ایران گردی

کوه های مریخی در کدام استان است؟

تودی تریپ: کوه های مریخی حدود 40 کیلومتر با چابهار فاصله دارند.

این فاصله برای کسانی که قصد بازدید شبانه، عکاسی نجومی، نجوم یا آزمایش های زمین شناسی را دارند، فاصله نسبتاً طولانی در نظر گرفته می شود.

بنابراین این گروه ها باید با تجهیزات کافی به این منطقه سفر کنند.

کوه های مینیاتوری چابهار

در میان تمامی جاذبه های گردشگری کشور، تعدادی از آنها وجود دارد که چشمان شما را با منظره ای دیگر از طبیعت آشنا می کند. این عکس طبیعت با گل و درخت و پرنده و مرتع نه منظورم چیزهای غریبه است.

برای مثال می توانید محیطی را که از تصاویر ارسال شده توسط کاوشگرهایی که در کوه های مریخی چابهار بر روی مریخ فرود آمده اند مشاهده کنید.

کوه های مینیاتوری چابهار نام علمی این پدیده زمین شناسی ایران است. محیطی جذاب و فوق العاده که فکر می کنم از دیدن و حضور در آن خسته نخواهید شد.

تاریخچه کوه های مریخ به زمانی برمی گردد که آب تمام زمین و سپس بخش هایی از آن را پوشانده بود.

کوه های مریخی در کدام استان قرار دارند؟

رسانه ای که در این متن زیاد به آن اشاره می کنیم ترکیبی از ماسه، سنگ و زباله های آب است.

این نوع برآمدگی همیشه به عنوان یکی از پدیده های زمین شناسی شناخته می شود که هزاران سال طول می کشد تا شکل بگیرد و کار یک یا دو روز نیست.

آیا تا به حال به این منطقه از چابهار رفته اید؟ مریخ ایران یا کوه های مینیاتوری چابهار در واقع یکی از جاذبه های اکوتوریسم محسوب می شود.

شکی نیست که این پدیده به دلیل تفاوت و شباهت با سطح مریخ به این نام شناخته شده است. مردم روی زمین همیشه مجذوب تصاویر ارسالی از مریخ توسط کاوشگرها یا ماهواره ها هستند.

صفحه اینستاگرام ناسا در حال فالو شدن است و عکس های منتشر شده آنها در بین مردم به اشتراک گذاشته می شود، اما اگر کمی چشمان خود را باز کنند می توانند یک مریخی زمینی را ببینند. کوه های بزرگ و دیدنی در شهری متفاوت که مردمانش به مهربانی عادت کرده اند.

هوای گرم در اکثر ماه‌های سال و بادهای غبارآلود سیستان دو چالش بزرگ برای بازدیدکنندگان از کوه‌های مینیاتوری است.

سیستان و بلوچستان دارای آب و هوای گرم و خشک است. شاید این مشکل برای کسانی که قصد سفر به جنوب کشور را دارند و به خود می گویند تمام جنوب گرم است طبیعی باشد.

اما این منطقه به خصوص در تابستان با بادهای گرم و گرد و غبار فراوان باعث می شود که شارجه بندرعباس و گرمای خوزستان را فراموش کنید.

کوه های مریخی در کدام استان قرار دارند؟

فاصله کوه های مریخی تا چابهار

در 50 کیلومتری شهر چابهار رشته کوه هایی به نام کوه های مریخی وجود دارد که یکی از بی نظیرترین شگفتی های طبیعی به شمار می رود.

این کوه ها به دلیل زیبایی فوق العاده به کوه های مینیاتوری معروف هستند. نام هایی که برای تعیین این ارتفاعات به کار می رود نشان از زیبایی خیره کننده این کوه ها دارد.

لازم به ذکر است کوتاه ترین قله این ارتفاعات به طول 5 متر و ارتفاع بلندترین قله 100 متر می باشد. شکل کوه ها با این شیارهای ظریف ایجاد شده در دامنه هایشان به گونه ای است که گویی این قطعه زمین متعلق به سیاره دیگری است.

قرار گرفتن دریا در مقابل کوه نیز زیبایی خاصی به چشم انداز رویایی کوه می بخشد.

جالب است بدانید که فسیل های جانوری زیادی در نقاط مختلف این کوه ها دیده می شود که شاید به این معنا باشد که احتمالا در گذشته این مناطق زیر آب مدفون بوده اند.
نشانی: استان سیستان و بلوچستان، 50 کیلومتری چابهار، جاده بز چابهار

فاصله 41 کیلومتر

فاصله 25 دقیقه

بر اساس سرعت متوسط ​​100 کیلومتر در ساعت

کوه های مریخی در کدام استان قرار دارند؟

برای آن باید چابهار را ترک کنی. از چابهار به 40 تا 50 کیلومتری بندر گواتر که برسید، کوه های مینیاتوری را خواهید دید.

در واقع این جاده یکی از زیباترین جاده های استان سیستان و بلوچستان است.

تالاب صورتی لیپار در یک سو، کوه های مخروطی مینیاتوری در سوی دیگر در کنار بوته های کویر چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد.

کوه های مینیاتوری چابهار به کوه های مریخی ایران معروف هستند. این رشته کوه که به رنگ سفید و خاکستری است، حدود 4 تا 5 میلیون سال قدمت دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با تغییر نور خورشید در طول روز، رنگ‌های کوه‌ها نیز تغییر می‌کند. نکته جالب دیگر در مورد این کوه ها متفاوت بودن ارتفاع آنهاست.

به عنوان مثال، برخی از آنها 5 متر ارتفاع دارند و برخی دیگر به 100 متر می رسند. این کوه ها نوعی بو هستند که در اثر فرسایش ایجاد شده است.

یکی از شگفتی های این کوه ها مواد اولیه تشکیل آنهاست که ترکیبی از بقایای بدن موجودات دریایی مانند ماهی و سخت پوستان به همراه ماسه و خاک رس است.

در واقع این کوه ها امتداد رشته کوه زاگرس هستند. برخی از زمین شناسان فسیل هایی از حیوانات دریایی پیدا کرده اند که نشان می دهد این کوه ها زمانی زیر آب بوده اند.

به دلیل فرسایش کوه ها در اثر باد و باران، شاهد ناهمواری کوه ها هستیم. لازم به ذکر است که شیارهای این کوه فاقد هرگونه پوشش گیاهی است.

علاوه بر لذت بردن از زیبایی های چابهار، می توانید طعم بی نظیر غذاهای محلی مانند قلیه ماهی، پاکورا، شیلانچ، مربای خرما، حلوای خرما، میگو پلو و سبزی پلو را بچشید.

کوه های مریخی در کدام استان قرار دارند؟

در سفر به چابهار خرید ادویه و صنایع دستی بلوچ را فراموش نکنید.
ویژگی های استثنایی طبیعی و گردشگری
• افق وسیع آسمان در این ناحیه
• امکان رصد همزمان 14 صورت فلکی
• بهشت ​​صخره نوردی به دلیل کوه های سخت
• امکان شتر سواری از میان کوه
• پوست حیوانات مختلف مانند عقاب ساده، فلامینگو و پرنده تیپو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا