ایران گردی

گورستان جن‌ها کجاست؟ + فیلم

سلام جدید – خدمات توریستی: قبرستان تیس شماره 1، که یک قبرستان باستانی است که اکثر مردم آن را به عنوان قبرستان جن می شناسند. مکانی با شب های ترسناک. مردم تیس این مکان را قبرستان اجنه می دانند. با این حال، قبرستان فعلی آنها در همین نزدیکی است!

قدمت این روستا به 2500 سال قبل می رسد. نام این روستا در کتابهای مربوط به فتوحات اسکندر مقدونی به تیز معروف است. نامی که به مرور زمان به Yew تغییر کرد. در آثار مورخان و جغرافی دانان دوره اسلامی از آن به عنوان بندر تزیا یا تسی یاد شده و به عنوان مرکز تجارت شکر مکران و ایالت های غلات سیستان معرفی شده است. این روستا امروزه میزبان مکان‌های دیدنی چابهار است و در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

چرا قبرستان تیس را قبرستان الف ها می نامند؟

پاسخ مردم محلی به این سوال این است: «این قبور متعلق به جنیان است». مردگان خود را در حصار این سنگ ها دفن کرده اند، وقتی شب می شود جن ها بر سر قبر گمشده هایشان آمده و شروع به عزاداری می کنند. هر کس شبانه از این قبرستان بگذرد مورد لعنت جن قرار می گیرد و چند روز دیگر در عذاب می میرد.

تاریخچه گورستان تس

متأسفانه اطلاعات دقیقی در مورد اینکه این گورها در چه سالی حفر شده اند وجود ندارد. اما آنچه مشخص است این است که این گورها قدمت زیادی دارند و یکی از مهم ترین آثار تاریخی بندر تیسا هستند. در میان همه قبرهای بزرگ و کوچک این قبرستان جان تیس چابهار، یکی از قبرها بسیار محکمتر از بقیه است. قبری به ابعاد 225 در 110 سانتی متر! گورستان جن زده روستای تیس چابهار مکان بسیار عجیبی است که حتما باید از نزدیک آن را ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا