ایران گردی

۳ جنگل پاییزی برای یک سفر پاییزی جذاب

تودی تریپ: پاییز فصل مورد علاقه بسیاری از دوستان و گردشگران است. بسیاری از گردشگران فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب می کنند. چرا که در بهترین مقاصد پاییزی ایران دنیایی از رنگ ها و هوای مطبوع در انتظارشان است.

از این رو با در نظر گرفتن اهمیت سفر در فصل پاییز، لیست کامل و متنوعی از بهترین مقاصد پاییزی را برای سفرهای شما در این فصل جذاب آماده کرده ایم. مقاصدی که مطمئنا یک سفر پاییزی فراموش نشدنی و خاص را برای شما رقم خواهند زد.

ما 3 جنگل جذاب را برای سفر پاییزی به شما پیشنهاد می کنیم.

جنگل الیمستان; از بهار تا پاییز زیبا و منحصر به فرد

الیمستان در فصل بهار و تابستان به گردشگران و دوستداران طبیعت نوید دیدن زیباترین مناظر را می دهد. این منطقه را مه غلیظ و جنگل های سبز انبوه احاطه کرده و به طلای سبز ایران معروف است. جنگل های الیمستان محل رشد گیاه الیما در اردیبهشت ماه است و ظاهرا نام جنگل الیمستان نیز از آن گرفته شده است.

3 جنگل پاییزی برای یک سفر پاییزی جذاب

جنگل الیمستان یکی از جاذبه های آمل است و به عنوان نگینی سرسبز بر طبیعت بی نظیر آن خودنمایی می کند. این جنگل مورد توجه عکاسان داخلی و خارجی قرار گرفته است. طبیعت بکر و زیبایی جنگل ها، مراتع و سرسبزی آن وصف ناپذیر است. ارتفاع زیاد جنگل، دمای پایین در فصل تابستان، وجود چشمه های فراوان، پوشش جنگلی متنوع، دشت و آب زلال و اسب های زیبا از ویژگی های این جنگل است.

الیمستان یک لیست باز است. فهرستی برای کسانی که می خواهند جاده و جنگل، کوه و استپ، مرتع و دشت، چمنزار و قله را در یک سفر یک روزه تجربه کنند. تفاوت دما و تنوع پوشش در مسیر الیمستان بسیار مثال زدنی است. هوای مسیر در جایی آفتابی و آفتابی است و در برخی جاها دلپذیر و بهاری است. یک جا مه آلود و خنک است، در جای دیگر باد شدیدی می وزد. یک جا جنگلی انبوه است و دیگری مسیر از دشتی عبور می کند. دشت پایین پرچین است، پرچین به مرتع منتهی می شود، مرتع گلستان دارد و بالای آن قله و بنای امامزاده است. از بالا می توان خط الراس دماوند تا دریای خزر را دید. آن بالا تمام جنگل و همه مراتع اطراف زیر پای شماست و منظره ای از کوه دماوند در مقابلتان دارید.

جنگ ابری؛ پاییز در آسمان

آیا تا به حال تصور کرده اید که در وسط جنگلی پوشیده از ابرهای مخملی نرم و سفید هستید و در اقیانوسی از ابرها قدم می زنید؟ آیا تا به حال نام جنگل ابر را شنیده اید؟ شاید تا زمانی که چنین مکانی را از نزدیک نبینید، باور نکنید که در نزدیکی شاهرود، جنگلی وجود دارد که جشنواره باشکوهی از عبور از درختان سر به فلک کشیده هیرکان و ابرهای سفید و مخملی در آن برگزار می شود. با رفتن به این جنگل یکی از رویایی ترین تجربه های زندگی خود را خواهید داشت.

3 جنگل پاییزی برای یک سفر پاییزی جذاب

جنگل ابر یکی از جاذبه های طبیعی و یکی از زیباترین دیدنی های شاهرود و مکانی است که آسمان در آن نزدیک به زمین است. این جنگل در منطقه ای واقع شده است که دو اقلیم مختلف هواشناسی به هم می رسند. دو منطقه کم فشار (دشت گرگان) و منطقه پرفشار (ناحیه ابر) و به عنوان باریک ترین قسمت رشته کوه البرز، مرز اکوسیستم های نیمه بیابانی و جنگلی محسوب می شود. این موقعیت باعث تشکیل اقیانوسی از ابر در این منطقه شد و دلیل نامگذاری این جنگل شباهت آن به دریای ابرهای درون آن و ارتفاع کم آن با جنگل است که بر زیبایی این منطقه می افزاید. .

دیدنی های جنگل ابر

  • آبشار آلوچال: آبشارهای زیادی در دل جنگل ابر وجود دارد که دو آبشار شرشر و آلوچال از جمله آنهاست. آبشار آلوچال خود از دو آبشار بزرگ تشکیل شده است که از فاصله چند صد متری روی هم می ریزند و در نهایت آبشار اصلی را تشکیل می دهند. ارتفاع این آبشار که در دامنه شمالی البرز شرقی قرار دارد حدود 25 متر است. می توانید با یک ساعت پیاده روی در جنگل ابر آبشار آلوچال را ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید. راه رسیدن به این آبشار به این صورت است که باید 50 کیلومتر در جاده آسفالته، 9 کیلومتر در جاده شوسه و 5 کیلومتر دیگر برای رسیدن به آن پیاده روی کنید.
  • آبشار شورشورسکی: اگر کوهنورد هستید بدون دیدن آبشار شورشورسکی از جنگل ابر برنگردید. زیرا دیدن این آبشار مخصوص کوهنوردان حرفه ای است.
  • دالان بهش: دالان بهش، منطقه ای دیدنی پوشیده از درختان درهم تنیده است که بخشی از مسیر آبشار آلوچال را تشکیل می دهد.
  • چشمه ها: در جنگل ابر بیش از 30 چشمه وجود دارد که چشمه شاه پسند، چشمه ترش و چشمه کاتاری از جمله این چشمه های جوشان و روان هستند. مکانی که چشمه اسید در آن قرار دارد برای راه اندازی کمپ بسیار مناسب است.
  • قلعه ماران: این قلعه بر فراز کوهی قرار دارد که از جنگل ابر به خوبی نمایان است. رسیدن به قلعه ماران نیاز به راهنمای محلی و تجهیزات دارد. بالای تخت ها، تخت سیمی و تخت قلعه پشتی از دیگر جاذبه های این جنگل هستند.
  • تور دهکده: بازدید از روستاهای اطراف جنگل ابر می تواند بخشی از برنامه جنگل گردی شما باشد. روستای ابر و روستای شیرین آباد از جمله روستاهای نزدیک به جنگل هستند. شیرین آباد نیز در هفت کیلومتری جنگل قرار دارد که برای رسیدن به آن باید از جنگل عبور کرد.

پارک جنگلی النگدره; شکوه پاییز

در دامنه جنگل های انبوه شمال ایران و نزدیک گرگان، جنگلی سرسبز و آرام به نام النگدره وجود دارد. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور است که در شهر گرگان استان گلستان واقع شده است. پارک جنگلی النگدره 185 هکتار وسعت دارد و یکی از معروف ترین جنگل های شمال کشور محسوب می شود.

3 جنگل پاییزی برای یک سفر پاییزی جذاب

هوای پارک جنگلی النگدره 10 درجه خنک تر از هوای شهر گرگان است. در این جنگل آبشارها و چشمه های زیادی وجود دارد. از وسط جنگل و از جنوب به شمال رودخانه ملاشی جریان دارد. در اطراف این رودخانه سه چشمه جاری است. درختانی مانند گلپر، هالی، توسکا، کاج اروپایی، افرا، بلوط، بید، شیر و مریم گلی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا