ایران گردی

گشت و گذاری در سرزمین عجایب / حقایقی شگفت‌انگیز از آلمان

به گزارش سلام اما، آنطور که الی گشت می نویسد، در اعماق این کشور حقایق شگفت انگیز و کمتر شناخته شده ای نهفته است که گویی از پنجره ای جادویی به دنیایی پر از رمز و راز قدم می گذارید.

1. قلب تپنده اروپا در برلین:

بزرگترین ایستگاه قطار اروپا، برلین Hauptbahnhof، با شکوه در قلب برلین ایستاده است. این ایستگاه پنج طبقه، حاصل ده سال تلاش مستمر، شاهکاری از معماری و مهندسی است که مسافران را از سراسر اروپا به هم متصل می کند.

2. سفر در زمان با قلعه های باشکوه:

آلمان با بیش از 25000 قلعه، شما را به سفری عمیق در تاریخ می برد. از قلعه نویشوانشتاین با برج های دراماتیک قرن نوزدهمی تا عمارت های باشکوه، هر قلعه داستانی درباره گذشته آشفته آلمان را روایت می کند.

3. غول اقتصادی اروپا:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آلمان سومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است. این کشور با تولید ناخالص داخلی بیش از 3.3 تریلیون یورو به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی در جهان شناخته می شود.

4. زبان با لهجه های رنگارنگ:

زبان آلمانی فقط یک زبان نیست، بلکه مجموعه ای از 35 گویش مختلف است که هر کدام طعم خاص خود را دارند. از Plattdeutsch تا Berlinerisch، لهجه های آلمانی آوازی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارند.

5. راز درخت کریسمس:

شاید شما هم از دیدن درختان کریسمس در سراسر جهان لذت ببرید، اما جالب است بدانید که این سنت زیبا از آلمان سرچشمه گرفته است. اولین درخت کریسمس یا Tannenbaum در آلمان متولد شد و به مرور زمان راه خود را به تمام جهان باز کرد.

سرگردانی در سرزمین عجایب / حقایق شگفت انگیز از آلمان

6. گوتنبرگ و طلوع چاپ:

یوهانس گوتنبرگ، مخترع آلمانی، با اختراع ماشین چاپ، دری تازه به دنیای علم و دانش گشود. اولین مجله چاپی Erbauliche Monaths-Unterredungen در چاپخانه گوتنبرگ آلمان چاپ شد و انقلابی در حوزه اطلاعات ایجاد کرد.

7. پیشگام در حفاظت از محیط زیست:

آلمان به عنوان یکی از پیشگامان جنبش سبز در جهان به حفاظت از محیط زیست اهمیت ویژه ای می دهد. این کشور در تلاش است تا سال 2045 گازهای گلخانه ای را خنثی کند و تا سال 2022 تمام نیروگاه های هسته ای خود را با انرژی های تجدیدپذیر جایگزین کند.

8. غول ها در جاده:

آلمان همچنین در صنعت خودروسازی پیشرو است. برندهای آلمانی مانند آئودی، بی ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن با کیفیت و نوآوری خود جاده های جهان را فتح کرده اند.

9. طولانی ترین کلمه در جهان:

Donaudampfschifffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauuunterbeamtengesellschaft با 79 حرف خود طولانی ترین کلمه جهان در زبان آلمانی است. این کلمه به معنای “شرکت حمل و نقل مستقر در وین” است.

10. آزادی در زندان!

شاید برای شما عجیب باشد، اما در آلمان برای کسی که از زندان فرار کند مجازاتی وجود ندارد.

11. باریک ترین خیابان جهان:

Spreuerhofstraße با عرضی بین 31 تا 50 سانتی متر، عنوان باریک ترین خیابان جهان را در گینس به خود اختصاص داده است. این خیابان در شهر روتلینگن آلمان واقع شده است و به نظر می رسد شما را در تونلی از تاریخ می برد.

سرگردانی در سرزمین عجایب / حقایق شگفت انگیز از آلمان

12. دنیای شگفت انگیز باغ وحش ها:

آلمان با بیش از 400 باغ وحش، بهشتی برای دوستداران حیوانات است. بزرگترین باغ وحش جهان، Tierpark، در برلین آلمان واقع شده است و با 8000 حیوان از 650 گونه مختلف، تجربه بی نظیری از حیات وحش را برای شما به ارمغان می آورد.

13. راز ساعت تابستانی:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده ساعت تابستانی برای اولین بار توسط آلمان در سال 1916 مطرح شد و بعداً در سراسر اروپا گسترش یافت. این ایده به عنوان یک راه حل خلاقانه برای صرفه جویی در انرژی در تاریخ ثبت شده است.

14. هدیه روز اول مدرسه:

در آلمان به دانش آموزان کلاس اولی هدیه ای به نام Schultüte در روز اول مدرسه داده می شود. این مخروط هدیه پر از وسایل مدرسه، اسباب بازی ها و خوراکی ها استرس روز اول مدرسه را برای بچه ها شیرین تر می کند.

15. نام های خاص:

در آلمان، انتخاب نام نوزاد باید توسط اداره ثبت احوال تایید شود. نام‌های نامناسب یا نامتعارف مجاز نیستند و والدین باید در انتخاب نام دقت کنند.

16. زبان مردمی:

آلمانی با وجود ظاهر دشوارش، پنجمین زبان آموزش داده شده در جهان است. با توجه به مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان، تقاضا برای یادگیری این زبان روز به روز در حال افزایش است.

سرگردانی در سرزمین عجایب / حقایق شگفت انگیز از آلمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا