اخبار گردشگری

کرایه مهران تا نجف ۱۴۰۳ چقدر است؟

کرایه مهران تا نجف در اربعین 1403 چقدر است؟ مرز مهران مهمترین و پرترددترین مرز عبوری زائرین در ایام اربعین محسوب می شود. این مرز با توجه به فاصله نزدیکتری که به نجف دارد بیشتر از سایز مرزها مورد استقبال قرار می گیرد. شما برای سفر به عتبات عالیات و حضور در پیاده روی باشکوه اربعین باید ابتدا به یکی از مرزها مانند مرز مهران سفر کنید و از آنجا با ماشین به نجف بروید تا در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا حضور پیدا کنید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی کرایه و هزینه های ماشین از مرز مهران تا نجف می پردازیم.

 

از مرز مهران تا نجف چند کیلومتر است؟

مسافت نجف تا مرز مهران در حدود ۳۰۰ کیلومتر است. البته این فاصله از پارکینگ خودرو‌ها (گاراژ حسینی) که پس از گیت‌های مرز مهران در عراق قرار دارد، محاسبه شده است.

فاصله مهران تا نجف با اتوبوس چند ساعت است؟

از مرز مهران تا نجف با اتوبوس یا ماشین با مقداری توقف، حدود ۵ ساعت فاصله است. البته زمان طی کردن مسافت این مسیر، بستگی به نوع وسیله نقلیه، میزان توقف، ترافیک و سرعت ماشین دارد.

 

هزینه حمل و نقل از مرز تا نجف

پس از عبور از مرز، برای رسیدن به نجف باید از وسایل حمل و نقل عمومی عراقی استفاده کنید. نرخ کرایه از هر مرز به نجف متفاوت است. به طور کلی، مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ازدحام جمعیت، نرخ کرایه بالاتری نسبت به مرز مهران دارند. همچنین تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس، گزینه‌های دیگری برای حمل و نقل از مرز به نجف هستند. به طور طبیعی، کرایه تاکسی از سایر وسایل نقلیه بیشتر است. قبل از سفر به عراق حتما دینار عراقی را تهیه کنید.

پس از عبور از مرز، برای رسیدن به نجف باید از وسایل حمل و نقل عمومی عراقی استفاده کنید. اتوبوس‌ها ارزان‌ترین گزینه برای سفر از مرز به نجف هستند. مینی‌بوس‌ها سریع‌تر از اتوبوس‌ها هستند، اما کرایه آنها نیز بیشتر است. ون‌ها راحت‌ترین گزینه برای سفر از مرز به نجف هستند، اما گران‌ترین نیز هستند. همچنین میتوانید از تاکسی‌ها استفاده کنید که سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای سفر از مرز به نجف هستند، اما کرایه آنها بسیار گران است.

اول از همه، بودجه خود را برای حمل و نقل تعیین کنید. ضمن اینکه اگر زمان برایتان مهم است، تاکسی یا مینی‌بوس را انتخاب کنید و اگر راحتی برایتان مهم است، ون را انتخاب کنید. اما با توجه به احتمال ازدحام جمعیت در مرزها در مناسبت‌های خاص مانند اربعین، بهترین گزینه، استفاده از اتوبوس یا مینی‌بوس‌ها هستند. از طرفی، نرخ کرایه از هر مرز به نجف متفاوت است و به طور کلی، مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ازدحام جمعیت، نرخ کرایه بالاتری نسبت به مرز مهران دارند و کرایه تاکسی از سایر وسایل نقلیه بیشتر است.

 

نرخ کرایه مهران تا نجف ۱۴۰۳

قیمت و نرخ کرایه مهران تا نجف و شهر‌های دیگر، بستگی به زمان سفر دارد و همیشه نرخ دقیقی نمی‌توان برای آن ارائه داد. در بخش‌های بعد نرخ حدودی کرایه مهران تا نجف ۱۴۰۳ را بیان می‌کنیم. اینکه در اربعین یا سایر مناسبت‌های مذهبی مشرف شوید یا زمان‌های عادی؛ یعنی در پیک و شلوغی عبور مسافران باشد یا خیر، مبلغ کرایه‌ها متفاوت خواهد بود.

نرخ کرایه اتوبوس مهران تا نجف ۱۴۰۳

قیمت کرایه اتوبوس یا ون از مرز مهران تا نجف بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دینار است.

 

نرخ کرایه ماشین مهران تا نجف ۱۴۰۳

قیمت کرایه ماشین شخصی از مهران تا نجف حدود ۲۵ هزار دینار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا