اخبار گردشگری

کشت برنج‌ در کرمانشاه ممنوع است

به گزارش تودی تریپ علی چاله چاله با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان گفت: بر اساس مصوبه شورای دولت مبنی بر اینکه کشت برنج تنها بر اساس الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی انجام شود، کشت برنج در استان کرمانشاه ممنوع شده است. از کشاورزان می خواهیم که به فکر کشت برنج در مزارع خود نباشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت مشاهده کشت برنج در استان نسبت به امحای آن اقدام می شود، گفت: کشاورزان متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند تا برخورد قانونی لازم انجام شود. علیه آنها صورت خواهد گرفت.

چاله چاله با بیان اینکه برنج یکی از محصولات پر آب است گفت: باید به فکر کشت محصولات کم آبی باشیم تا بتوانیم منابع آبی استان را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بارندگی های نسبتا خوب در سال جاری گفت: اگرچه وضعیت بارندگی های امسال در استان خوب است اما مجوز کشت برنج در استان به کشاورزان داده نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه در چند سال گذشته با خشکسالی مواجه بوده است، تصریح کرد: یک سال خشکسالی پس از چندین سال خشکسالی نمی تواند کسری منابع آب زیرزمینی را جبران کند و همچنان با بحران آب در استان مواجه هستیم.

چاله چاله افزود: پس از خشکسالی های سال های اخیر منابع آب زیرزمینی استان با افت جدی مواجه است و بارندگی های خوب در سال زراعی جاری نمی تواند تغییر چندانی در وضعیت این منابع ایجاد کند، بنابراین نیازمند مدیریت جدی منابع آبی در استان هستیم.

وی یادآور شد: منابع آب زیرزمینی استان ضعیف شده است و در صورت بارش برف زیاد می توان به بهبود وضعیت این منابع امیدوار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا