جاذبه های گردشگری خارجی

معرفی شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا

به گزارش تودی تریپ، همانطور که کجارو نوشته است، آنتالیا، مروارید مدیترانه، نه تنها به خاطر سواحل شنی و هتل های مجلل شهرت دارد، بلکه گنجینه ای از تاریخ و تمدن را در دل خود جای داده است. شهر باستانی آسپندوس با تئاتر عظیم رومی خود یکی از این گنجینه هاست. این شهر که در 50 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد به دلیل معماری شگفت انگیز و تاریخ پرتلاطمش هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

گشت و گذار در شهر باستانی آسپندوس

سفری به هزاره های دور

آسپندوس هزار سال قدمت دارد و شواهدی از هیتی ها در آن یافت شده است. این شهر در دوران رومیان به یکی از مهمترین مراکز تجاری و هنری تبدیل شد و در تولید اشیاء تزئینی، پرورش اسب و تجارت شهرت یافت.

شاهکار معماری رومی: تئاتر آسپندوس

قلب تپنده آسپندوس تئاتر باشکوه آن است. این تئاتر که در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده است، بزرگترین تئاتر رومی در آسیای صغیر و یکی از بهترین نمونه های معماری آن دوره محسوب می شود. تئاتر آسپندوس با ظرفیت 15000 تا 20000 نفر به طور کامل بازسازی شده است و همچنان میزبان جشنواره های موسیقی و نمایش است.

آکروپلیس و دیدنی های دیگر

علاوه بر تئاتر، جاذبه های دیگری نیز در آسپندوس در انتظار شما هستند. تپه آکروپولیس با بقایای یک معبد کوچک و بازار، قنات باستانی که آب شهر را تامین می‌کرد و همچنین بقایای حمام‌ها، معابد، دیوارهای شهر سفری به تاریخ را برای شما رقم خواهد زد.

گشت و گذار در شهر باستانی آسپندوس

نکاتی برای بازدید

  • بهترین زمان برای بازدید: بهار و پاییز به دلیل آب و هوای مطبوع برای بازدید از آسپندوس مناسب تر است.
  • ساعات ملاقات: از ساعت 8:00 صبح تا 7:30 بعد از ظهر (در تابستان) و از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر (در زمستان)
  • مبلغ ورودی: 75 لیر ترکیه
  • نحوه دسترسی: تورها از آنتالیا و ساید به آسپندوس برگزار می شود. همچنین می توانید با اتوبوس به سرگ و از آنجا به آسپندوس بروید. تاکسی گزینه دیگری است که هزینه بیشتری دارد.

آسپندوس، سفری به گذشته

بازدید از شهر باستانی آسپندوس یک تجربه بی نظیر برای کشف تاریخ و تمدن روم باستان است. دیدن تئاتر عظیم، قدم زدن در میان خرابه های شهر و مطالعه معماری و هنر آن دوران خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

امیدواریم از سفر خود به شهر باستانی آسپندوس لذت ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا