ایران گردی

کویر ابو زید آباد؛ وسعتی تماشایی در کاشان

تودی تریپ: کویر ابوزیدآباد یکی از کویرهای استان اصفهان است که در نزدیکی شهر کاشان قرار دارد. کویر ابوزیدآباد در شمال شرقی کاشان با شن‌های روان و تپه‌های ماسه‌ای داغ در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

آشنایی با کویر دیدنی ابوزید آباد

کویر ابوزید آباد یکی از معروف ترین کویرهای کویر مرکزی ایران است که در استان اصفهان قرار دارد. از آنجایی که روستایی به نام ابوزید آباد در قسمت جنوبی این کویر وجود دارد، این منطقه به کویر ابوزید آباد معروف است. اما اکثر مسافران کویری که به ابوزید آباد سفر می کنند، آفرود سوارانی هستند که شیب های جذاب را دوست دارند زیرا کویر ابوزید آباد دارای شن ها و شیب های هیجان انگیزی است.

در مجاورت کویر، روستای ابوزید آباد نیز منطقه ای جذاب برای گشت و گذار و سفر است. این روستا مکان های دیدنی متنوعی دارد و مهمتر از آن مردم روستا فرهنگ خاص و جذابی دارند و به خوبی از مهمانان و گردشگران پذیرایی می کنند.

صحرای ابوزید آباد;  فضایی دیدنی در کاشان

جالب است بدانید که مردم محلی ابوزید آباد به گویش بیزویی صحبت می کنند و در گویش آنها نام منطقه بیزوی است. این کلمه از دو قسمت بی و ژو به معنی بوی شهر تشکیل شده است.

در قسمت شمالی شهر اصفهان و جنوب شرقی کاشان روستا و کویر ابوزید آباد قرار دارد. کویر ابوزید آباد از شمال به کویر مصر و مرنجاب، از غرب به شهرستان کاشان، از شرق به بالرود و از جنوب به شهرهای نطنز و اصفهان دسترسی دارد.

کویر ابوزید آباد مانند کویر مصر و مرنجاب هوای بسیار گرمی دارد و به همین دلیل قطعا تابستان زمان مناسبی برای سفر به کویر در این منطقه نیست. از طرفی زمستان های سرد و خشک بر منطقه حاکم است، بنابراین فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای لذت بردن از تور کویر در این منطقه خواهد بود.

صحرای ابوزید آباد;  فضایی دیدنی در کاشان

کویر ابوزیدآباد کاشان یکی از بهترین ها برای علاقه مندان به کویر نوردی به شمار می رود و جدای از جاذبه های کویری، این منطقه دارای جاذبه های تاریخی است که شامل یک شهر زیرزمینی می شود. کویر ابوزیدآباد کاشان از نظر موقعیت جغرافیایی جزئی از کویر بیگ بند ریگ در شمال ابوزیدآباد و شمال شرق کاشان محسوب می شود.

در سفر به کویر ابوزید آباد کاشان، آرامش وصف ناپذیری را هنگام قدم زدن در کنار تپه های شنی حس می کنید و علاوه بر شهر زیرزمینی Ui می توانید از کاروانسرای صفویه و آب انبار نیز دیدن کنید.

برای این گردش و طبیعت گردی در کویر ابوزید یک روز کافی است، اما اگر وقت زیادی دارید می توانید چندین روز را در این منطقه سپری کنید و از خانه های تاریخی منطقه دیدن کنید یا از روستای تاریخی ابیانه و غیره دیدن کنید. جاذبه هایی مانند قلعه کرشاهی و کوه یاهاب را نیز کشف کنید.

صحرای ابوزید آباد;  فضایی دیدنی در کاشان

موقعیت کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد بخشی از کویر بند ریگ در شمال ابوزیدآباد و شمال شرق کاشان است و از دیدنی های کاشان به شمار می رود. ابوزید، مانند هر گوشه دیگر از کویر، نهایت زیبایی خود را در سکوتی عمیق، در کنار تپه های شنی داغ و مناظر وسیع و بی نظیری پنهان کرده است.

کویر ابوزیدآباد در کنار سایر جاذبه های کویری ایران مانند کویر مرنجاب و کویر مصر یکی از محبوب ترین مقاصد کویری برای گردشگران علاقه مند به این نوع جاذبه ها است. ابوزیدآباد پایتخت گویش های باستانی ایران است و گویش بیزویی و همچنین فرهنگ مردم این منطقه از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن به شمار می رود.

فاصله تهران تا کویر ابوزید آباد تنها حدود 270 کیلومتر است و با سه ساعت رانندگی از تهران می توانید به کویر ابوزید آباد نزدیک کاشان برسید. دسترسی به کویر ابوزید آباد از سایر شهرهای کشور از طریق شهرهای نطنز و کاشان امکان پذیر است. بنابراین، بسته به محل زندگی خود، می توانید بهترین راه را برای رسیدن به یکی از این دو شهر انتخاب کنید.

صحرای ابوزید آباد;  فضایی دیدنی در کاشان

برای رفتن به این کویر از تهران باید از خروجی های جنوبی شهر به اتوبان قم رفته و به کاشان برسید. در شهر کاشان بالاتر از میدان بسیج از بلوار ملاصدرا به سمت راست بروید. پس از طی 30 کیلومتر در این مسیر به کویر ابوزید آباد می رسید. تابلوهای راهنما شما را در طول مسیر راهنمایی می کنند. فاصله مناسب کویر ابوزید آباد تا تهران و مسیر دسترسی آسان آن گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

آدرس کویر ابوزید آباد: استان اصفهان، 30 کیلومتری شرق کاشان، کویر ابوزید آباد

بهترین فصل سفر به کویر ابوزیدآباد پاییز، زمستان و در نهایت اوایل بهار است. هوای این منطقه نیز مانند سایر نقاط کویر در تابستان گرم است. تورهای طبیعت گردی به کویر ابوزید آباد و شهر زیرزمینی Ui معمولا در نیمه سرد سال انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا