ایران گردی

کویر گردی در کویر مرنجاب / جاذبه ای تماشایی در اصفهان

تودی تریپ: وقتی به انتهای جاده رسیدید به کاروانسرای شاه عباسی می رسید که مروارید این کویر زیبا محسوب می شود و زمانی محل استراحت بازرگانانی بوده که از طریق جاده ابریشم به سرزمین های دور می روند. کاروانسرایی با برج و دیوارهای بسیار مرتفع که در میان ماسه های طلایی کویر محصور شده است، امروزه در قالب اقامتگاهی سنتی پذیرای مسافران است.

هر چه از کاروانسرا دورتر می شوی در این دریای بی کران ماسه ای که جاهایی پر از خار است غرق می شوی. به طوری که به آنها جنگل های تگ نیز می گویند.

اگر به تپه های شنی دقت کنید، ممکن است رد پای حیوانات بیابانی مانند گربه شنی و روباه شنی را مشاهده کنید که برای لحظه ای برای شکار از محل امن خود بیرون آمده اند.

شاید بتوان این کویر را قلب کویرهای ایران نامید، زیرا در مرکزی ترین نقطه کویرهای ایران قرار دارد و البته به دلیل نزدیکی به پایتخت و ویژگی های جغرافیایی مناسب، داشتن فضایی امن و نسبتاً معتدل. آب و هوا، مکانی مناسب برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری بلندمدت است.

جاذبه های گردشگری مرنجاب

اگر به کویر مرنجاب بروید، می توانید فعالیت های زیر را تجربه کنید:

راه رفتن روی شن های روان

یکی از بهترین تفریحات در کویر، پیاده روی روی شن های داغ است که بسیار محبوب است. فقط به یک قلب عاشق و دو پای پویا نیاز دارد تا شما را در امتداد باروها بکشد.

تور کویر مرنجاب / جاذبه دیدنی اصفهان

دسترسی به تپه ها و ماسه های مرنجاب: به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید به شن‌های طلایی زیبای مرنجاب برسید، باید کمی از کاروانسرا رانندگی کنید. فاصله پیاده روی توصیه شده با راهنمای محلی. اگر می خواهید پیاده روی کنید باید حدود نیم ساعت در بیابان پیاده روی کنید.

می توانید از تپه های شنی مرنجاب بالا بروید و کویر را جور دیگری تجربه کنید. از بالای این تپه ها منظره ای کاملا سفید را خواهید دید که در واقع یک دریاچه نمک است.

شتر سواری

یکی دیگر از تفریحات در بیابان، شتر سواری است. این تفریح ​​می تواند شما را به یاد تجربه فضای داخلی ساکنان محلی منطقه در گذشته بیاندازد.

موتور چهار چرخ

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز در بیابان، دوچرخه های چهارچرخ است که با سرعت زیاد در کنار تپه های شنی حرکت می کنند.

رانندگی خارج از جاده

آفرود سواری یکی دیگر از انواع تفریحات کویری است. به دلیل وجود شن های روان، تنها این نوع از SUV ها می توانند در این مناطق تردد کنند. قیمت آفرود بسته به مدل خودرو، مسافت و مدت زمان متفاوت است.

کمپینگ و شبانه روزی

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز در بیابان، کمپینگ و اقامت شبانه است. بسیاری از افرادی که قصد کمپینگ در کویر را دارند با وسایل کمپینگ به مناطق کویری سفر می کنند. همچنین برافروختن آتش و شب گذرانی نیز یکی از تفریحات رایج در کویر به شمار می رود.

رصد آسمان و عکاسی در شب

می توان گفت که این یکی از اهداف اصلی سفر به مناطق کویری است. آسمان کویر در شب بسیار دیدنی و زیبا است و طیف وسیعی از گروه های مختلف علاقمند به نجوم و عکاسی شبانه اعم از حرفه ای و آماتور را به این مناطق زیبا می کشاند.

در کویر مرنجاب، بر بام کاروانسرای عباسی، تلسکوپ هایی برای رصد آسمان شب وجود دارد.

تور کویر مرنجاب / جاذبه دیدنی اصفهان

بهترین زمان برای سفر به کویر مرنجاب

فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به مناطق گرم و خشک است. آب و هوای کویر مرنجاب در پاییز معمولا بین 10 تا 22 درجه متغیر است و شب های سردی وجود دارد.

اگر قصد دارید چند روز در کویر بمانید و از شب ها در میان این طبیعت شگفت انگیز و بی نظیر لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم فصل پاییز را انتخاب کنید. اواسط پاییز و اواخر آبان بهترین زمان برای پیاده روی در کویر مرنجاب است.

گردشگران می توانند در هر روز از سال به این کویر زیبا سفر کنند اما بهترین و مناسب ترین زمان برای سفر به کویر مرنجاب پاییز و زمستان (پاییز تا اوایل بهار) است. زیرا در اواخر بهار و تابستان دمای این منطقه بالا می رود و آفتاب سوزان، تعریق زیاد و تشنگی زیاد برای شما ناخوشایند خواهد بود.

بنابراین بهتر است برای مشاهده مناظر طبیعی کویر فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

البته لازم به ذکر است که هوای کویر در فصل زمستان معتدل است، اما شب های کویر در مرنجاب سرد و طاقت فرسا است، بنابراین اگر قصد دارید در فصل زمستان از این کویر پرتقال دیدن کنید، پیشنهاد می کنیم اقامت در این کویر را انتخاب کنید. کاروانسرای کویری چون شبهای سرد کویر جای چادر زدن نیست!

پیشنهاد ما این است که به کویر مرنجاب سفر کنید و از زیبایی و چشم اندازهای بی نظیر طبیعی آن لذت ببرید.

سفر به کویر مرنجاب مانند سفر به سایر نقاط کویر خطراتی را به همراه دارد که با رعایت چند نکته ساده می توانید از آنها جلوگیری کنید. نکات ایمنی در طبیعت مطالب زیر را با دقت بخوانید و به خاطر بسپارید.

  • حیوانات مختلف زیادی در بیابان وجود دارد و خطر گاز گرفتن آنها زیاد است.
  • شن‌های بیابان محل زندگی عقرب‌ها و مارهای مختلف بیابانی است که باید مراقب آنها باشید.
  • برای جلوگیری از نیش مار و عقرب بهتر است از کفش های باریک استفاده کنید.

تور کویر مرنجاب / جاذبه دیدنی اصفهان

  • احتمال گم شدن در کویر بسیار زیاد است پس حتما با راهنما و نقشه سفر کنید.
  • از دست دادن بیش از حد آب و قند در بدن می تواند باعث شوک شود، بنابراین آب و شکر کافی همراه خود داشته باشید.
  • هرگز با یک ماشین وارد صحرا نشوید. خطر خرابی ماشین و ماندن در دل کویر زیاد است. باید به صورت گروهی سفر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا