ایران گردی

گردشگران خارجی ۶.۲ میلیارد دلار به ایران آوردند

به گزارش تودی تریپ، علی اصغر شالبافیان در هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با بیان اینکه این میزان درآمد در سال گذشته بیش از یک دهم صادرات غیرنفتی کشور بوده است، افزود: سال گذشته 50 میلیارد دلار از محل غیرنفتی درآمد حاصل شده است. -درآمد نفت

وی با اشاره به توجه روزافزون به صنعت گردشگری کشور گفت: در صورت تداوم این روند، استان هایی مانند آذربایجان شرقی که در یک دهه گذشته در سرمایه گذاری گردشگری پیشگام بوده اند، گردشگران بیشتری را جذب خواهند کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 36 هزار میلیارد تومان در زیرساخت های گردشگری آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شده است که این میزان معادل یک دهم کل پروژه های زیربنایی گردشگری کشور است.

شالبافیان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های انجام شده در پروژه های زیربنایی کشور در حوزه گردشگری 365 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: برای رونق صنعت گردشگری توجه به حوزه زیرساخت کافی نیست، بلکه گام هایی در این زمینه برداشته شده است. باید زمینه نظام مندی رویدادهای گردشگری را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر ایجاد ارتباط متقابل صنعت و گردشگری و افزایش فرصت های این مناطق، یادآور شد: از جمله راهکارهای افزایش سهم گردشگری و صادرات چرم و کفش در صادرات غیرنفتی، برگزاری جشنواره ها و … برگزاری رویدادهای مختلف برای ارائه محصولات گردشگران خارجی.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با برگزاری چنین رویدادهایی امکان نمایش و صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور را میسر دانست و گفت: در این راستا ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها نیز باید داشته باشند. مزیت های رقابتی، تولید و گردشگری استان را شناسایی و با توجه به این رویداد تعریف می کند.

شالبافیان افزود: تقویم رویدادهای گردشگری کشور نیز بر اساس ارتباط متقابل گردشگری تدوین می شود و در برخی فصول که تعداد گردشگران در کشور کاهش می یابد، لازم است رویدادهای مرتبط با حوزه گردشگری برای ارتقای آن برگزار شود. از گردشگران خارجی خواست به این کشور سفر کنند

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری باید فصلی شود، گفت: ایجاد امکان سفر گردشگران خارجی با خودروهای شخصی به کشور از دیگر راه های تشویق آنها برای سفر به کشور است که در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا