ایران گردی

۳ اثر تاریخی همدان در فهرست آثار ملی قرار گرفت

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: با توجه به حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان و با پیشنهاد این اداره کل و تایید اداره ثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. میراث، سه اثر استان همدان در فهرست آثار فرهنگی و تاریخی غیرمنقول قرار گرفت.

وی ادامه داد: خانه تاریخی ترک در شهرستان تویسرکان، خانه تاریخی آبایی در شهرستان نهاوند و برج گلشن در شهر فامینین با شماره های فردی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مدرک ثبت استانی نیز از گزارش شده است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در زمینه ثبت آثار در فهرست آثار ملی گفت: قانون ثبت آثار ملی برای اولین بار در سال 1309 در مجلس شورای ملی تصویب شد و مقرر شد آثاری که دارای شأن و منزلت هستند. وضعیت ملی تا پایان دوره زندیه در فهرستی به نام فهرست آثار ملی شناسایی و ثبت می شود.

مظوم علیزاده با اشاره به اینکه میراث به جا مانده از گذشتگان در مطالعه تاریخ بشر موثر است، تصریح کرد: حفظ آنها حکایت از نیازهای گذشته دارد و در پس هر کدام داستانی نهفته است و همچنین حفظ آثار می تواند به تثبیت خاطرات گذشته کمک کند. گذشته .

برج گلشن فامینین ملی شد

به گزارش ایسنا، معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز گفت: روند ثبت ملی برج تاریخی گلشن در شهرستان فمنین انجام شده است. تکمیل و ثبت این اثر در استان ابلاغ شده است.

اتابک صفری با بیان اینکه مراحل ثبت ملی برج گلشن شهر فمنین به پایان رسیده است، گفت: برج گلشن در روستای کوش آباد واقع شده و مربوط به دوره قاجاریه است.

وی گفت: بنای برج به صورت آجری با طاق گنبدی کم ارتفاع ساخته شده که بر بالای آن دو طبقه دیگر، سقف طبقات فوقانی از تیرهای چوبی و طبقه آخر بنا ساخته شده است. با گچ و شومینه تزئین شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: ارتباط بین طبقات با کاهش ضخامت دیوار سفالی و ایجاد پلکان امکان پذیر شد و ارتفاع بنا حدود 12 متر است. که با کاه پوشیده شده است

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت مناسب این بنا در کنار میدان و پارک روستا، اگر پارک و بنا به صورت هماهنگ ساماندهی شود می تواند در جذب گردشگر موثر باشد و یادآور شد: مسجد خوش نیز می باشد. واقع در این روستای آباد. در سال 1364 در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا