ایران گردی

۳ روستای خارق العاده در اطراف تهران

تودی تریپ: برای دیدن مناظر طبیعی و تنفس هوای تازه همیشه لازم نیست کشور را ترک کنید یا به شهرهای دور سفر کنید، بلکه روستاهای اطراف تهران مکان های خوبی برای طبیعت گردی هستند.

مناطق زیادی در کشور ما وجود دارد که گردشگران زیادی برای بازدید از آنها به ایران سفر می کنند. اگر در پایتخت زندگی می کنید ممکن است بگویید این مکان ها از تهران دور هستند اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید.

روستاها و مناطق زیادی در اطراف تهران وجود دارد که می توان هوای پاک و سبک را در دل طبیعت سرسبز آن استشمام کرد.

روستای افجه

روستای افجه یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود. در این روستا جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند آبشار پشتوریک، آبشار موآب، دشت خوج، بخش چراغان، کاخ ناصرالدین شاه، قلعه سکا، حمام قاجار و دشت لار وجود دارد. اگر می خواهید از شلوغی تهران فرار کنید، پیشنهاد می کنیم از روستای افجه دیدن کنید.

3 روستای خارق العاده در اطراف تهران

بهترین زمان سفر به این روستا بهار و تابستان است. در این برهه از زمان، عظمت افجه از کاخ های تهران هم بیشتر است و از نظر طبیعت سرسبز، آب و هوای عالی، رنگ های شکوفه و زیبایی های بهاری در بهترین شرایط خواهد بود. تا کنون اقامتگاه شبانه در این منطقه ساخته نشده است و اگر قصد دارید شب را در طبیعت آن بگذرانید باید وسایل کمپینگ همراه خود داشته باشید. ناگفته نماند که روستای افجه در 5 کیلومتری لواسان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حدود 30 کیلومتر از ضلع شمال شرقی تهران را طی کرد.

روستای ارنج

این منطقه تا شهر کرج حدود 18 کیلومتر فاصله دارد. این روستای زیبا رقیب دیدنی ترین موزه های تهران است. با قدم زدن در گورستان قدیمی روستای ارنج، می توانید سنگ های باستانی را ببینید. این منطقه نسبت به سایر روستاهای اطراف تهران باغ بیشتری دارد و طبیعتاً سرسبزتر است. میوه های زیادی مانند سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی و توت در این باغ ها برداشت می شود. این روستا تا جاده چالوس حدود 2 کیلومتر فاصله دارد.

ناگفته نماند که راه روستای ارنگ آسفالته است. ویلاهای زیادی در این روستای زیبا ساخته شده است و افراد زیادی آن را برای گذراندن آخر هفته انتخاب می کنند. در 18 کیلومتری جاده چالوس تابلوی ارنج را می بینید. رستوران ها و سفره خانه های کوچک و بزرگ مختلفی در این روستا وجود دارد که به لطف غذاهای خانگی لذیذشان جزو بهترین کافه های تهران هستند.

3 روستای خارق العاده در اطراف تهران

برای رسیدن به این روستا باید از جاده چالوس خارج شده و پس از طی مسافت 2 کیلومتری به این منطقه زیبا برسید. از جاذبه های دیدنی ارنج می توان به آبشار خور و دره هفت چاشمگی اشاره کرد. همچنین در فصل زمستان به دلیل بارش برف ارتفاعات این روستا به پیست اسکی تبدیل می شود.

روستای اهر

روستای اهر یکی از سرسبزترین روستاهای استان تهران و از نقاط دیدنی لواسان است و در منطقه خوش آب و هوای رودخانه کسران واقع شده است. قدم زدن در کوچه باغ های قدیمی و باغ های پر درخت این روستا لحظاتی فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زند. ساکنان تهران می توانند برای فرار از هیاهوی روزانه و آلودگی های صنعتی شهر به روستای اهر پناه ببرند. این روستا در منطقه شمیرانات واقع شده و در هر چهار فصل دارای جاذبه های جالبی است.

روستای اهر در دامنه البرچ و در میان روستاهای منطقه فشم قرار دارد. اما در مقایسه با دیگر روستاهای این منطقه موقعیت دنج تری دارد و بکرتر است. این روستا را کوه های مرتفع احاطه کرده و کوهنوردان زیادی در طول سال برای صعود به قله های اطراف روستای اهر به این منطقه سفر می کنند.

روستای اهر وسعت زیادی دارد و بزرگترین روستای تهران در ناحیه رودبار کسران است. شرایط آب و هوایی و آب و هوای این روستا باعث رونق بالای کشاورزی و باغداری در آن شده و ساکنان آن اغلب به این دو رشته مشغول هستند. رودخانه های خروشان اطراف این روستا آب مورد نیاز زندگی و کار مردم را تامین می کند. رودخانه شکاراب معروف ترین رودخانه روستای اهر به طول 15 کیلومتر است. این رودخانه از دامنه‌های کوه فوند چال سرچشمه می‌گیرد و در مسیر خود در دره‌های کوه تار چشمه روستاهای زیادی را سبز می‌کند.

3 روستای خارق العاده در اطراف تهران

رودخانه پیش کنک یکی دیگر از رودخانه های این روستا است که از کوه سی چال شروع شده و در پایین دست روستای اهر به رودخانه جاجرود می ریزد و به رودخانه شکراب می ریزد. جریان رودخانه ها، کوه های مرتفع با دامنه های سرسبز، باغ های زیبا و چشمه های جوشان اطراف این منطقه روستای اهر را به یکی از محبوب ترین ویلاهای اطراف تهران تبدیل کرده است.

روستای آخار در گذشته به «اخر» معروف بود که کم کم به «اخر» تبدیل شد. اهالی قدیمی این روستا به ورودی روستای اهر از سمت روستای ایگل «گل اوهر» می گویند. «و» در گویش روستا به معنی آب و «خر» به معنی آسیاب و آب فراوان این روستا دلیل این نام گذاری است.

برای بازدید از روستای اهر و جاذبه های اطراف می توانید یک پیک نیک یک روزه را برنامه ریزی کنید. در اطراف این روستا آبشار شکرآب، چشمه برف شکرآب و باغ‌های پر از میوه‌ها وجود دارد که چشم‌گیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا