اخبار گردشگری

کشف شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که شمشیر کمیابی که لقب «اکسکالیبور» را داشت و در شهر «والنسیا» واقع در اسپانیا کشف شد، در واقع هزار سال قدمت دارد و این یعنی؛ این شمشیر آخرین بار زمانی مورد استفاده قرار گرفت که بخش اعظم اسپانیا تحت سلطه مسلمانان بود.

“لایو ساینس” در این باره نوشت، این شمشیر آهنی 46 سانتی متری در سال 1994 در قبری پیدا شد که به صورت عمودی قرار داده شد و به همین دلیل به یاد شمشیر هدیه افسانه ای شاه آرتور “Excalibur” نامیده شد. بر اساس داستان های قرون وسطی، شاه آرتور این شمشیر را که به صورت عمودی در سنگی گیر کرده بود، بیرون کشید و بر تاج و تخت بریتانیا نشست.

شمشیر والنسیا در خانه ای مربوط به دوران اسلامی کشف شد. مقامات شهر والنسیا در بیانیه ای اعلام کردند که دسته شمشیر با صفحات برنزی تزئین شده و دارای انحناهایی است که کار با شمشیر را راحت تر می کند.

اگرچه این شمشیر در منطقه ای متعلق به دوران اسلامی پیدا شده است، اما یکی از ویژگی های آن تعیین قدمت آن را دشوار می کند. انحنای شمشیر کمی به سمت نوک شمشیر است که در شمشیرهای ساخته شده توسط «ویزیگوت ها» که از سال 418 تا 711 بعد از میلاد بر اسپانیا حکومت می کردند نیز دیده می شود. در نتیجه این ابهام به وجود آمد که آیا این شمشیر مربوط به دوران ویزیگوت است یا اسلامی؟!

برای پاسخ به این سوال، یک باستان شناس از “دانشگاه گرانادا” مطالعه ای را برای تعیین سن این شمشیر آغاز کرد و با بررسی ساختار فلزی و رسوبات باقی مانده در آن به این نتیجه رسید که قدمت این شمشیر به دهم می رسد. قرن بعد از میلاد اندازه شمشیر برای استفاده توسط یک سوارکار نیز مشخص شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا