ایران گردی

کویر مصر چی بپوشیم؟

تودی تریپ: کویر مصر واقع در منطقه حر و بیابانک استان اصفهان، یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی و طبیعت گردی برای دوستداران این زیبایی بی کران است. تپه های ماسه ای نزدیک روستای مصر و همچنین وجود شتر و وسایل نقلیه کویر نوردی به این منطقه چنان جذابیتی بخشیده که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است. این ویژگی ها دلیل خوبی برای گنجاندن کاوش در کویر و لذت بردن از این طبیعت بکر بدون صرف هزینه زیاد و سفر به کشورهای دیگر است. این سفر را طوری برنامه ریزی کنید که علاوه بر روز کویری، از غروب آفتاب و شب پر ستاره نیز لذت ببرید.

صحرای مصر؛ افق نامرئی

کویر مصر یکی از مکان های معروف استان اصفهان در مصر است که یکی از زیباترین جلوه های طبیعت ایران و یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی و کویر نوردی به شمار می رود. این کویر زیبا از سمت غرب، جنوب غربی و جنوب شرقی توسط رشته کوه هایی احاطه شده است که بخشی از رشته کوه های فلات مرکزی ایران هستند.

در صحرای مصر چه بپوشیم؟

کویر مصر تپه های شنی زیبایی را در گودال های طبیعی در دامنه این کوه تشکیل داده است که موضوع گردشگری و کویر نوردی است. در سال های اخیر، به ویژه در فصل گردشگری، مصری ها بیشتر درگیر اسکان و خدمات رسانی به مسافران مصری هستند. شکوه صحرای مصر نیز زندگی آنها را تغییر داده است. اما قبل از آن بیشتر به کشاورزی و دامداری می پرداختند و علاوه بر زعفران و گندم به پرورش شتر نیز می پرداختند.

حدود 100 سال پیش بانی روستای مصر یکی از یوسف بود که چوپان و چوپان بود. قدمت این روستا نمی تواند بیش از یک قرن باشد. اما همه آن را مزرعه یوسف می دانستند تا اینکه قنات های روستا خشک شد و آب نداشت و یوسف مجبور شد با موتورهای دیزل انگلیسی چاهی حفر کند. چند سال پس از بهره برداری از این چاه، سطح آب زیرزمینی دوباره کاهش یافت تا اینکه یوسف چاه عمیق تری در صحرای مصر حفر کرد. به همین دلیل اهالی روستاهای همجوار این روستا را «چاه بلند» نامیده اند.

در صحرای مصر چه بپوشیم؟

از آنجا که یوسف این نام را دوست نداشت، از اهالی خواست نام این روستا را مصر بگذارند، زیرا نام او یوسف است و داستان حضرت یوسف نیز در سرزمین مصر اتفاق افتاده است. اهالی روستا که برای یوسف احترام زیادی قائل بودند به قول او عمل کردند.

لباس مناسب برای سفر به صحرای مصر

پیاده روی در بیابان می تواند زیبا و هیجان انگیز باشد، اما دانستن بهترین لباس برای جلوگیری از کم آبی، آفتاب سوختگی و گرمازدگی بسیار مهم است. اگر تا به حال به مناطق کویری سفر نکرده اید و قصد دارید یک سفر هیجان انگیز با ویژگی های منحصر به فرد را برنامه ریزی کنید.

دانستن اینکه چگونه لباس بپوشید و چه بپوشید می تواند بسیار مفید باشد. در زیر به شما کمک می کنیم تا با نکات سفر به کویر آشنا شوید و لباس مناسب را برای هر فصل کویر انتخاب کنید.

لباس مناسب برای کویر در فصل بهار

با وجود اینکه در فصل بهار خبری از گرمای طاقت‌فرسا تابستان نیست و نسیم خنک بهاری در کویر لذت این سفر را دوچندان می‌کند، اما به یاد داشته باشید که بهار رایج‌ترین زمان سال است که طوفان شن در مناطق کویری رخ می‌دهد. این بدان معنا نیست که شما نباید در این فصل به آنجا بروید.

در صحرای مصر چه بپوشیم؟

در واقع، دیدن یک طوفان شن واقعی می تواند یک تجربه واقعا منحصر به فرد باشد. اما باید برای این امکان آماده شوید. بنابراین، علاوه بر لباس گرم برای استفاده در شب، از پوشیدن لباس های عایق که شما را در برابر بادهای شنی محافظت می کند، غافل نشوید.

یک لباس مناسب برای کویر در تابستان

تابستان سخت ترین فصل سال برای سفر به کویر و کویر گردی است. بسیاری از کمپ ها در واقع به دلیل دمای شدید و خطر برای انسان در آن ماه ها برای یک یا دو ماه تعطیل می شوند.

برای تابستان، بهترین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم این است که لباس هایی بپوشید که از پوست شما در برابر آفتاب و شن های تند محافظت کنند. پوشیدن لباس های نخی گشاد با آستین بلند و شلوار بلند بهترین راه برای این کار است.

صرف نظر از فصل، توصیه می کنیم از لایه های مختلف لباس استفاده کنید زیرا دما می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین در تابستان یک ژاکت سبک یا یک ژاکت تابستانی برای روزها و عصرهای خنک بپوشید.

در صحرای مصر چه بپوشیم؟

می‌توانید در تابستان پیراهن‌های آستین کوتاه بپوشید، اما توجه داشته باشید که آفتاب روی پوست شما بی‌رحمانه خواهد بود و باد ناشی از شن‌ها نیز می‌تواند آسیب زیادی به شما وارد کند. گاهی اوقات بهتر است برای محافظت از خود فقط لباس هایی با آستین بلند انتخاب کنید. همچنین از پوشیدن شورت کوتاه برای این سفر خودداری کنید.

لباس مناسب برای کویر در پاییز و زمستان

اگر قصد دارید در ماه های زمستان از کویر دیدن کنید، باید با آمادگی کمی بیشتر از سایر فصل های سال به آنجا بروید. در حالی که دمای روز در کویر به دلیل تابش مستقیم نور خورشید خوب است، به محض اینکه خورشید غروب می کند دما به شدت کاهش می یابد، بنابراین باید لباس مناسب برای کویر در زمستان داشته باشید.

زمستان می تواند زمان خوبی برای سفر به صحرا باشد زیرا طوفان های شن در آنجا نادر است و لازم نیست نگران دمای شدید باشید. اما در زمستان لایه های مختلفی از لباس بپوشید که بتوانید به راحتی زیر کت خود بپوشید. همین امر در مورد لباس های بیابانی در پاییز نیز صدق می کند.

در صحرای مصر چه بپوشیم؟

برخی از روزها هوا خوب و مطبوع خواهد بود، اما در برخی دیگر ممکن است سرد باشد. با این حال، در شب، دما کمی کاهش می یابد. پس داشتن این لباس ها در این فصل خوب است.

  • یک جفت جوراب پشمی اضافی یا جوراب عایق برای خواب شبانه.
  • یک ژاکت سنگین تر برای مهمانی های شام.
  • یک ژاکت یا یک لایه لباس اضافی برای پوشیدن.
  • گرم راحت برای پوشیدن در شب.
  • یک روسری یا لحاف برای پوشاندن خود و در صورت نیاز می توانید به عنوان پتو نیز استفاده کنید.
  • دستکش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا