جاذبه های گردشگری خارجی

دهلی نو؛ سفری به قلب تاریخ، فرهنگ و طبیعت هندوستان

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، دهلی، پایتخت هند، شهری سرزنده و پویا است که سنت و مدرنیته در آن به زیبایی در هم آمیخته شده اند. این کلان شهر با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی فراوان، مقصدی ایده آل برای گردشگران از سراسر جهان است.

دو دنیای متفاوت در یک شهر

دهلی از دو بخش مجزا تشکیل شده است: دهلی نو و دهلی قدیم. دهلی نو، پایتخت مدرن هند، توسط بریتانیایی ها در سال 1931 ساخته شد و مقر دولت و بسیاری از ساختمان های مدرن شهر است. از سوی دیگر دهلی قدیم با قدمتی چند هزار ساله، قلب نمادین این منطقه بزرگ شهری به شمار می رود و مملو از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است.

تجربه ای بی نظیر از هنر، تاریخ و غذا:

دهلی بهشتی برای دوستداران هنر و صنایع دستی است. در بازارهای رنگارنگ این شهر می توانید انواع فرش، جواهرات، ظروف و دیگر اشیاء نفیس را پیدا کنید. همچنین، دهلی به خاطر غذاهای لذیذ و متنوعش از هر گوشه هند شناخته شده است. از غذاهای سنتی و اصیل هندی گرفته تا رستوران های بین المللی، دهلی برای همه چیزهایی دارد.

تور دهلی و دهلی نو / دهلی; سفری به قلب تاریخ، فرهنگ و طبیعت هند

جاذبه های گردشگری دهلی

دهلی مملو از جاذبه های گردشگری است که هر کدام تاریخ و زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا برخی از معروف ترین آنها آورده شده است:

1. قلعه سرخ:

قلعه سرخ یکی از زیباترین بناهای تاریخی دهلی است که در سال 1648 توسط شاه جهان ساخته شد و تا سال 1857 مقر قدرت مغول بود. گردشگران هر سال

2. قطب منار:

قطب منار، مناره باشکوهی با ارتفاع ۷۳ متر، بلندترین مناره هند و یکی از نمادهای شهر دهلی است. این مناره آجری در قرن دوازدهم ساخته شده و به دلیل کنده کاری های ظریف و زیبایی که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

3. باغ های لودی:

باغ های لودی، مجموعه ای از باغ های سرسبز و زیبا در قلب دهلی، مکان مناسبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. در این پارک به غیر از فضای سبز دلپذیر، مقبره ها و بناهای تاریخی زیادی از دوره لودی (قبل از سال 1600 میلادی) وجود دارد که ارزش دیدن را دارد.

تور دهلی و دهلی نو / دهلی; سفری به قلب تاریخ، فرهنگ و طبیعت هند

4. Gurdwara Bangla Sahib:

Gurdwara Bangla Sahib، مهم ترین مکان عبادت سیک ها در دهلی، مجموعه ای باشکوه و باشکوه است که شامل یک استخر بزرگ، گنبدها و مناره های طلایی و سالن های مذهبی است. این مکان مقدس جدا از اهمیت مذهبی، از نظر معماری نیز بسیار چشمگیر است و بازدید از آن برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

5. معبد نیلوفر آبی:

معبد نیلوفر آبی، عبادتگاه باشکوه بهائیان، با معماری منحصر به فرد خود یکی از زیباترین بناهای دهلی است. این معبد که به شکل نیلوفر آبی ساخته شده از بتن سفید و مرمر ساخته شده و دارای گنبدی مرکزی است که بر زیبایی آن می افزاید.

دهلی، مقصدی برای هر سلیقه:

دهلی شهری برای هر سلیقه ای است. از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ گرفته تا عاشقان هنر، غذا و خرید، همه می توانند چیزی برای لذت بردن در این شهر پیدا کنند. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و پرماجرا هستید، دهلی مقصد مناسبی برای شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا