ایران گردی

۳ جاذبه طبیعی در تالش که باید دید

تودی تریپ: تالش نام خود را از قوم تالش گرفته است و بر اساس منابع و شواهد فراوان گمان می رود که بازمانده قوم کادوس باستان و از همسایگان باستانی قوم گیل باشد. این شهرستان از غرب با استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود است.

تلاش از سه جهت به کوه های تلاش (ادامه رشته کوه البرز) و از طرف دیگر به دریای خزر منتهی می شود. جاذبه های طبیعی این شهر هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آبشار زمرد هوویک

آب و هوای این شهر مرطوب و معتدل است و در هر فصلی که سفر کنید با زیبایی طبیعت روبرو خواهید شد. در بهار گل های رنگارنگ را در سراسر محیط شهری و اطراف آن خواهید دید، در تابستان شالیزارهای سبزی را خواهید دید که بوی تازه برنج شما را فرا می گیرد، در فصل پاییز با کشاورزان در حال برداشت و طبیعت با پرتقال و پرتقال روبرو خواهید شد. رنگ های قرمز

در فصل زمستان، این شهر بیشتر اوقات بارانی است و می توانید در حین تماشای باران، خود را با یک فنجان قهوه پذیرایی کنید.

Emerald Falls در 10 کیلومتری شهر هاوایی قرار دارد.

3 دیدنی طبیعی در تلاش

این آبشار در روستای بسیار کوچکی به همین نام قرار دارد که حدود 11 خانوار دارد. این آبشار در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و یکی از مکان های مورد علاقه کوهنوردان است.

آب این آبشار از روستاهای برزوبگ، زری، زرگری، تول، کتچولی و آترانماری سرازیر شده و به آبشار زمرد می رسد. در این منطقه دو آبشار نزدیک به هم وجود دارد که به آنها آبشار دوقلو گفته می شود که یکی از این آبشارها پر آب و بزرگ و دیگری کوچکتر و کم آب است. ارتفاع آبشار بزرگ حدود 15 متر است.

لازم به ذکر است دسترسی به آبشار اصلی به دلیل وجود جلبک و لغزش کمی مشکل است و احتیاط لازم است.

همچنین این کلبه ها دارای آب و هوای بسیار خوب و خنک، علفزار و دشتی هستند که می توانید در فصل بهار و تابستان از آن ها دیدن کنید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

برای رسیدن به این آبشار، باید از شهر هاویک به سمت کوه حرکت کنید، یعنی. به سمت جنوب و پس از عبور از چندین روستا به دهکده زمرد می رسید. مسیر منتهی به آبشار بدون علامت است و باید از راهنمایان محلی کمک بخواهید.

کل مسیر 10 کیلومتر است که 5 کیلومتر آن سیاه و 2 کیلومتر شیب دار و سنگلاخی است.

با 20 دقیقه پیاده روی به این مکان زیبا و بکر می رسید. باید ماشین خود را در روستای فتح اله محله پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده طی کنید و از مناظر زیبا نهایت لذت را ببرید.

توصیه می کنیم آب و غذا همراه خود داشته باشید. زیرا در این مسیر هیچ مغازه ای وجود ندارد. همچنین کوله پشتی، عینک آفتابی، کلاه برای روزهای گرم و لباس گرم برای روزهای سرد همراه داشته باشید.

ویلای شاه رسول تلاش

شاه رسول یا به زبان (محلی) شرسو، ییلاقی زیبا در دل کوه های تلاش، منطقه ای زیبا و سرسبز که محل استراحت و در واقع تفرجگاه ساکنان دشت تالش در شش ماهه اول سال جاری میلادی است. سال بعد از گرم شدن هوا، پس از پایان کشت برنج به آنجا سکونت و مهاجرت می کنند و به عنوان یکی از نقاط گردشگری تالش شناخته می شود.

3 دیدنی طبیعی در تلاش

مسیر اول از سمت دانشگاه پیام نور به سمت کوه است که مسیری زیبا و جنگلی و بکر به طول حدود چهل کیلومتر است.

در مسیر باید از طبیعت زیبای گودال خون همر هرشوندشت گذشت. مسیر دوم از طریق جاده ریک ویلا است که جاده ای زیبا و باز است و با توجه به دائمی بودن ساکنین ویلاهای ریک جاده ای با کیفیت در مسیر مناطق زیبای مسکونی وجود دارد. در این مسیر باید از ویلاهای ایربو، سیوخونی بگذرید تا به شهرسول برسید که حدود سی و هفت کیلومتر فاصله دارد.

قلعه سلسال

قلعه سلسال قلعه ای بر فراز کوه روستای کالا بین در 1 کیلومتری لیسار و یکی از دیدنی های تالش است. بنای اولیه قلعه مربوط به دوران ساسانیان و قبل از اسلام بوده است، اما اوج استفاده از این قلعه در زمان ظهور اسماعیلیه بوده و آخرین بازسازی قلعه در اوایل دوره صفویه بوده است.

قلعه صلصال بر روی صخره ای به ابعاد 50*40 متر مربع ساخته شده و دارای دو قسمت بیرونی و اندرونی است، قسمت بیرونی قلعه محوطه نسبتاً وسیعی است که با سنگ های رودخانه ای ساخته شده است، قسمت داخلی شامل ارگ، محل سکونت خط کش آن زمان، یک آب انبار، حمام، لوله کشی و دروازه اصلی آن.

3 دیدنی طبیعی در تلاش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا