جاذبه های گردشگری خارجی

بزرگ ترین قلعه های جهان کجا هستند؟

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، در سرتاسر جهان قلعه های باشکوهی وجود دارد که ما را به یاد فراز و نشیب های تاریخ بشر می اندازد. این ساختمان های عظیم که زمانی نماد قدرت و عظمت بودند، اکنون به مقاصد گردشگری محبوب، مکان برگزاری رویدادهای فرهنگی و گنجینه های ارزشمند تاریخی تبدیل شده اند.

در این مقاله 10 تا از بزرگترین قلعه های جهان را با هم مرور می کنیم و با ویژگی های منحصر به فرد هر کدام آشنا می شویم.

10. قلعه ادینبورگ (اسکاتلند)

این قلعه تاریخی که بر فراز یک صخره آتشفشانی خفته در شهر ادینبورگ قرار دارد، از قرن پانزدهم به عنوان پادگان نظامی مورد استفاده قرار گرفته است. قدمت قسمت هایی از قلعه به قرن دوازدهم برمی گردد و کلیسای سنت مارگارت که در محوطه آن قرار دارد، قدیمی ترین بنای باقی مانده در ادینبورگ است.

9. ارگ حلب (سوریه)

این قلعه عظیم واقع در شهر حلب سوریه بر روی تپه ای 50 متری به نام ارگ قرار دارد. تاریخچه این تپه به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد و ارگ حلب در طول تاریخ مورد استفاده تمدن های مختلف از جمله یونانی ها، بیزانسی ها و ایوبیان بوده است.

8. قلعه هیمهجی (ژاپن)

این قلعه که به عنوان زیباترین قلعه ژاپن شناخته می شود، خوشبختانه از آسیب های جنگ داخلی، زلزله و بمباران در امان ماند. قلعه هیمجی که در قرن چهاردهم ساخته شده است، نمونه ای برجسته از معماری قلعه های اولیه ژاپنی است و به دلیل شبکه ای از 83 اتاق و سیستم های دفاعی پیشرفته شناخته شده است.

7. قلعه بودا (مجارستان)

این قلعه که در بالای تپه قلعه بوداپست قرار دارد، در قرن سیزدهم پس از حمله مغول ساخته شد. قلعه بودا، ترکیبی از سبک معماری گوتیک و باروک، بارها مورد حمله و بازسازی قرار گرفته است. این قلعه در حال حاضر محل گالری ملی مجارستان و موزه تاریخ بوداپست است.

6. قلعه اسپاس (اسلواکی)

این قلعه قرون وسطایی که در بالای شهر Spišské Podhradie قرار دارد، یکی از بزرگترین قلعه های اروپای مرکزی است. ظاهر زیبای قلعه آن را به محل فیلمبرداری محبوب فیلم هایی مانند قلب اژدها و آخرین لشکر تبدیل کرده است.

10 قلعه بزرگ جهان / غول های سنگی کجا هستند؟

5. قلعه هوهنسالزبورگ (اتریش)

این قلعه باشکوه که در بالای کوه Festungsberg در سالزبورگ، اتریش قرار دارد، یکی از بهترین قلعه های قرون وسطایی است که حفظ شده است. قلعه هوهنسالزبورگ که در سال 1077 ساخته شده است، 250 متر طول و 150 متر عرض دارد و مناظری پانوراما از شهر سالزبورگ را ارائه می دهد.

4. قلعه ویندزور (انگلیس)

این قلعه عظیم که در شهر ویندزور انگلستان واقع شده است، بزرگترین قلعه مسکونی جهان و اقامتگاه رسمی ملکه الیزابت دوم است. قلعه ویندزور که در قرن یازدهم ساخته شده است دارای جاذبه های بسیاری از جمله کلیسای سنت جورج است که یکی از زیباترین نمونه های معماری گوتیک در انگلستان است.

3. قلعه پراگ (جمهوری چک)

این قلعه که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین قلعه جهان ثبت شده است در شهر پراگ جمهوری چک قرار دارد. قلعه پراگ که در قرن نهم ساخته شده است، اقامتگاه رسمی رئیس جمهور جمهوری چک و همچنین یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور است.

2. قلعه مهرانگر (هند)

این قلعه که بر روی تپه ای 125 متری در جودپور هند قرار دارد، یکی از بزرگترین قلعه های جهان است. قلعه مرنگار که در قرن پانزدهم ساخته شده، دارای هفت دروازه، چندین حیاط و تالارهای مجلل است. از جاذبه های این قلعه می توان به موزه، معبد و مناظر پانوراما شهر جودپور اشاره کرد.

10 قلعه بزرگ جهان / غول های سنگی کجا هستند؟

1. قلعه مالبورک (لهستان)

این قلعه که در مالبورک لهستان واقع شده است، بزرگترین قلعه خشتی جهان است. قلعه مالبورک که در قرن سیزدهم توسط شوالیه های توتونی ساخته شد، به عنوان مقر این شوالیه ها برای حکومت بر سرزمین های شمالی بالتیک مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه که به خاطر معماری باشکوه و تاریخ پرتلاطمش معروف است، اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

نتیجه:

قلعه ها نه تنها یادآور تاریخ پرتلاطم بشریت هستند، بلکه از نظر معماری و زیبایی شناسی نیز بسیار چشمگیر هستند. بازدید از این بناهای عظیم فرصتی بی نظیر برای تجربه تاریخ از نزدیک و آشنایی با فرهنگ و هنر ملل مختلف فراهم می کند.

نقاط مورد علاقه:

  • بزرگترین قلعه جهان از نظر مساحت، قلعه پراگ در جمهوری چک است.
  • بلندترین قلعه جهان، قلعه ماسادا در اسرائیل است که بر فراز یک صخره 450 متری قرار دارد.
  • قدیمی ترین قلعه جهان قلعه جبیل در لبنان است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا