ایران گردی

گشت و گذار در میان سوغات استراسبورگ / یادگاری‌هایی از قلب اروپا

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، این شهر که به مرور زمان بین فرانسه و آلمان دست به دست شده، تلفیقی از فرهنگ و هنر این دو کشور را به نمایش می گذارد.

استراسبورگ جدا از جاذبه های تاریخی و طبیعی، بهشت ​​خریداران سوغات نیز می باشد. گشت و گذار در مغازه های این شهر و یافتن سوغاتی های منحصر به فرد تجربه خوشایندی خواهد بود. در این مقاله سفری کوتاه به دنیای سوغاتی های استراسبورگ خواهیم داشت و با برخی از محبوب ترین آن ها آشنا می شویم.

لک لک برای شانس

لک لک، پرنده ای زیبا و بلند قد، نمادی از استراسبورگ و منطقه آلزاس است. این پرنده که جایگاه ویژه ای در فرهنگ مردم این منطقه دارد، نماد شادی، وفاداری، باروری و شانس است. در تابستان لک لک ها روی پشت بام خانه ها لانه می سازند و در زمستان به کشورهای گرمتر مهاجرت می کنند.

در فروشگاه های سوغاتی در استراسبورگ می توانید عروسک های لک لک لاکی را در اندازه های مختلف پیدا کنید. این عروسک ها سوغاتی جذاب و مفرح سفر شما به استراسبورگ خواهند بود.

پیاده روی در میان سوغاتی های استراسبورگ / سوغاتی هایی از قلب اروپا

یک کیک Kugelhopfشیرینی های اصیل آلزاس

Kugelhopf یک کیک خوشمزه با قارچ است که در منطقه آلزاس و کشورهای همسایه محبوب است. این کیک طبق دستور پخت و به اشکال مختلف از جمله سرامیک های سنتی پخته می شود.

Kugelhopf را می توان خشک یا مرطوب خورد. مردم آلزاس این کیک را بیشتر خشک و گاهی آغشته به قهوه می خورند.

اگر به دنبال یک سوغاتی خوشمزه و اصیل استراسبورگ هستید، Kugelhopf را از دست ندهید.

خانه های مینیاتوری آلزاس

معماری آلزاس با خانه های چوبی و کاشی های سفالی منحصر به فرد و چشم نواز است. این سبک از معماری که در سایر مناطق فرانسه و آلمان نیز یافت می شود، به دلیل دسترسی به جنگل های Vosges و چوب فراوان در آلزاس محبوبیت بیشتری دارد.

در بازارهای استراسبورگ می توانید نسخه های مینیاتوری از این خانه های زیبا را که از سرامیک ساخته شده اند پیدا کنید. این خانه ها سوغاتی شیک و زیبای سفر شما به استراسبورگ خواهند بود.

سفال و سرامیک از آلزاس

آلزاس سابقه طولانی در تولید سفال و سرامیک دارد. در گذشته ده ها روستا در این منطقه به ساخت ظروف سفالی و سرامیکی مشغول بودند. امروزه تعداد این روستاها به چند روستا محدود شده است.

با این حال، در فروشگاه های سوغات در استراسبورگ، می توانید انواع سفال و سرامیک دست ساز را پیدا کنید. این ظروف که از سنگ یا سرامیک ساخته می شوند برای پخت و پز، نگهداری مواد غذایی و یا تزئین استفاده می شوند.

هنگام خرید این سوغاتی ها به علامت اصالت کالا توجه کنید تا از خرید محصولات تقلبی خودداری کنید.

پیاده روی در میان سوغاتی های استراسبورگ / سوغاتی هایی از قلب اروپا

سایر سوغاتی ها:

علاوه بر موارد فوق، استراسبورگ سوغاتی های جالب دیگری نیز دارد، از جمله:

  • محصولات چرمی: کیف، کفش و سایر کالاهای چرمی باکیفیت از جمله سوغاتی های محبوب استراسبورگ هستند.
  • کریسمس: استراسبورگ به عنوان پایتخت کریسمس اروپا شناخته می شود. در فصل کریسمس بازارهای کریسمس در این شهر برپا می شود و می توانید انواع تزیینات و هدایای کریسمس را از این بازارها خریداری کنید.

سفر به استراسبورگ یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. با خرید سوغاتی از این شهر خاطرات سفر خود را زنده نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا