ایران گردی

۴ جایی که در گرجستان باید ببینید

تودی تریپ: گرجستان کشوری است واقع در شرق اروپا و در محل تلاقی اروپا و آسیا که در ساحل دریای سیاه و رشته کوه های قفقاز واقع شده است. گرجستان از شمال با روسیه، از جنوب شرقی با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان و ترکیه و از غرب با دریای سیاه همسایه است. گرجستان کشوری نسبتا کوچک با طبیعت بسیار متنوع و دره های کوهستانی، ساحلی، سرسبز و زیبا است. در حال حاضر گرجستان یکی از کشورهای در حال توسعه است و به سرعت در حال توسعه و مدرن شدن است. صنعت گردشگری به یکی از دلایل محبوبیت این کشور تبدیل شده و نقش بسزایی در اقتصاد این کشور ایفا می کند، زیرا سالانه میلیون ها گردشگر به گرجستان سفر می کنند.

اولین مردم یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش در گرجستان زندگی می کردند و در زمان های قدیم این کشور را ایبریا می نامیدند که در قرن سیزدهم میلادی مورد تهاجم مغول ها قرار گرفت و در زمان حکومت های صفوی، افشاریه و قاجار، حملات ایران، امپراتوری عثمانی و روسیه انجام دادند. این کشور زیبا سرانجام در سال 1991 به استقلال دست یافت. تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، شهری تاریخی با معماری متنوع و خیابان های سنگی قدیمی به شمار می رود که قدمت آن به قرن پنجم میلادی باز می گردد.

منطقه اوشگل; زیبا رها شده

Ushgoli تضاد با دنیای جدید است. قرار گرفتن آن در اعماق کوهستان این شرایط را برای روستای اوشگولی در گرجستان ایجاد کرده است. دسترسی به این روستا با خودروهای مخصوص در کوهستان امکان پذیر است که حدود 4 ساعت در راه خواهید بود. هر چند به مرور زمان قطعا دنیای مدرن عشگلی را نیز در بر خواهد گرفت.

4 مکان دیدنی در گرجستان

مردان جوان هنوز در خیابان های روستای اوشگلی سوار بر اسب می تازند. در حالی که دام هایی مانند خوک و بز که مردم از آنها مراقبت می کنند همه جا پرسه می زنند و وقتی سوارکاران از آنجا عبور می کنند، گل و لای به همه جا در جاده ها پاشیده می شود. احساس می کنید قرن ها به عقب سفر کرده اید. تنها نشانه دنیای مدرن لامپ هایی است که با برق کار می کنند و آزادانه بین خانه ها آویزان می شوند.

وقتی وارد شهر می شوید، دیدن این خرابه ها کمی تکان دهنده است. بخشی از روستا با برج های تا حدی فرو ریخته و ساختمان های کاملاً خالی کاملاً متروک است. این سازه ها در میان کوه ها و تپه های سرسبز و جنگل های وحشی پراکنده اند.

شهر غار Oplistsikhe

Oplistihe قدیمی ترین شهر سنگی در کل جهان و البته قدیمی ترین شهر گرجستان است. این شهر در استان کارتلی و بر روی صخره ای مرتفع که در قسمت غربی کرانه رود کورا قرار دارد قرار دارد. در گذشته این منطقه سنگی هسته مرکزی یک کارتل محسوب می شد و از نظر سیاسی و مذهبی بسیار مهم بود. امروز می توانید آن را در 10 کیلومتری شهر گوری پیدا کنید.

4 مکان دیدنی در گرجستان

افسانه ها می گویند که ساخت این شهر غار توسط بردگان انجام شده است. آنها در دل این صخره ها با ابزار آهنی ساختمان هایی ایجاد کردند. در نهایت وقتی ابزار آنها کاملا غیرقابل استفاده بود، آنها را آزاد کردند و به عنوان جایزه طلا دادند.

پارک ملی توشتی

در 22 آوریل 2003، پارلمان گرجستان قانون ایجاد هشت منطقه حفاظت شده جدید در شرق گرجستان را تصویب کرد که یکی از آنها پارک ملی توشتی است. این پارک در ارتفاع 900 تا 4800 متری قرار دارد و یکی از بزرگترین و مرتفع ترین پارک های اروپا است. این ذخیره گاه طبیعی زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری مانند بز وحشی، بز کوهی، سیاه گوش، خرس، شاهین، عقاب سلطنتی و … است. و به عنوان زیستگاه پلنگ آناتولی شناخته می شود.

4 مکان دیدنی در گرجستان

زیبایی کوه های توشتی، طبیعت بکر، روستاهای سنتی، غذاهای لذیذ محلی و آثار معماری قرون گذشته که در طبیعت شگفت انگیز توشتی خودنمایی می کنند، دست به دست هم داده اند تا این منطقه را به یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان تبدیل کنند. 11 مسیر پیاده روی در پارک ملی وجود دارد که می توانید برای پیاده روی، دوچرخه سواری، اسب سواری، تماشای پرندگان و غیره از آنها استفاده کنید. از آنجایی که پارک ملی توشتی در 280 کیلومتری تفلیس قرار دارد، دسترسی به آن کار سختی نیست. بهترین زمان برای سفر بهار، تابستان و پاییز است.

کلیسای گرگ ترینیتی

کلیسای تثلیث گرگتی یکی از جاذبه های گردشگری استپانسمیندا است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد. در قرن هجدهم و همزمان با حمله ایران به تفلیس (در دوره قاجار) این کلیسا به مکانی برای نگهداری اشیاء تاریخی گرجستان تبدیل شد. در اوایل قرن بیستم، دولت شوروی سابق این کلیسا را ​​تا زمانی که در دهه 1990 به عنوان کلیسای ارتدوکس گرجستان مورد استفاده مجدد قرار گرفت، تعطیل کرد.

4 مکان دیدنی در گرجستان

کلیسای گرگ ترینیتی در بالای استپانمیندا قرار دارد و ممکن است صعود به آن غیرممکن به نظر برسد. اما می توانید تنها با یک ساعت پیاده روی در جاده جنگلی پر پیچ و خم و یا با اجاره ماشین از این جاذبه دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا