اخبار گردشگری

کرایه ون از خوی به وان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

کرایه ون از خوی به وان در سال 1403 چقدر است؟ شهر مرزی وان در کشور ترکیه از بهترین و ارزانترین مقاصد گردشگری خارجی برای مردم ایران محسوب می شود و عده زیادی از مردم ایران در فصل تابستان و تعطیلات به وان سفر می کنند. برای سفر به وان راه های مختلفی وجود دارد که بهترین راه سفر زمینی به این شهر است. شما می توانید با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به مرز رازی در شمال غربی کشور سفر کنید و از این مرز وارد وان شوید. اگر می خواهید به خوی سفر کنید و از آنجا به وان برسید این مطلب از تودی تریپ را مطالعه کنید تا با هزینه های سفر به وان از خوی آشنا شوید.

قیمت تور زمینی وان

شما برای سفر به وان ترکیه می توانید از طریق تورهای مسافرتی اقدام کنید. هزینه های سفر به ترکیه با تور یا بدون تور، تفاوت چندانی ندارند و بیشتر تفاوت ها در خرید های شما رقم خواهد خورد. تورهای وان ترکیه که معمولا در 3 شب و 4 روز برگزار می شوند، قیمتی معادل 2 میلیون و 800 هزار تومان تا 5 میلیون و 400 هزار تومان دارد.

اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید می توانید تورهای اقساطی وان را خریداری کنید و در مدت زمان مشخصی هزینه تور را بپردازید.

بهترین مرز برای رفتن به وان کدام مرز است؟ 

ایران سه مرز مشترک با کشور ترکیه دارد که از طریق آن‌ها می‌توان وارد خاک این کشور شد. این سه مرز، بازرگان، سرو و رازی هستند.

  • سفر زمینی به وان ترکیه از طریق مرز رازی _ کاپیکوی در خوی: این مرز در آذربایجان غربی و شهر خوی واقع شده است و پرترددترین، نزدیک‌ترین و بهترین مرز زمینی وان به شمار می‌آید.
  • سفر زمینی به وان ترکیه از طریق مرز بازرگان _ گوربولاغ در ماکو: مرز بازرگان، مرزی 24 ساعته است و برخلاف مرز رازی، علاوه‌بر خودروهای شخصی، امکان عبور ترانزیت‌ها از آن وجود دارد. به همین دلیل، ممکن است این مرز کمی شلوغ‌تر از مرز رازی باشد. فاصله مرز بازرگان تا شهر وان ترکیه حدود 206 کیلومتر است. یعنی با عبور از این مرز، مسافران در مدت‌زمان تقریبی 2 ساعت و پنجاه دقیقه به شهر وان خواهند رسید.
  • سفر زمینی به وان ترکیه از طریق مرز سرو _ اسندره در شهر ارومیه: این مرز هم به‌صورت 24 ساعته فعال است و البته به‌دلیل موقعیت مکانی‌اش برای کسانی که از استان‌های جنوبی ایران قصد سفر زمینی به وان ترکیه را دارند، مناسب‌تر است. فاصله وان از این مرز حدود 228 کیلومتر است و مسافران در مدت‌زمانی 3 ساعته به وان می‌رسند.

 

نحوه و هزینه سفر زمینی به وان ترکیه از تبریز

مسافرانی که با تور وان از تبریز به این شهر سفر می‌کنند، از طریق اتوبوس که به‌صورت روزانه در ساعت 7 صبح از تبریز به‌سمت خوی حرکت می‌کند، خود را به خوی می‌رسانند. سپس با ون یا تاکسی، به مرز می‌روند و سایر مراحل، مانند سفر با تور وان از تهران است. قیمت این تور، در مقایسه با تورهایی که مبدأ آن‌ها تهران است، کمی اقتصادی‌تر درمی‌آید؛ اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که نرخ تورها چه از مبدأ تهران و چه از مبدأ تبریز، بسیار به زمان سفر، مدت اقامت و نوع هتل بستگی دارد. چنانچه تمایل داشته باشید در بهترین هتل‌‎های وان، چه از نظر کیفیت و چه از نظر موقعیت اقامت کنید، هزینه سفر زمینی به وان بیشتر خواهد شد.

 

هزینه سفر به وان ترکیه با اتوبوس

اما روش دیگری که می توانید به ترکیه سفر کنید، بدون تور است. شما به راحتی می توانید به استان آذربایجان شرقی، بعد از آن به تبریز و پس از آن به شهر خوی سفر کنید. در شهر مرزی خوی خودروهای زیادی از جمله ون و تاکسی برای رساندن شما به وان ترکیه آماده هستند.

هزینه های سفر به وان با اتوبوس و تاکسی و ون، در سال ۱۴۰۳ را می توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

  • هزینه اتوبوس تهران تا خوی؛ 255 هزار تومان
  • کرایه ون خوی به وان؛ 300 هزار تومان به بالا
  • کرایه ون مرز رازی تا شهر وان؛ بالای 100 لیر ترکیه

هزینه سفر به وان ترکیه با ماشین شخصی

اگر قصد دارید از مرز هم با ماشین خودتان عبور کنید، باید هزینه های مربوط به بیمه ماشین، گواهینامه بین المللی، هزینه پلاک بین المللی و عوارض خروج از کشور را بپردازید. هزینه دریافت گواهینامه بین المللی در سال ۱۴۰۳، از طرف سازمان گردشگری و اتومبیل رانی کشور، 335 هزار تومان تعیین شده است. البته به جز این هزینه باید هزینه بنزین خود را نیز محاسبه کنید.

 

هزینه اقامت در شهر وان

در شهر کوچک وان، هتل های نسبتا خوبی وجود دارد که می توانید برای چند روز کوتاه در آنها اقامت خوبی را تجربه کنید. قیمت رزرو اتاق در هتل های وان، برای یک شب و یک نفر، از 5 میلیون تومان آغاز می شود و گرانترین هتل هم بالای 5 میلیون برای یک شب است.

اما به جز هتل می توانید آپارتمان اجاره کنید تا راحتی بیشتری برای اقامت خود و خانواده تان داشته باشید. قیمت یک واحد آپارتمان برای اجاره، به عوامل مختلفی مانند مکان هتل، ستاره ها و امکانات آن بستگی دارد. قیمت آپارتمان در شهر وان نیز از 1000 لیر شروع می شود.

 

هزینه حمل و نقل در شهر وان

همانطور که بارها اشاره داشتیم، شهر وان شهر کوچکی است. با این وجود می توان حدس زد که برای حمل و نقل هزینه چندان زیادی نخواهید داشت. برای حمل و نقل عمومی در شهر وان می توانید از اتوبوس ها، تاکسی ها، مینی بوس و ون ها استفاده کنید. هزینه های این وسایل نقلیه به شرح زیر است:

  • هزینه مینی بوس؛ از 7 لیر به بالا
  • هزینه تاکسی؛ حداقل بالای 50 لیر
  • هزینه یک لیتر بنزین از 20 تا 30 لیر

 

کرایه ون از مرز رازی تا وان

کرایه ون از مرز رازی تا وان، برای هر نفر 170 لیر ترکیه است. می‌توانید قبل از سوار شدن، نام هتلتان را به راننده بگویید تا خیالتان راحت‌تر باشد. ون‌های وان، مانند ایران نیستند و ایستگاه‌های مشخص‌شده‌ای ندارند. این ون‌ها براساس جایی که قرار است مسافران پیاده شوند، برنامه‌ریزی می‌کنند و یکی‌یکی مسافران را پیاده می‌‌کنند. اگر با تور سفر کنید، نیازی نیست پولی بابت این ون پرداخت کنید؛ اما اگر به‌صورت شخصی به این شهر می‌روید، پرداخت کرایه قبل از حرکت ضروری است. این ون‌ها چندین بار در مسیر، توسط پلیس‌های ترکیه بازرسی می‌شوند و مسافران باید با همه وسایل پیاده شوند تا هم خودشان و هم بارهایشان بررسی شود. این پیاده‌شدن‌ها و سوارشدن‌ها ممکن است کمی شما را خسته کند؛ ولی وقتی وارد وان می‌شوید، تمام خستگی‌هایتان از بین می‌رود.

 

کلام آخر

در این مقاله از تودی تریپ به بررسی هزینه های سفر به وان پرداختیم. شما با مطالعه‌ی این مقاله می توانید از هزینه های تور زمینی وان، هزینه سفر زمینی به وان با ماشین شخصی، قیمت هتل، قیمت غذا، قیمت اجناس و … در وان ترکیه مطلع شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا