ایران گردی

گشتی در بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، هند، سرزمینی کهن و با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره مسافران ایرانی را به سوی خود جذب کرده است. در این سرزمین پهناور شهرهای مختلف با جاذبه های منحصر به فرد خود در انتظار قدم های شما هستند. در این راهنمای جامع با ما در سفری رنگارنگ به بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان همراه باشید و زیبایی ها و شگفتی های این سرزمین شگفت انگیز را کشف کنید.

بمبئی، پایتخت تجاری و سینمایی هند

در قلب هند شهری مدرن و پویا به نام بمبئی می درخشد. این شهر که زمانی از هفت جزیره تشکیل شده بود، امروزه به عنوان پایتخت اقتصادی و سینمایی هند شناخته می شود. در بمبئی می توانید ترکیبی از زندگی سنتی و مدرن را در کنار هم تجربه کنید. از گشت و گذار در بازارهای شلوغ و دیدن دروازه هند گرفته تا بازدید از غار فیل ها و البته بالیوود، شهر فیلم های هندی، هرگز در بمبئی لحظه ای خسته نخواهید شد.

دهلی، پایتخت تاریخی و پرجمعیت هند

دهلی، پایتخت شلوغ و شلوغ هند، مانند پنجره ای به تاریخ این سرزمین باستانی است. در این شهر می توانید از خیابان های شلوغ، معابد باشکوه و مساجد تاریخی مانند مسجد جامع دیدن کنید. دهلی به عنوان یکی از کشورهای مثلث طلایی هند همواره در لیست برنامه های سفر گردشگران قرار دارد.

آگرا، زادگاه تاج محل

آگرا، شهر عشق و جاودانگی، به تاج محل، مروارید معماری هند معروف است. این بنای سفید و باشکوه که به افتخار عشق شاه جهان به همسرش ممتاز محل ساخته شده به نظر می رسد جلوه ای از ظرافت و زیبایی منحصر به فرد هنر و معماری هند باشد. علاوه بر تاج محل، قلعه آگرا و آرامگاه اکبر شاه نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است.

اودایپور، شهر دریاچه ها و ونیز شرق

شهری به نام اودایپور در میان کوه های آراوالی و در کنار دریاچه آرام پیکولا خودنمایی می کند. این شهر که به ونیز شرق معروف است با کاخ های باشکوه، معابد باستانی و قایق های رنگارنگ فضایی رمانتیک و رویایی را برای شما به ارمغان می آورد. گشت و گذار در کاخ مونسان، تماشای غروب خورشید بر فراز دریاچه و قدم زدن در بازارهای سنتی اودایپور خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

تور بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان

کلکته، پایتخت فرهنگی و هنری هند

کلکته، شهری که زمانی پایتخت هند بریتانیا بود، امروزه به عنوان مرکز فرهنگی و هنری آن کشور شناخته می شود. در این شهر می توان از گالری های هنری، موزه های تاریخی، تئاترهای سنتی و جشنواره های موسیقی کلاسیک هندی لذت برد. علاوه بر این، کلکته با غذاهای لذیذ و متنوع بنگالی خود تجربه بی نظیری از طعم ها و عطرهای هند را به شما ارائه می دهد.

گوا، بهشت ​​تفریح ​​و سرگرمی

در سواحل شنی و آفتابی دریای عرب کشوری به نام گوا قرار دارد. این ایالت با سواحل بکر، ورزش های آبی هیجان انگیز و برنامه های مفرح و متنوع، بهشت ​​گردشگران است. در گوا می توانید شنا کنید، عکس های شگفت انگیز از غروب خورشید بگیرید، قایق سواری کنید و از ورزش های آبی لذت ببرید.

نکات سفر به هند:

  • بهترین زمان برای سفر به هند: از اواخر سپتامبر تا اواسط مارس، هوای هند خنک و مطبوع است و برای سفر مناسب تر است.
  • ویزای هند: برای سفر به هند به ویزا نیاز دارید. برای ویزا می توانید به صورت آنلاین یا از طریق سفارت هند در ایران اقدام کنید.
  • واحد پول: واحد پول هند روپیه است. می توانید پول خود را در صرافی ها و شعب بانک ها به روپیه تبدیل کنید.

تور بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا