ایران گردی

گشتی در دل تاریخ و طبیعت باشت / پیشینه هخامنشی باشت

به گزارش تودی تریپ به نقل از کجارو، در میان جاذبه های گردشگری پرشمار ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد با طبیعت بکر و ناشناخته خود گوهری درخشان محسوب می شود. در این میان شهر باستانی باشت با قدمتی طولانی و آثار تاریخی و طبیعی بی نظیر، مقصدی ایده آل برای سفری فراموش نشدنی است.

نقاط دیدنی باست در طول زمان

سفر به باشت سفری به قلب تاریخ است. قدمت این شهر به دوره هخامنشیان می رسد و نام آن در سفرنامه ناصرخسرو نیز آمده است. در این شهر می توانید از آثار باستانی بسیاری مانند دو مقبره دوتایی و پل تاریخی پریم دیدن کنید.

دو قبر دو پا، راز تاریخ

در هفت کیلومتری باشت دو ستون سنگی تراشیده شده به نام «قبرهای دوپا» دیده می شود. این اثر تاریخی که از دوران ساسانیان به یادگار مانده هنوز اسرار خود را برای باستان شناسان فاش نکرده است. برخی معتقدند که از این دو ستون به عنوان آتشدان یا راهنمای کاروان ها استفاده می شده است.

پل پریم، شاهکاری از دوران باستان

در جاده باشت به گاچاران، پل تاریخی پریم بر روی رودخانه پریم خودنمایی می کند. این پل که قدمت آن به دوران پیش از اسلام می رسد، یادگاری از هنر و معماری کهن است.

گشتی در دل تاریخ و طبیعت / پیشینه هخامنشیان باشید

آبشار خامی، نگینی در دل زاگرس

طبیعت باچه نیز مانند تاریخ آن شگفت انگیز و منحصر به فرد است. آبشار خامی در روستای تل چگاه یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار دائمی که از دل رشته‌کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد، در میان درختان بلوط و چشمه‌های فراوان، منظره‌ای بی‌نظیر و روح‌نواز پدید آورده است.

جاده باستانی گردنه الله اکبر، سفری به اعماق تاریخ

در جاده قدیم باشت به گچساران، بقایای جاده ای سنگفرش شده به نام «جاده باستانی دروازه الله اکبر» را می بینید. این جاده که قدمت آن به دوران هخامنشیان می رسد، شکوه امپراتوری ایران باستان را به یاد می آورد.

باست، مقصدی برای هر سلیقه

باشت با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان، مقصدی ایده آل برای هر سلیقه ای است. اگر به دنبال یک سفر تاریخی هستید، می توانید از خرابه های باستانی بست دیدن کنید. اگر عاشق طبیعت هستید، آبشار خامی و دیگر جاذبه های طبیعی این شهر در انتظار شما هستند. و اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید، می توانید از گشت و گذار در بازارهای محلی و امتحان غذاهای سنتی لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به باشقیرستان:

  • بهترین زمان برای سفر به باشت بهار و پاییز است. در این دو فصل هوا مطبوع و معتدل است.
  • برای رفتن به باشت می توانید با جاده یا هواپیما به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بروید و سپس با اتوبوس یا تاکسی به باشت بروید.
  • هتل ها، آپارتمان ها و اقامتگاه های بوم گردی زیادی برای اقامت در باشت وجود دارد.
  • غذاهای سنتی باشت مانند آش دوغ، کشک و بادمجان، قلیه و برنج بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.
  • برای تردد در باشت می توانید از تاکسی، اتوبوس یا موتور استفاده کنید.

سفر به باشت سفری فراموش نشدنی به دل تاریخ و طبیعت ایران خواهد بود.

گشتی در دل تاریخ و طبیعت / پیشینه هخامنشیان باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا