ایران گردی

کشف گورستان کودکان ایستاده در لابه‌لای دیوارهای ارگ بم + فیلم

تودی تریپ: همه ساله افراد زیادی به دیدن ارگ بم یکی از مهم ترین بناهای تاریخی ایران و یکی از مهم ترین بناهای خشتی جهان می روند که توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

آنچه پس از زلزله بم توجه بسیاری را به خود جلب کرد، موضوع عجیبی بود و آن خبر کشف جسد چند کودک در دیوارهای بلند ارگ بم بود. تیم های ایرانی و خارجی از باستان شناس تا جامعه شناس برای کشف راز این گورها وارد میدان شدند.

ماجرا از این قرار بود که در سال 1382 هنگام وقوع زلزله مهیب در بم، یکی از کارشناسان ایرانی به نام نرگس احمدی به آن شهر رفت تا گزارشی از میزان خسارت وارده به سازمان میراث فرهنگی ارائه کند. او در این گزارش ناگهان با استخوان هایی مواجه می شود که از دیوار ارگ بم افتاده است. وی برای بررسی بیشتر گزارشی طولانی از مشاهدات خود را ثبت کرد و موضوع را به طور رسمی در رسانه ها مطرح کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده 68 جسد کودک و نوزاد در داخل دیوارهای ارگ بم کشف شد. عمر این اجساد دفن شده به سالها قبل برمی گردد. عکس های جدید خبرگزاری ها از آن زمان نشان می دهد که پس از زلزله بم در سال 1361، بار دیگر کودکان در میان دیوارهای این ارگ دفن شده اند. پس می توان گفت که دیوارهای ارگ بم قبرستان کودکانه است. در زمان تحقیقات دو تن از این کودکان دفن شده دارای گیره پلاستیکی بند ناف بودند که نشان دهنده سن آنها بود.

ویدئوی مرتبط با این داستان را در زیر مشاهده کنید.

گردشگری سیاه در بم؟

آن روزها رسانه ها از این ماجرا با عناوینی چون «گره معمایی در دست مومیایی ها»، «بلاتکلیفی از کشف جسد در ارگ بم»، «کشف مومیایی های کودکان در محوطه ارگ ​​بم» و … صحبت می کردند. و خبری از سکوت مسئولان تا تکذیب خبر کشف اجساد جدید نوزادان منتشر شد. علاقه مندان برای اطلاع از این ماجرا می توانند به ارگ ​​بم مراجعه کنند.

این مناطق باعث ترس بازدیدکنندگان می شود. وجود چنین جاذبه هایی در کشورهای دیگر می تواند برای گردشگرانی که به «گردشگری سیاه» علاقه دارند جذاب باشد و برای دیدن آنها هزینه کنند. در ایران علاقه مندان به حوزه «سیاهگردی» می توانند به این مناطق مراجعه کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا