ایران گردی

گشتی در میان سوغات دل‌انگیز مشهد / از زعفرانِ خوش‌ عطر تا فیروزه‌های نیشابور

به گزارش تودی تریپ به نقل از کجارو، مشهد، شهر گنبد طلا و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، تنها عبادت و معنویت نیست؛ بلکه در این شهر، گنبد طلا و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است. سفر به این شهر فرصتی ناب برای چشیدن طعم های بی نظیر و مرور سوغاتی های رنگارنگ و دل انگیز است.

از جمله این سوغاتی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زعفران
  • زرشک
  • آب نبات
  • نقل قول
  • میوه خشک شده
  • آل بخارا
  • ادویه هفت کلام
  • جیلی بیلی
  • فیروزه نیشابور
  • انگشتر و سنگ های تزئینی

طعم بهشت ​​در زعفران ناب مشهد

زعفران، طلای سرخ ایران، یکی از معروف ترین سوغاتی های مشهد است. عطر و طعم بی نظیر این گیاه گرانبها هر ذائقه ای را مجذوب خود می کند. در بازارهای سنتی مشهد، زعفران فروشی با زعفران مرغوب، چشم هر رهگذری را به وجد می آورد. زعفران سرگل، زعفران پوشال و زعفران ناگین انواع مختلف زعفران هستند که می توانید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید.

زرشک کاین طعم الهی با غذا

بربری، این میوه خوشمزه و خاص، از دیگر سوغاتی های محبوب مشهد است. زرشک کاین با دانه های درشت و طعم بی نظیرش شهرت جهانی دارد. می توانید این میوه را به صورت پفک، دانه و غلاف تهیه کنید و در آشپزی، سالاد و دسر استفاده کنید.

شیرینی و نقل، شیرینی لحظه های ناب

نبات و ناکول از غذاهای سنتی ایرانی هستند که در مشهد طرفداران زیادی دارند. گیاهان زعفران، دارچین، زیره و نعناع با رایحه دلپذیر خود لحظات نوشیدن چای را دلپذیرتر می کنند. نقول با طعم های مختلف مانند نارگیل، بادام، گردو و هل سوغاتی مناسبی برای مهمانان خواهد بود.

تور مشهد سوغاتی های دل انگیز / از زعفران معطر تا فیروزه های نیشابور

میوه های خشک، ترکیبی از طعم و سلامت

در بازارهای مشهد مغازه های پر از خشکبار شما را به ضیافت طعم و سلامت دعوت می کنند. نخود، کشمش، برگ زردآلو، برگ هلو، آلو، میوه های خشک، گردو، پسته و … که هر کدام طعم و خواص منحصر به فرد خود را دارند، گزینه های بسیار خوبی برای سوغاتی هستند. آجیل مشهد ترکیبی از نخود و کشمش از جمله تنقلات پرطرفدار در این شهر است.

آلو بخارا طعم اصیل خورش

آلو بخارا خورو با طعم بی نظیر و کیفیت بالا یکی از سوغاتی های خاص مشهد است. این محصول خوشمزه را می توانید به صورت خشک شده در بازارهای مشهد تهیه کنید و از آن برای تهیه خورش باقالی و پلو استفاده کنید.

چاشنی هفت قلم راز طعم بی نظیر غذاهای ایرانی

ادویه هفت قلم ترکیبی از دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، سماق، گلپر و زنجبیل یکی از سوغاتی های محبوب مشهد است. این ادویه طعم بی نظیری به غذاهای ایرانی مانند آبگوشت و هورشت می دهد و در تهیه ترشی نیز استفاده می شود.

شکم ژله ای رنگ و طعم شاد برای بچه ها

آب نبات های رنگارنگ و خوشمزه ژله ای شکمی یک سوغات عالی برای کودکان است. این آب نبات ها در طعم های مختلف مانند وانیلی، توت فرنگی، انگور و پرتقال هستند و لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای کودکان رقم می زنند.

ترشی مشهد طعمی متفاوت و دلچسب

ترشی مشهد که به سالاد مشهد نیز معروف است از ترکیب گوجه فرنگی، گل کلم، هویج، کرفس، سبزیجات معطر و انواع ادویه ها تهیه می شود. این ترشی با طعم متمایز و دلچسبی که دارد می تواند سفره های شما را تزئین کند.

شیرینی مشهد طعم بدیع و خاطره انگیز

شیرینی مشهدشیرینی آلمانی که به آن شیرینی آلمانی نیز می گویند یک شیرینی سنتی ایرانی است که در مشهد طرفداران زیادی دارد. این شیرینی با ظاهری زیبا و طعمی دلنشین، سوغاتی مناسب برای پذیرایی از مهمانان و هدیه ای به عزیزان خواهد بود.

تور مشهد سوغاتی های دل انگیز / از زعفران معطر تا فیروزه نیشابور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا