ایران گردی

۱۰ واقعیت درباره اهرام مصر و گنج‌هایش

سلام جدید – خدمات توریستی: در قلب سرزمین باستانی فراعنه، مصر، جایی که شن‌های طلایی به کرانه‌های حاصلخیز رودخانه معروف نیل می‌رسند، اهرام مصر به عنوان نگهبانان تاریخ و یکی از جذاب‌ترین سازه‌های دوران باستان ایستاده‌اند.

این سازه‌ها که به دلیل مقیاس، دقت معماری و جذابیت اسرارآمیزشان مورد احترام هستند، به نمادی از تاریخ غنی و میراث فرهنگی مصر تبدیل شده‌اند و شهرتی فراتر از همه مرزها دارند.

اول، بیایید روشن کنیم که اهرام مصر توسط بیگانگان یا شیاطین ساخته نشده اند. بیش از 4500 سال از ساخت اولین هرم در مصر می گذرد و بیش از صد هرم در مصر وجود دارد که نشان می دهد این گونه بناها کار بیگانگان و جن ها نیست، بلکه پای انسان و البته بردگان مصری بوده است. در ساخت این بنا نقش داشته است.

در زیر با هم 10 نکته جالب در مورد اهرام باستانی مصر را بررسی خواهیم کرد.

در مصر بیش از 100 هرم وجود دارد

وقتی به اهرام مصر فکر می کنید، چند عدد به ذهنتان می رسد؟ 5؟ 10؟ در واقع، بر اساس برخی برآوردها، بیش از 130 هرم در مصر وجود دارد. نه تنها این، بلکه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اهرام بیشتری در سال های آینده کشف خواهند شد.

شگفتی های معماری و ریاضی: دقت فراتر از تصور

دقتی که مصریان باستان با آن اهرام را می ساختند چیزی جز معجزه نیست. با وجود کمبود ابزار مدرن، سازندگان به دقت قابل توجهی در تراز کردن اهرام با نقاط مرکزی قطب نما دست یافتند. به عنوان مثال، هرم بزرگ دارای پایه ای به طول تنها چند سانتی متر است که نشان دهنده مهارت های مهندسی خارق العاده سازندگان آن است.

10 حقیقت در مورد اهرام مصر و گنجینه های آن

در مصر باستان افرادی به نام خط کش وجود داشتند که تعداد تکه های سنگ مورد نیاز برای انتقال به محل ساخت هرم را محاسبه می کردند و همچنین بررسی می کردند که زمین شیب و زاویه نداشته باشد تا ساختمان مشکلی نداشته باشد. به عنوان مثال، هر ضلع هرم بزرگ خوفو دارای شیب ثابت 52 درجه است.

اهرام؛ مقبره باستانی پادشاهان

بر خلاف تصور رایج، اهرام مصر تنها بناهای عجیب و غریب و نمادهای شکوه فراعنه نبودند، بلکه هدف عملی نیز داشتند. اهرام در واقع مقبره های استادانه ای برای فراعنه مصر بودند که پر از گنجینه ها و آثار باستانی برای همراهی آنها در زندگی پس از مرگ بود. آداب و رسوم دقیق دفن نشان دهنده اعتقادات مذهبی عمیق مصریان باستان است.

اهرام مجموعه ای از اهرام مختلف از جمله اهرام کوچکتر (اهرام اطراف) و همچنین معابر و معابدی هستند که کشیشان مذهب فرعون در آنجا خدمت می کردند. در نتیجه می بینیم که گاهی یک هرم برای یک فرعون کافی نبود.

معنای مرگ و جهان پس از مرگ

به نظر اتلاف وقت و انرژی است که هزاران نفر را مجبور به ساختن مقبره فقط برای یک نفر در طول ده ها سال کند، اما اهمیت مرگ و زندگی پس از مرگ برای مصری ها به حدی بود که آنها این کار را بارها انجام دادند. می بینیم که نه تنها پادشاهان و فراعنه برای زندگی آخرت خود پول خرج می کردند. اهرام جیزه توسط مجموعه ای از صدها اهرام دیگر متعلق به افراد مهم مصر باستان احاطه شده است. حتی بخشی از انگیزه کارگران و بردگان برای کار بر روی اهرام مصر پادشاه در زندگی پس از مرگ بود.

اهرام مصر؛ خانه گنج های دزدیده شده

همانطور که احتمالا می دانید فراعنه مصر باستان پس از مرگ نمی خواستند جهان را با دست خالی بگردند و همه خدمتکاران، کارگران و البته گنج ها و جواهرات را با خود دفن کردند. اما این هرم مکان امنی برای دفن گنج نبود زیرا دزدان ابتدا از مقبره فرعون دیدن کردند. ممکن است فکر کنید که این سرقت‌ها منحصر به عصر مدرن هستند، اما اینطور نیست.

10 حقیقت در مورد اهرام مصر و گنجینه های آن

در برخی موارد، مقبره با فاصله کمی از سازه مورد سرقت قرار گرفت، در نتیجه گنج و جواهراتی که در فیلم های هند جونز یا مومیایی دیدید در اهرام مصر نیست. خوشبختانه برخی از دزدان مصر باستان فهرست و شرح اموال و گنجینه هایی را که به سرقت برده بودند، نوشتند.

نفرین ها بی اثر هستند و تله هایی که وجود ندارند

اگر منتظر تله های مرگ اهرام مصر هستید، باید شما را ناامید کنیم. تقریباً هیچ یک از اهرام مصر به تبر مرگ، تیغه های مخفی، سم پرش یا گودال مرگ اشاره ای نمی کنند و باستان شناسان بدون هیچ مانع خاصی در اطراف هرم قدم می زنند. نفرین های موجود بیشتر یک هشدار هستند تا یک نفرین واقعی.

10 حقیقت در مورد اهرام مصر و گنجینه های آن

ماهیت طراحان و سازندگان اهرام کاملاً مشخص نیست

بسیاری از ما معتقدیم که اهرام مصر به طور مطلق توسط بردگان ساخته شده است. اساس این نظریه این بود که هرودوت، مورخ مشهور یونانی، گفته است که اهرام بزرگ در مصر توسط بردگان مصری ساخته شده است. اما نظریه های جدید می گویند که بسیاری از صنعتگران ماهر آن زمان قصد داشتند در ساخت این شگفتی بزرگ شرکت کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که سازندگان اهرام تغذیه خوبی داشتند، حقوق خوبی داشتند و از جایگاه و شهرت خاصی برخوردار بودند. حتی کارگرانی که در حین کار جان باختند به نشانه احترام در اطراف مقبره فرعون دفن شدند.

با این حال، ما نام دقیقی از طراحان، معماران یا افرادی که مسئول ساخت اهرام هستند، نداریم. ما نمی دانیم شاهکارهای ریاضی اهرام از کدام ذهن آمده اند.

اهرام مصر؛ بلندترین سازه ساخت بشر

هرم بزرگ جیزه که به نام هرم خوفو نیز شناخته می شود، بین سال های 2550 تا 2490 قبل از میلاد بر اساس بسیاری از تخمین ها ساخته شد. این سازه واقعاً عظیم بود و تا زمانی که کلیسای جامع لینکلن (با گلدسته اصلی آن) در سال 1311 میلادی ساخته شد، بلندترین سازه ساخت بشر بود.

10 حقیقت در مورد اهرام مصر و گنجینه های آن

این یک دستاورد شگفت انگیز برای دوران باستان است، به ویژه با توجه به دانش نسبتاً ابتدایی آن دوران. حتی امروزه نیز رقابت برای ساخت بلندترین ساختمان ساخته دست بشر بسیار شدید است.

وزن برخی از سنگ های اهرام بیشتر از یک فیل بود

اگر به شما بگوییم که وزن برخی از بلوک‌های سنگی که برای ساخت اهرام استفاده شده است بیش از 70 تن است، باورتان می‌شود؟ میانگین وزن هر یک از 2.3 میلیون بلوک سنگی در هرم بزرگ جیزه حدود 2.5 تن است. با این حال، وزن بسیاری از آنها به اندازه یک فیل معمولی است.

10 حقیقت در مورد اهرام مصر و گنجینه های آن

شاید ما هرگز از تمام جزئیات نحوه جابجایی این صخره ها ندانیم، اما برخی از اسناد مصر باستان و نقاشی های دیواری سرنخ هایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، به نظر می رسد سنگ ها روی سورتمه های چوبی یا ماسه مرطوب حرکت کرده اند.

اهرام هم تراز با ستارگان

به نظر می رسد مصریان باستان از دو صورت فلکی برای تراز کردن اهرام خود در جهت شمال به جنوب استفاده می کردند، دب اکبر و دب اصغر. این تراز به قدری دقیق است که موقعیت شمالی-جنوبی آنها در 0.05 درجه تعیین می شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همسویی با ستارگان به طور مداوم در حال تغییر است، البته با سرعت بسیار پایین.

10 حقیقت در مورد اهرام مصر و گنجینه های آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا