جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی مارماریس ۱۴۰۳ + عکس، آدرس و زمان بازدید

جزیره مارماریس یکی از زیباترین جزایر کشور ترکیه محسوب می شود که گردشگران زیادی در طول فصل های مختلف به این جزیره سفر می کنند. در این شهر کوچک جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که اکثر آنها جاذبه های طبیعی هستند. از آبشارها و جنگل ها گرفته تا جزایر و تفریحات مهیج همگی می توانند مارماریس را یک مقصد ایده آل کنند. در این مطلب از تودی تریپ می توانید با بهترین جاهای دیدنی مارماریس آشنا شوید.

 

جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر هم شناخته می‌شود، یکی از چندین جزیره نزدیک به مارماریس است که به دلیل سواحل زیبای خود شهرت دارد. سواحل این جزیره از شن‌های سفید و درخشان پوشیده شده و در بخش‌هایی از آن صدف‌های زیبای خشک‌شده و دیگر جانوران دریایی دیده می‌شود. در این جزیره، آثار باستانی متعددی پیدا شده است و از ساحل آن به شدت محافظت می‌شود؛ به گونه‌ای که امکان برداشتن شن و ماسه از ساحل آن وجود ندارد. افسانه‌ها معتقدند کلئوپاترا که این جزیره را برای ملاقات با نامزدش انتخاب کرده بود، این شن‌‌های خاص را از مصر به این جزیره آورده است.

آبشار تارگوت

آبشار تارگوت یکی از بهترین جاذبه های مارماریس است که در فاصله‌ی کمی از شهر واقع شده است و به هیچ وجه نباید آن را از دست داد، زیرا که صدای آرامش بخش جریان پر خروش آب و چشم انداز زیبای آن می‌تواند خستگی‌ یک روز فوق العاده را از تن‌تان بیرون کند و شما را غرق در آرامش کند.

مقبره دالیان (Dalyan)

وقتی صحبت از مکان های دیدنی مارماریس در میان باشد، اغلب افراد به‌یاد سواحل نیلی و بکر می‌افتند؛ اما این شهر دیدنی، جاذبه‌های تاریخی هم کم ندارد. مقبره دالیان یکی از جاهای تاریخی مارماریس است. دالیان در زبان ترکی به‌معنای ماهیگیران است. قدمت این شهر به ۴۰۰ سال پیش‌از میلاد مسیح برمی‌گردد. هنگام قایق‌سواری روی رودخانه‌ می‌توانید کنده‌کاری‌های باستانی روی صخره‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید. یکی دیگر از دلایل شهرت این منطقه، وجود لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و حوضچه‌های گوگرد در اینجاست.

  • ساعت بازدید از مقبره دالیان: 9 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط مقبره دالیان: 25 لیر

قلعه مارماریس، ترکیب هنر و معماری

قلعه و موزه مارماریس ترکیه تفرجگاهی برای عاشقان تاریخ است. پس اگر به تاریخ علاقمند هستید، در لیست جاهای دیدنی مارماریس، قلعه مارماریس را نیز نوشته و در فرصتی مناسب از آن بازدید کنید. قدمت این قلعه زیبا به سال ۱۴۴۰ قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. گفته می‌شود این قلعه توسط یونانی‌ها ساخته شده، در دوره‌ای پایگاه نظامی بوده، سپس سکونت‌گاه و در نهایت در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان موزه باستان شناسی فعالیت خود را شروع کرده است.

قلعه مارماریس در مرکز مارماریس، روی تپه‌های پشت مارینا قرار دارد. قلعه دارای ۷ بخش است که در مجموعا دو بخش آن برای بازدید عموم و مابقی به‌عنوان سالن باستان‌شناسی، گالری‌های هنری و انبار استفاده می‌شود.

خبر خوب اینکه قلعه مارماریس همه روزه از ساعت ۸ ونیم صبح تا ساعت ۷ بعداز ظهر باز است. منتها در زمستان‌ها ساعت کاری موزه یک و نیم ساعت کمتر شده و موزه تا ساعت ۵ و نیم باز است. پس اگر در این فصل به مارماریس سفر می‌کنید و قصد بازدید از قلعه را دارید، خود را چند ساعت قبل از ۵ و نیم به قلعه برسانید.

گونوسک یکی از جاهای دیدنی معروف مارماریس و بسیار نزدیک به مرکز شهر است که در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. منطقه گونوسک به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد در سال ۱۹۹۶ به پارک ملی تبدیل شد و اکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه حفاظت‌شده یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مارماریس است که انواع درختان چنار، صنوبر، کاج و گونه‌های متعدد حیوانی و حتی آثاری از شهرهای باستانی در آن یافت می‌شود.

کوه های مارماریس

یکی از جاذبه های مارماریس کوه های سر به فلک کشیده‌ای است که با وجود آب و هوای معتدل این جزیره، دامنه های همواره سرسبزی دارد و محل زیست گونه های جانوری مختلفی نیز می‌باشد. چشم انداز دریای نیلگون مدیترانه که دور تا دور جزیره را احاطه کرده، از بالای کوه های مارماریس، منظره‌ای فوق العاده تماشایی را به وجود آورده است. ناگفته نماند که تماشای تصویر طلوع و غروب خورشید در دریا از فراز این کوه ها نیز، آنقدر زیبا و دل انگیز است که مطمعنا هیچوقت از ذهنتان پاک نمی‌شود.

ساحل ایچملر (İçmeler Beach)

ایچمِلِر، تفرجگاهی ساحلی برای عاشقان تفریحات آبی در ترکیه است. ایچملر را می‌توان یکی از بهترین سواحل ترکیه دانست. در این تفرجگاه ساحلی، ازطرفی چشم‌انداز کوه‌های برافراشته را دارید و ازطرف‌دیگر، سواحل نیلی و بکر مارماریس پیش روی شماست. این جای دیدنی مارماریس برای آفتاب گرفتن، عکاسی، شنا و تفریحات آبی گزینه بسیار مناسبی است و از‌سوی‌دیگر امکانات خوبی مثل کافه، رستوران، بار، دوش، صندلی و سرویس بهداشتی هم دارد. برای تفریحات شبانه هم این ساحل گزینه خوبی است، چراکه موسیقی زنده و بزم‌های شبانه بخش جدانشدنی ساحل ایچملر است.

چشم‌انداز ساحل و جنگل در تفریگاه تورونج

تفریگاه تورونج در ۲۰ کیلومتری مارماریس قرار دارد. فرق تورونج با ایچملر در چشم‌انداز فوق‌العاده آن است. تورونج بین تپه‌های جنگلی واقع شده و رو به روی آن ساحلی با آب‌های آرام و شفاف قرار دارد. این منطقه پوشیده از درختان میوه انار، توت انجیر و آلو بوده و گیاهان دارویی نظر مریم‌گلی نیز در آنجا یافت می‌شود.

آفرود سواری، دوچرخه سواری، قدم زدن در جنگل‌ها، شنا در ساحلی آرام و بی‌نظیر و تفریحات آبی نظیر جت اسکی و قایق سواری، از جمله سرگرمی‌هایی هستند که در تفریح‌گاه تورونج می‌توانید به آشنا مشغول شده و از آن‌ها لذت ببرید.

تورونج شب‌های آرام و ساکتی دارد و در آن خبری از کلوپ‌های شبانه نیست. پس اگر دوست دارید شب‌ها را زیر نور ماه کنار ساحل قدم زده یا از پنجره اتاق آسمان پر ستاره را تماشا کنید، تورونج یکی از جاهای دیدنی ماراماریس است که دیدن از آن را باید حتما در برنامه خود داشته باشید.

ساحل کیزکومو (Kızkumu Plajı)

ساحل کیزکومو یکی دیگر از دیدنی های مارماریس است که برای سواحل شگفت‌انگیز و بکرش شهرت دارد. این ساحل در منطقه اورهانیه قرار گرفته است. اورهانیه، روستایی با قدمت ۲۲۰۰ سال است و دورتادور آن را درختان کاج پوشانده‌اند. این ساحل، دریایی کم‌عمق دارد و برای تجربه تفریحات آبی همراه با بچه‌ها گزینه بسیار خوبی است. از دیگر امکانات این جای دیدنی مارماریس می‌توان به کافه، رستوران و تفریحات شبانه اشاره کرد. ترکیب اقامت در بهترین هتل‌های مارماریس با گشت‌وگذار در سواحل این شهر، می‌تواند سفری به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند.

نمی‌شود از جاهای دیدنی مارماریس سخن گفت؛ اما از پارک‌های آبی این شهر به‌ویژه پارک آبی آتلانتیس حرفی نزد. در این پارک آبی، سواری روی انواع سرسره‌ها و حتی سقوط آزاد به درون آب را تجربه خواهید کرد. به‌علاوه، این پارک یک بخش مخصوص کودکان نیز دارد و علاوه‌بر تفریحات آبی معمول می‌توانید از آفتاب گرفتن در ساحل تمیز آن یا بازی گلف در زمین مینی گلف این مجموعه لذت ببرید.

ساحل لاک پشت ها

ساحل لاک پشت یا به زبان ترکی ساحل اوزتوزو، محلی است برای پرورش بزرگ لاک پشت های دریایی و لاک پشت های نادر و در معرض خطر. این ساحل که در جنوب شهر دالیان ترکیه در امتداد دریای اژه واقع شده است، ساحلی دنج و آرام است. با وجود چندین کافه و رستوران زیبا در این منطقه می‌توان لحظات خوشی را تجربه کرد.

نکته‌ی جالب در مورد این ساحل این است که دوش حمام در آن وجود ندارد، زیرا مردم این منطقه به دلیل محافظت از لاکپشت ها، از استفاده شامپو در این منطقه صرف نظر می‌کنند تا ساحل آلوده به مواد شیمیایی و مضر نشود.

شهر قدیمی مارماریس (Marmaris Old Town)

برای علاقه‌مندان به تاریخ و دوستداران پرسه‌زنی در بافت تاریخی شهرها، شهر قدیمی مارماریس یکی از جالب‌ترین دیدنی های مارماریس است. مارماریس یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است و شهر قدیمی با کوچه‌های پیچ‌در‌پیچ روی تپه‌‌ای در شمال مارماریس قرار گرفته است. بافت قدیمی و جالب این شهر، مغازه‌های رنگارنگ و خیابان‌های بلند آن باعث شده تا این جای دیدنی مارماریس در بین مسافران بسیار محبوب باشد. اگر دوست دارید بهترین رستوران‌های مارماریس را در سفرتان از دست ندهید و هوس چشیدن غذاهای محلی یا نوشیدن یک فنجان قهوه‌‌ترک با باقلوای سنتی را کردید، می‌توانید سری به رستوران‌های این محله بزنید.

غواصی اسکوبا

دریای مدیترانه با آب زلالی که دارد بسیار برای غواصی کردن مناسب است. به همین دلیل سکوی غواصی اسکوبا به یکی از جاذبه های مارماریس تبدیل شده است. در این مکان گردشگران با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ی غواصی و همراهی مربی های کارآزموده، به قعر دریا می‌روند تا طبیعت زیرین دریای مدیرانه را از نزدیک تماشا کنند. جالب است بدانید غواصی در شب یکی از برنامه های بسیار هیجان انگیز سکوی غواصی اسکوبا در مارماریس محسوب می‌شود. غواصان خبره و نترسی که سال ها تجربه‌ی غواصی دارند، می‌توانند شب به دنیای زیبای زیر آب بروند و تجربه‌ای متفاوت، در دنیایی متفاوت از روی زمین، داشته باشند.

فواره های رقصان

نمایش فواره های رقصان جزیره‌ی مارماریس تقریبا نیم ساعت به طول می‌کشد و ترکیبی از رقص آب به همراه موسیقی و رقص نور چراغ های رنگی می‌باشد. این فواره ها با منظره‌ی بسیار زیبا و چشم نوازی که ایجاد می‌کنند، تماشاگران را به تحسین و تمجید وا می‌دارند. یادتان نرود که تماشای رقص فواره ها کاملا رایگان است و هر شب مردم زیادی برای تماشای آن ها به این منطقه می‌آیند و بنا بر رسوم به جای مانده از گذشتگان، گاهی برای برآورده شدن آرزو هایشان، یک سکه درون آن می‌اندازند‌.

بازار بزرگ مارماریس (Grand Bazzar)

برای عاشقان خرید و گردش در مراکز خرید هیچ‌کدام از مکان های دیدنی مارماریس به‌اندازه بازار بزرگ جالب نیست. بازار بزرگ مارماریس یا گرند بازار مارماریس، بزرگ‌ترین مرکز خرید این شهر محسوب می‌شود و درست در قلب این شهر واقع شده است. در گرند بازار مارماریس، هرچیزی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در دسترس است؛‌ از جواهر و طلا تا لباس و فرش. این بازار بهترین مکان برای خرید سوغات ترکیه محسوب می‌شود؛ چراکه قیمت‌ها در این بازار در مقایسه با دیگر جاهای مارماریس، مناسب‌تر و اقتصادی‌تر است.

 نتیجه گیری

جزیره‌ی مارماریس با آب و هوای دلپذیر خود وهمچنین سواحل زیبا، ورزش های آبی، پارک های آبی، سفرهای دریایی، قایقرانی عالی، دوچرخه سواری، اسب سواری، رستوران های دریایی و غیر دریایی درجه یک، تبدیل به مکانی محبوب برای گردشگران و مسافران شده است. جاذبه های مارماریس باعث شده تا این جزیره به بهترین گزینه برای یک سفر ماجرا جویانه تبدیل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا