد و تا قرن نوزدهم تحت سلطنت پادشاهی کره بود، اما پس از آن، با باز کردن درهای خود به دنیا، به یک کشور مدرن تبدیل شد.

فستیوال های کره جنوبی

  • فستیوال گل بهاری یونگدئونگپو یئوییدو | Yongdeungpo Yeouido Spring Flower Festival
  • فستیوال فانوس نیلوفر آبی | Lotus Lantern Festival
  • فستیوال رز جونگنانگ | Jungnang Rose Festival
  • فستیوال تفنگ آبپاش سینچون | Sinchon Watergun Festival
  • فستویال فرهنگی گو گو جونگنو | Go, Go Jongno Culture Festival
  • فستیوال آتش بازی بین المللی کره جنوبی | Seoul International Fireworks Festival
  • فستیوال تولید و اشتراک کیمچی | Seoul Kimchi Making & Sharing Festival

مراکز خرید در کره جنوبی

  • مرکز خرید میلیور دانگ دامون | Migliore Dongdaemun Shop

آدرس: ۲۶۳ Jangchungdan-ro، Jung-gu، Seoul، South Korea

  • محله ایتاون کره جنوبی | Itaewon

آدرس: ۸ Itaewon-ro ۲۷ra-gil، Yongsan-gu، Seoul، South Korea

  • خیابان خرید میونگ دونگ | Myeongdong Shopping Street

آدرس: ۲۴-۲ Chungmuro ۱(il)-ga، Jung-gu، Seoul، South Korea

  • مرکز خرید جانگاگ | Daejeon Jungang Market

آدرس: ۸۱-۱۴ Jungang-dong، Dong-gu، Daejeon، South Korea

  • مرکز خرید بوسان پریمیوم اوتلتز | Busan Premium Outlets

آدرس: 산۹ Jwacheon-ri، Jangan-eup، Gijang، Busan، South Korea

تور‌های تفریحی یک‌ روزه در کره جنوبی

سفر به سئول، پایتخت پرشور و الکترونیکی کره جنوبی، می‌تواند هزینه‌های بالایی را به همراه نداشته باشد. در واقع، در سفر به این کشور، فرصت‌های زیادی برای دیدن جاذبه‌ها و فعالیت‌های رایگان یا ارزان وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا در طول یک سفر کوتاه یا طولانی خود را سرگرم کنید.

سئول به خوبی ترکیبی از غذاهای مدرن و سنتی، و همچنین خیابان‌های پر از غذاهای ارزان و خوشمزه دارد. این شهر دارای تعداد زیادی پارک و فضای سبز است که به شما امکان می‌دهد تا به راحتی در محیط‌های خارج از خانه غذا بخورید. همچنین، سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و مقرون به صرفه‌ای دارد که به شما اجازه می‌دهد به هرجایی که می‌خواهید بروید.

در سفر به سئول، می‌توانید دوازده فعالیت ارزان و رایگان زیر را انجام دهید:

  1. پیاده‌روی در اطراف دیوار شهر که در سال ۱۳۹۶ میلادی ساخته شده است.
  2. بازدید از روستای Bukchon Hanok.
  3. دیدن طولانی‌ترین پل فواره دار جهان.
  4. گوش دادن به موسیقی زنده در Hongdae.
  5. گردش در امتداد رودخانه Cheonggyecheon.
  6. بازدید از کاخ Gyeonbokgung.
  7. گشت و گذار در ناحیه تجاری Myeong-dong.
  8. بازدید از بازار Dongdaemun.
  9. مشاهده چندین موزه رایگان.
  10. گردش در پارک Namsan و دیدن برج سئول.
  11. بازدید از روستای Ihwa Mural و عکس‌های سلفی با نقاشی‌های دیواری.
  12. با استفاده از تور سازمان‌یافته پیاده‌روی سئول، با این شهر آشنا شوید.

نتیجه گیری

سفر به کره جنوبی یک تجربه فراموش‌نشدنی و پر از تنوع است. با جاذبه‌های طبیعی فراوانی همچون روستای Bukchon Hanok، پارک ملی Seoraksan و جزیره Namiseom، علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست می‌توانند از مناظر زیبا و متنوعی لذت ببرند.

همچنین، توریسم مذهبی و بازدید از معابد و مکان‌های مذهبی همچون معبد Bukhansan، فرصتی است برای آشنایی با فرهنگ و اعتقادات مختلف مردم این کشور.

به علاوه، با توجه به توسعه بخش سلامت و پزشکی در کره جنوبی، سفر برای درمان و تجدید حیات نیز یک گزینه جذاب و موثر است. با هزینه‌های متغیر و گزینه‌های متنوع اقامت و خدمات، سفر به کره جنوبی از لحاظ مالی هم جذاب و مقرون به صرفه است.

بنابراین، برای هر دسته از گردشگران، از جمله علاقه‌مندان به طبیعت، مذهب، یا سلامت، کره جنوبی یک مقصد مناسب و جذاب است که تجربه‌ی یک سفر بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا