ایران گردی

گلفشان تماشایی نفتلیجه

تودی تریپ: زمین گلف نفتلیجه یکی از جاذبه های گردشگری خاص و منحصر به فرد در منطقه شمال کشور است که با چشم انداز بی نظیر خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. این جاذبه گردشگری به شکل دریاچه ای ارغوانی است که باعث شده افراد زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر کنند و از خاص ترین جاذبه های گردشگری دنیا دیدن کنند.

آشنایی با پدیده زمین گلف نفتلیجه

در واقع جالب است بدانید که زمین گلف نفتلیجه یکی از معدود زمین های گلف در جهان است که با جلوه ای متفاوت نسبت به زمین های گلف دیگر افراد زیادی را به خود جذب می کند. آتشفشان ها شباهت های زیادی با آتشفشان ها دارند، اما تنها تفاوت این است که به جای ماگما و مواد مذاب، گل از زمین خارج می شود. زمین گلف نفتلیجه واقع در استان گلستان بهترین مقصد برای گشت و گذار و همچنین فرار از محیط شهر و سفر به آن می باشد که می توانید مدتی را در مکانی با چشم اندازی عالی و منحصر به فرد سپری کنید.

زمین گلف دیدنی نفتلیجه

تحقیقات انجام شده بر روی گل استخراج شده از خاک رس فشان نشان می دهد که این گل دارای نقاط بیشتری نسبت به خاک رس است. این تحقیق نشان می دهد که این گل دارای چسبندگی و صیقل پذیری خوبی است. در نتیجه گل برای گلدان بسیار مناسب است و نیازی به مراحل آماده سازی طولانی ندارد. انعطاف پذیری بالا، عدم ترک خوردگی و کاهش حجم از دیگر مزایای این گل می باشد. علاوه بر این، این گل در برابر دمای بالای کوره نیز بسیار مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. در نتیجه این گل برای ایجاد نقش برجسته در سرامیک، سفال و مجسمه سازی بسیار مناسب است.

فوران آتشفشانی یک پدیده زمین شناسی است که در آن، مانند دهانه آتشفشانی، گل سرد همراه با گاز به بیرون پرتاب می شود. این گل مایع به مرور زمان جمع می شود و مخروط های کوچک یا بزرگی ایجاد می کند. در واقع گازهای موجود در تله های نفتی عمیق زیرزمینی مهمترین عامل ایجاد شکاف در سطح زمین هستند. البته برخی کارشناسان روندهای خاص زمین شناسی، حرکات زمین ساختی زمین یا زلزله و آتشفشان ها را از دیگر عوامل این پدیده می دانند. این پدیده زمین شناسی هم در خشکی و هم در اقیانوس رخ می دهد.

زمین گلف دیدنی نفتلیجه

به طور کلی این پدیده معمولاً در مناطقی با رسوبات جوان و پهنه های ضعیف مانند گسترش گسل ها رخ می دهد. نکته مهم اینکه وقوع این پدیده ممکن است نشان دهنده وجود منابع آب زیرزمینی، نفت یا گازهای هیدروکربنی در این مناطق باشد. جالب است بدانید تنها 800 زمین گلف در جهان وجود دارد که نیمی از آنها در سواحل دریای خزر و دریای عمان قرار دارند.

رنگ دیدنی آبنمای گل نفتلیجه

آبفشان نفتلیجه یکی از چندین آبفشان دریای خزر در بندر ترکمن است. آبشارهای یارن قرق و اینچه گوبکلجه از دیگر آبشارهای استان گلستان هستند. زمین گلف نفتلیجه گمیشان در فضایی به ارتفاع 8 متر و قطر 500 متر واقع شده است.

در راس این خلیج دریاچه کوچکی قرار دارد که مخلوطی از آب نمک، گل و گاز تحت فشار از آن خارج می شود. غلظت مواد منشا این خلیج در مقایسه با خلیج‌های جنوب ایران کمتر است. یکی از بخش‌های دیدنی این منطقه، زیرچاله‌ها یا سوراخ‌های کوچک آتشفشانی است. اخیراً گل نفتلیجه به رنگ صورتی یا بنفش در می آید که به دلیل وجود عناصر شیمیایی خاصی در آن است.

زمین گلف دیدنی نفتلیجه

کارشناسان معتقدند این رنگ خاص و دیدنی به دلیل وجود ید در این حوض است. لازم است بدانید که به دلیل خروج مواد از لایه های داخلی زمین، بوی خفیفی از نفت در این ناحیه احساس می شود.

بازدید از زمین گلف نفتلیجه

فعالیت طبیعی پدیده فوران گل در فصول مختلف سال متفاوت است. اما منظره و مناظر تقریباً در تمام فصول یکسان است. هر زمان که به بازدید از آبفشان نفتلیجه می روید، از فوران آب و گاز از نقاط مختلف دریاچه غافلگیر خواهید شد.

البته رنگ زمین گلف نفتلیجه در فصول مختلف سال از صورتی به ارغوانی تغییر می کند. تنها نکته مهم در تعیین زمان سفر به گلفشان نفتلیجه، خاکی بودن بخشی از مسیر دسترسی است. در نتیجه در فصل بارندگی وجود گل و لای در جاده مشکلاتی را ایجاد می کند. همچنین اگر قصد دوش گرفتن دارید، باید شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. گلفشان نفتلیجه در ساحل شرقی دریای خزر در شهرستان گمیشان استان گلستان قرار دارد. فاصله گرگان تا گمیشان حدود 60 کیلومتر است.

زمین گلف دیدنی نفتلیجه

این پدیده طبیعی در مجاورت روستای صفا ایشان در 15 کیلومتری شهرستان مرزی گمیش تپه قرار دارد. روستای صفا نا ایشان در روستای نفتلیجه از توابع مرکزی شهرستان گمیش تپه قرار دارد. گلفشان نفتلیجه در شمال شرقی روستای صفا ایشان قرار دارد. توجه داشته باشید که 7 کیلومتر از جاده دسترسی به زمین گلف نفتلیجه جاده خاکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا