ایران گردی

گشتی در باغ‌های شگفت‌انگیز برزیل

به گزارش تودی تریپ به قلم الی گشت، این باغ ها با مناظر چشم نواز، گیاهان متنوع و فضاهای شگفت انگیز خود همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

برزیل، کشوری وسیع با تنوع بی نظیری از گیاهان و جانوران، به عنوان سرزمین باغ های خیره کننده شناخته می شود. این باغ ها با مناظر چشم نواز، گیاهان متنوع و فضاهای شگفت انگیز، سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کنند.

در ادامه 10 باغ ملی محبوب در برزیل را معرفی می کنیم:

1. پارک ملی ایگوازو:

آبشار عظیم و قدرتمند ایگوازو معروف ترین جاذبه این پارک ملی است. این آبشارها که در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارند به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی جهان شناخته می شوند. حجم بسیار زیاد آب و صدای عالی آبشار تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیزی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

به غیر از آبشارها، تنوع پرندگان در این پارک ملی نیز شگفت انگیز است. بیش از 1000 گونه پرنده از جمله طوطی، توکان و جغد در این باغ زندگی می کنند.

2. پارک ملی فرناندو د نورونها:

این پارک ملی دریایی با سواحل بکر و آب های نیلگون مقصدی جذاب برای علاقه مندان به ورزش های آبی مانند شنا، غواصی و موج سواری است. تنوع گونه های حیات وحش دریایی این باغ از جمله لاک پشت، دلفین، کوسه و ماهی از دیگر جاذبه های این باغ است.

3. پارک ملی دریایی Linsweiss:

این باغ به خاطر تپه‌های ماسه‌ای منحصربه‌فردش که توسط سیل‌های رودخانه آمازون در شش ماه اول سال تخلیه می‌شوند، شهرت جهانی دارد. در این دوره تالاب های زیبایی در میان تپه های ماسه ای ایجاد می شود که منظره ای باورنکردنی ایجاد می کند.

4. پارک ملی چاپادا دوس گیماراس:

این باغ منظره ای شگفت انگیز از صخره های مرتفع، دره های عمیق، آبشارهای باشکوه و غارهای نقاشی شده را ارائه می دهد. غارهای این باغ با نقاشی های صخره ای با قدمت هزاران سال از جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن است.

5. پارک ملی جریکوآکوآرا:

این پارک ملی دریایی با سواحل شنی، تالاب ها، تپه های شنی، غارها و جنگل های نارگیل، تنوع بی نظیری از مناظر طبیعی را ارائه می دهد. به دلیل وزش بادهای مداوم، این باغ مقصدی ایده آل برای پرواز بادبادک ها است.

گشت و گذار در باغ های شگفت انگیز برزیل

6. پارک ملی چاپادا دیامانتینا:

این باغ مناظر طبیعی خیره کننده با صخره ها، غارها، دریاچه ها، تپه های عجیب و غریب و مرتفع ترین آبشار برزیل را ارائه می دهد. آبشار فوماچا با ارتفاع 380 متر، مرتفع ترین آبشار برزیل و یکی از مرتفع ترین آبشارهای جهان است.

7. باغ ملی آپاراتوس دا سرا:

این باغ به دلیل داشتن جنگل های استوایی، دره های وسیع و مناظر طبیعی زیبا، مقصدی محبوب برای پیاده روی و طبیعت گردی است. دره Etime Bezinho با جنگل های نیمه گرمسیری و دو آبشار مرتفع یکی از جاذبه های این باغ است.

8. پارک ملی Chapada dos Wideiros:

این باغ با صخره‌ها، سنگ‌ها، آبشارهای فراوان و مناظر طبیعی بکر هنوز مورد توجه گردشگران خارجی نیست. این باغ به دلیل تنوع گیاهان و جانوران مکانی ایده آل برای تماشای حیات وحش است.

9. پارک ملی Pantanal Matogroscens:

این باغ به عنوان یکی از زیباترین مناطق طبیعی جهان دارای بزرگترین تالاب جهان و تنوع بی نظیری از گیاهان و جانوران است. در این باغ می توانید حیواناتی مانند جگوار، مورچه خوار، میمون و پروبوسیس را ببینید.

10. پارک ملی ایتاتیا:

این باغ به‌عنوان قدیمی‌ترین باغ برزیل، با کوه‌های مرتفع، تنوع گیاهی و جانوری و زیستگاه منحصربه‌فرد پرندگان کوهستانی از اهمیت بالایی برخوردار است. کوه پراتلیرا، بلندترین کوه برزیل، در این باغ قرار دارد.

باغ های برزیل یک مقصد ایده آل برای دوستداران طبیعت و گردشگری است. در این باغ ها می توانید از فعالیت های مختلفی مانند پیاده روی، کمپینگ، قایق سواری، غواصی و تماشای حیات وحش لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به باغ برزیل:

  • قبل از سفر آب و هوا و شرایط هر باغ نگاهی بیاندازید
  • لباس و تجهیزات مناسب با خودت ببر
  • از جانب راهنمایان محلی برای گشت و گذار در باغ استفاده کنید.
  • به محیط احترام بگذارید و از ریختن زباله در باغ خودداری کنید.

گشت و گذار در باغ های شگفت انگیز برزیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا