ایران گردی

گشتی در بهبهان، شهر گل نرگس و تاریخ کهن

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، بهبهان، گوهر درخشان استان خوزستان با جاذبه های گردشگری فراوان، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از دشت های معطر نرگس گرفته تا آثار تاریخی باشکوه، بهبهان گوی گنجینه ای از زیبایی ها و شگفتی ها را در اختیار دارد.

نرگس زارهای بهبهان، گوهر زرین زاگرس: ش

درست در دو کیلومتری بهبهان، در جاده کارخانه سیمان، گل های نرگس زیادی را می توان دید که گویی فرشی طلایی روی زمین پهن کرده اند. قدمت این باغ نرگس به دوران قبل از میلاد مسیح باز می گردد و عطر دل انگیز آن در سراسر منطقه پخش می شود. قدم زدن در میان این گل های زیبا و تنفس هوای تازه تجربه بی نظیری خواهد بود.

تنگ تکاب، چهارراه تاریخی:

روستای تنگ تکاب در 17 کیلومتری بهبهان قرار دارد. این تنگه که در گذشته گذرگاه کوهستانی جاده بین نهرین به اشتاکار و راه اسلامی خوزستان به استان فارس بوده، از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است. رودخانه مارون از میان این تنگه می گذرد که مناظر طبیعی منحصر به فرد آن هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

ساحل مارون، تفریحات کنار دریاچه:

اگر به دنبال تعطیلات دلپذیر در طبیعت هستید، ساحل مارون گزینه ایده آلی برای شماست. این ساحل زیبا در 24 کیلومتری شهر بهبهان و در کنار دریاچه مارون واقع شده است. فضای سبز دلپذیر، رستوران ها، کافه ها، زمین های ورزشی، قایق سواری و دوچرخه سواری از جمله امکانات این ساحل است که شما را خوشحال می کند.

مکان باستانی ارژن، سفری به اعماق تاریخ:

در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی بهبهان، به نظر می رسد دری به تاریخ کهن باز می شود. محوطه باستانی ارجان با وسعتی در حدود 500 هکتار، یادگاری از دوران ساسانی است. کشف جام زرین ارژن در این منطقه یکی از مهم ترین یافته های تاریخی ایران است. گشت و گذار در میان خرابه های این شهر باستانی حس خاصی به شما دست می دهد.

امامزاده اباذر، زیارت در دل طبیعت:

در 40 کیلومتری جنوب شهر بهبهان آرامگاه امامزاده اباذر قرار دارد. این بنا یادگار دوره زندیه و اوایل قاجاریه با نقاشی های هنری، مشبک کاری و گچ بری است. آرامش و معنویت این مکان هر زائری را مجذوب خود می کند.

قلعه گلاب، راز چندین ساله:

قلعه گلاب، بنایی تاریخی در روستای چمبوستان بهبهان، حاوی داستان هایی از دوران باستان است. این قلعه که از دوران ساسانی به جای مانده در دوران اسلامی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. عظمت و شکوه این قلعه گویا حکایت از قدرت و شکوه نیاکان ما دارد.

دریاچه چا ماری، تصویر طبیعت:

آب انبار چهارمری با چشم اندازهای فوق العاده و طبیعت بکر مکانی مناسب برای تفریح ​​و استراحت است. در اطراف این دریاچه می توانید انواع گونه های گیاهی از جمله اکالیپتوس، قنار و کهور را مشاهده کنید. سفر به این دریاچه و تنفس هوای تازه الهام بخش و با طراوت خواهد بود.

تور بهبهان شهر گل های نرگس و تاریخ کهن

پل بکان، شاهد دوران باستان:

پل بکان که از دوران ساسانیان به جا مانده است بر روی رودخانه مارون در 10 کیلومتری بهبهان قرار دارد. این پل که متاسفانه در حال حاضر در حال تخریب است، یادگاری گرانبها از تاریخ و معماری ایران باستان است.

حمام تاریخی بکان، گرمای خاطره:

حمام تاریخی بکان در شهرستان ارجان یادگاری از دوران ساسانیان است که در کنار رودخانه مارون و در نزدیکی روستای امام رضا قرار دارد. معماری این حمام به صورت چهار بالکن است و ورود به آن حس زندگی در دوران باستان را به شما القا می کند.

تور بهبهان شهر گل های نرگس و تاریخ کهن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا