جاذبه های گردشگری خارجی

کوچکترین کشور اروپایی کدام است؟

کوچکترین کشور اروپایی کدام است؟

وقتی به کشورهای اروپایی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که آنها با جمعیت، منابع طبیعی و فضای محدود مشخص می شوند. از این رو این کشورها برای جذب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی سیاست های اقتصادی ویژه ای از جمله کاهش سطح مالیات را اجرا می کنند. در این زمینه واتیکان از نظر مساحت و جمعیت کوچکترین کشور اروپا و حتی جهان محسوب می شود.

شهر واتیکان

دولت شهر واتیکان کوچکترین کشور اروپا از نظر مساحت است، زیرا قلمرو آن 0.49 کیلومتر مربع مساحت دارد. شهر واتیکان همچنین از نظر جمعیت در بین کشورهای اروپایی کوچکترین است، زیرا نظرسنجی های انجام شده توسط سازمان های بین المللی مرتبط مرتبط با سازمان ملل در سال 2019 نشان می دهد که جمعیت آن تنها حدود 800 نفر است. بنابراین، نه تنها از نظر جمعیت در اروپا کوچکترین است، بلکه در بین همه کشورهای جهان نیز کوچکترین است.

واتیکان یک کشور مستقل است که پایتخت آن در شهر واتیکان است، کشوری محصور در خشکی که کاملا توسط ایتالیا احاطه شده است. بر فراز رودخانه تیبر بر روی تپه ای به نام “تپه واتیکان” در مرکز رم پایتخت ایتالیا قرار دارد. بنابراین، واتیکان بخش زیادی از منابع خود را از همسایه خود ایتالیا دریافت می کند. زبان رسمی این کشور ایتالیایی است و مقر کلیسای کاتولیک در جهان به شمار می رود، زیرا دارای کلیساها و موزه های بسیاری است که از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان هستند.

بناهای تاریخی در واتیکان

واتیکان شامل بسیاری از بناهای مذهبی و تاریخی مهم است که آن را به میراث جهانی یونسکو تبدیل کرده است.

میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر به عنوان یکی از معروف ترین مکان های دیدنی در نظر گرفته می شود که هنگام ورود به واتیکان به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید. این میدان در زمان پاپ الکساندر هفتم (1657-1667) ساخته شد و توسط مجسمه ساز برنینی طراحی شد. این میدان با 248 ستون احاطه شده است که 4 ردیف را تشکیل می دهند و در بالای آنها 140 مجسمه قدیسان وجود دارد. در وسط میدان یک ابلیسک مصری به ارتفاع 25.31 متر قرار دارد که در سال 38 پس از میلاد توسط امپراتور کالیگولا از مصر آورده شده است.

کلیسای جامع سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر مهم ترین کلیسای کل جهان و مهمترین نقطه عطف دین مسیحیت است. کلیسای جامع شامل تعدادی محراب و بناهای تاریخی است که به شیوه ای جذاب معماری چیده شده اند. ساخت کلیسا در سال 1506 بعد از میلاد آغاز شد و هنرمند مشهور میکل آنژ گنبد کلیسای جامع را ساخت. گردشگران با بازدید از آن می توانند از زیباترین منظره شهر رم ایتالیا لذت ببرند.

مجموعه موزه های واتیکان

واتیکان شامل مجموعه ای از چهار موزه است: موزه کیارامونتی، موزه پیو کلمنتاین، موزه گرگوری اتروسک و موزه گریگوری مصر. این موزه ها حاوی مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه ها، هنرها و مجسمه ها هستند. موزه‌های واتیکان تحت حمایت دو پاپ قرن هجدهم، پاپ‌های کلمنت چهاردهم و پیوس ششم تأسیس شدند.

تاریخ ایالت واتیکان

واتیکان یک شهر کوچک از دوران باستان در دوران روم بود که در آن رومی ها زمین های اطراف واتیکان را سکنی گزیدند و ساختمان هایی برای خدمت به آنها ساختند. پطرس مقدس یکی از دوازده شاگرد با این کار مخالفت کرد و در سال 313 بعد از میلاد در آن منطقه به شهادت رسید. در سال 324 پس از میلاد، امپراتور کنستانتین کلیسای بزرگی در واتیکان ساخت. در سال 1870 پس از میلاد، دولت ایتالیا اتحاد پادشاهی ایتالیا را اعلام کرد و زمین های متعلق به کلیسا را ​​تحت کنترل خود درآورد که منجر به اختلافات بین دو کشور بر سر مدیریت امور سیاسی و مذهبی شد. این اختلاف در 11 فوریه 1929 حل شد و هر دو طرف قرارداد لاتران را امضا کردند که در 7 ژوئن 1929 رسماً تصویب شد. این قرارداد واتیکان را به عنوان یک کشور مستقل در داخل مرزهای دولت ایتالیا به رسمیت شناخت و از خودمختاری مستقل برخوردار بود. . این موسولینی بود که در آن زمان قرارداد را با کلیسای کاتولیک امضا کرد.

زندگی در واتیکان

شهر واتیکان ایالت کوچکی در داخل شهر رم در ایتالیا و مقر کلیسای کاتولیک رومی و رئیس آن است. این کشور از نظر مساحت و جمعیت کوچکترین کشور جهان است. زندگی در واتیکان روحانی و مسالمت آمیز تلقی می شود و کشیشان، راهبان و مقامات کلیسا زندگی ساده ای را با تمرکز بر خدمات مذهبی انجام می دهند. واتیکان به شدت به درآمدهای گردشگری و کمک های مالی مؤمنان کاتولیک متکی است و سالانه میلیون ها بازدیدکننده را برای کشف جاذبه های مذهبی و فرهنگی خود می بیند.

10 کشور کوچک اروپا

در اینجا لیستی از 10 کشور کوچک اروپا بر اساس مساحت آورده شده است:

  1. واتیکان: کوچکترین کشور جهان است که مساحت آن حدود 0.44 کیلومتر مربع است.
  2. موناکو: مساحت آن حدود 2.02 کیلومتر مربع است.
  3. سن مارینو: مساحت آن حدود 61 کیلومتر مربع است.
  4. لیختن اشتاین: مساحت آن حدود 160 کیلومتر مربع است.
  5. آندورا: مساحت آن حدود 468 کیلومتر مربع است.
  6. مالتا: مساحت آن حدود 316 کیلومتر مربع است.
  7. لوکزامبورگ: مساحت آن حدود 2586 کیلومتر مربع است.
  8. استونی: مساحت آن حدود 45227 کیلومتر مربع است.
  9. اسلوونی: مساحت آن حدود 20273 کیلومتر مربع است.
  10. مقدونیه شمالی: مساحت آن حدود 25713 کیلومتر مربع است.

سوالات متداول در مورد کوچکترین کشور اروپا

واتیکان چیست؟

شهر واتیکان کشور کوچکی است که در داخل شهر رم ایتالیا واقع شده است. این مکان مقر کلیسای کاتولیک رومی است و کاملاً توسط خاک ایتالیا احاطه شده است.

واتیکان چقدر بزرگ است؟

مساحت شهر واتیکان حدود 44 هکتار (0.44 کیلومتر مربع) است که آن را به یکی از کوچکترین کشورهای جهان تبدیل می کند.

حاکم فعلی واتیکان کیست؟

حاکم فعلی واتیکان پاپ فرانسیس است که رئیس کلیسای کاتولیک روم و حاکم این ایالت به حساب می آید.

آیا واتیکان عضو سازمان ملل است؟

بله، واتیکان ناظر سازمان ملل است و در بسیاری از سازمان های بین المللی دیگر مشارکت دارد.

چه زبانی در واتیکان استفاده می شود؟

زبان رسمی واتیکان ایتالیایی است، اما از لاتین در امور مذهبی و رسمی نیز استفاده می شود.

فعالیت های توریستی محبوب در شهر واتیکان چیست؟

واتیکان به خاطر جاذبه های گردشگری معروفش مانند کلیسای سنت پیتر، میدان سنت پیتر، کاخ واتیکان و موزه های واتیکان شناخته شده است.

آیا امکان بازدید از واتیکان وجود دارد؟

بله، بازدیدکنندگان می توانند از واتیکان دیدن کنند و از دیدنی های آن دیدن کنند. این بازدید شامل کلیسای سنت پیتر، موزه های واتیکان و میدان سنت پیتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا