ایران گردی

ییلاق اشکورات رودسر؛ ییلاقی جالب و باورنکردنی

تودی تریپ: آوازه زیبایی ها اشکورات به گوش گردشگران علاقمند به سفر به ایران رسیده است.

به همین دلیل هر ساله گردشگران بی شماری را می یابیم که در مسیر این ویلای زیبا قدم می زنند.

این منطقه دارای تمام ویژگی های گردشگری است که فکرش را بکنید.

کوهنوردان شجاع می توانند در غارهای این منطقه به ماجراجویی بپردازند و مسافرانی که روحیه پروانه ای دارند به چشمه های زیبای اشکورات بروند.

آب و هوای این منطقه یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران است.

اشکورات تاریخی نیز جاذبه های ارزشمندی دارد. جاذبه های گردشگری این منطقه به حدی است که در بین مسافران به سرزمین عجایب معروف شده است.

دیدنی های اشکورات به قدری دیدنی است که ذهن گردشگران را به باد می دهد.

برای اینکه گردشگری در این منطقه برای شما دلپذیرتر شود به ویژگی های اشکورات گیلان اشاره می کنیم و مکان های جالبی را برای گشت و گذار در این منطقه با شما به اشتراک می گذاریم.

ویلای تابستانی اشکورات رودسر

شهرستان رودسر در منتهی الیه شرق استان گیلان، سومین شهر بزرگ این استان و در مرز استان مازندران قرار دارد.

این شهرستان با مرتفع‌ترین قله گیلان (سماموس)، پوشش گیاهی جنگلی هیرکان، باغ‌های چای، مزارع برنج، بیش از 30 کیلومتر خط ساحلی و سواحل شنی بکر یکی از مراکز گردشگری شمال کشور است.

شهرستان رودسر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز منتهی می شود.

ایلاگاه اشکورات رودسر;  یک خانه ییلاقی جالب و شگفت انگیز

این شهرستان از چهار بخش رودسر، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد تشکیل شده و در مجموع دارای 10 روستا و 401 آبادی می باشد.

ویلای تابستانی اشکورات رودسر، از توابع رحیم آباد بخش رودسر و در قسمت جنوبی شهر کلاچای به رحیم آباد واقع شده است. اما اشکورات یا اشکور به شهرستان رودسر محدود نمی شود. رشته کوه اشکور در امتداد رشته کوه البرز قرار دارد.

این منطقه در واقع از جنوبی ترین نقطه سایت رودسر شروع شده و تا جنوبی ترین نقطه سایت رامسر ادامه دارد.

این رشته از جنوب به استان قزوین، از غرب به شهرستان املش، شهرستان سیاهکل و بخش رودبار الموت، از شرق به منطقه کوهستانی رامسر و شهرستان تنکابان و از شمال به دامنه کوه‌های بخش رحیم آباد و شهرستان رامسر محدود می‌شود.

دهستان اشکور بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی به 6 دهستان، سه شهرستان رودسر، املش و رامسر و دو استان گیلان و مازندران تقسیم می شود.

از این 6 دهستان، سه دهستان اشکور سفلی با مرکزیت زیاز، سیارستک ییلاگی (اشکور علیا) با مرکزیت آرکام و شویل با مرکز شویل در رودسر قرار دارند. در حالی که روستاهای سمام و خجید در املش و اشکور (بالا اشکور) به مرکزیت ثامل در رامسر قرار دارند.

ویلا ولنی اشکورات گیلان

استان گیلان دارای زمستان های سرد و تابستان های خنک است. مادر طبیعت با فرا رسیدن فصل بهار هنر خود را در منطقه اشکور به نمایش می گذارد.

اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به اشکورات هستید، در انتخاب فصل بهار شک نکنید. در تابستان چیزی از زیبایی این منطقه کم نمی شود.

ویلا آشکورات رودسر;  یک خانه ییلاقی جالب و شگفت انگیز

با شروع فصل پاییز منطقه اشکور رنگی رمانتیک به خود می گیرد. اشکور آنقدر زیباست که حتی در زمستان هم چیزی از جاذبه های آن کم نمی ماند.

اگر از سردی هوا ایرادی ندارید، سفر زمستانی به آشکور برای شما تبدیل به سفری متفاوت و خاطره انگیز می شود.

منطقه اشکور دارای خاک حاصلخیز و آب و هوای مطبوع است. به لطف این شرایط، مزارع فندق، گردو و گندم تا چشم کار می کند در این منطقه دیده می شود.

جو، عدس، لوبیا، سیب زمینی، سبزی، صیفی جات، بامیه، کدو تنبل، زعفران، سیر و پیاز از دیگر محصولاتی است که در منطقه اشکور کشت می شود.

اجازه دهید به عطاری ها قول بدهیم که نزدیک به 50 گونه گیاه دارویی در این منطقه رشد می کنند.

قارچ های خوراکی، یونجه، گلپر، کنگر، قارچ، همیشه بهار، گل بولتن و گل گاوزبان از جمله گیاهانی هستند که در سفر به کمپ تابستانی اشکورات نظر شما را به خود جلب می کنند.

جالب است بدانید که حدود 470 هکتار از زمین های دهستان اشکور به کشت گل گاوزبان اختصاص دارد.

گل گاوزبان اشکور به کشورهای مختلفی از جمله ویتنام و چین صادر و صادر می شود. از این رو نام مستعار اشکور است پایتخت گل جهان داده شده

اشکور از نظر پوشش حیوانی نیز از تنوع زیادی برخوردار است. نزدیک به 63 درصد پرندگان، 60 درصد پستانداران، 17 درصد خزندگان، 10 درصد دوزیستان و 44 درصد ماهیان ایرانی در استان گیلان زندگی می کنند.

پلنگ، گوزن، آهو، بز، گربه وحشی و خرس قهوه ای در منطقه اشکور دیده شده است. با این تصمیم نگذارید غم وارد قلب شما شود.

ویلا آشکورات رودسر;  یک خانه ییلاقی جالب و شگفت انگیز

پلنگ و دیگر حیات وحش در نقاط دورافتاده این منطقه وجود دارد و بعید است در پارک های طبیعی و مناطق توریستی خطری برای مسافران ایجاد کند.

اشکورات گیلان منطقه ای وسیع با جاذبه های گردشگری بی شمار است. در نتیجه بسته به منطقه ای که رفته اید، می توانید با دستی پر از سوغاتی های مختلف به خانه برگردید.

از آنجایی که فندق های پرخاصیت و لذیذی در این منطقه تولید می شود، فندق اصلی ترین سوغات منطقه اشکور است.

فندق اشکور موجود در بازار از فندق معمولی بلندتر است.

اما بعد از خوردن کمی از این فندق متوجه می شوید که اشکورات بی دلیل به نام پایتخت فندق ایران نیست.

اشکورات هم مانند سایر مردم ایران مردمانی هنرمند و توانا هستند. به واسطه این شرایط، صنایع دستی به یکی دیگر از سوغات معروف این منطقه تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا