ایران گردی

چین: سرزمین عجایب و گنجینه‌های پنهان / گشتی در میان شگفتی‌های چین

به گزارش تودی تریپ، به نوشته الی گشت، کشور چین، کشوری پهناور با قدمتی هزار ساله، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران بوده است. از دیوار بزرگ چین گرفته تا باغ یوان و مجسمه‌های سنگی بودا، جاذبه‌های این سرزمین بی‌نظیر سالانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کنند.

1. شهر ممنوعه: قصری باشکوه در قلب پکن

شهر ممنوعه مجموعه ای از کاخ ها و باغ های سلطنتی است که در قلب پکن، پایتخت چین واقع شده است. این مجموعه وسیع که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می گردد، محل سکونت 24 امپراتور از سلسله های مینگ و چینگ بوده است.

شهر ممنوعه به دلیل معماری باشکوه، تزئینات ظریف و باغ های سرسبز یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری چین و جهان است. گشت و گذار در این مجموعه تاریخی، سفری به دنیای امپراتوران چین باستان و آشنایی با فرهنگ و هنر این سرزمین است.

2. باغ یووان: تصویری از طبیعت در قلب شانگهای

باغ یووان یکی از زیباترین باغ های سنتی چینی در شانگهای است. این باغ که بیش از 500 سال قدمت دارد، نمونه ای بی نظیر از هنر باغبانی چینی است.

در باغ یووان می‌توانید از صخره‌ها، آبشارها، پل‌ها، آلاچیق‌های چوبی و گل‌های رنگارنگ لذت ببرید. قدم زدن در این باغ زیبا حس آرامش و آرامش را به شما القا می کند.

3. ارتش سفالی شیان: سفری به دنیای سربازان سفالی

ارتش خاکی شیان یکی از بزرگترین اکتشافات باستان شناسی در تاریخ بشر است. این مجموعه شامل هزاران سرباز سفالی در اندازه واقعی است که در کنار اولین امپراتور چین دفن شده اند.

مجسمه های ارتش سفالی با ظرافت و دقت بسیار ساخته شده اند و هر کدام چهره منحصر به فردی دارند. تماشای این سربازان سفالی سفری به دنیای چین باستان و آگاهی از قدرت و عظمت امپراتوری در آن زمان است.

چین: سرزمین عجایب و گنج های پنهان / گشتی در میان شگفتی های چین

4. مرکز تحقیقات پانداهای غول پیکر چنگدو: با زیباترین خرس های جهان آشنا شوید

مرکز تحقیقات پانداهای غول پیکر چنگدو مکان مناسبی برای دیدن این موجودات زیبا و در خطر انقراض است. در این مرکز می توانید از نزدیک با پانداها آشنا شوید و رفتار و سبک زندگی آنها را مشاهده کنید.

مرکز تحقیقات چنگدو علاوه بر اینکه یک جاذبه توریستی محبوب است، نقش مهمی در حفظ و پرورش پانداها نیز دارد.

5. مجسمه بودای بزرگ: بودای غول پیکر را در لشان ببینید

مجسمه بودای بزرگ یکی از بلندترین مجسمه های بودا در جهان است که در شهر لشان در استان سیچوان چین واقع شده است. این مجسمه سنگی با ارتفاع 71 متر در قرن هشتم میلادی ساخته شده است.

مجسمه بودای بزرگ به دلیل عظمت و شکوه یکی از جاذبه های مهم مذهبی و گردشگری چین است.

چین کشوری پهناور و اسرارآمیز است که جاذبه ها و دیدنی های بی نظیر زیادی برای گردشگران دارد. با سفر به این سرزمین باستانی می توانید سفری به تاریخ، فرهنگ و هنر چین داشته باشید و خاطراتی فراموش نشدنی بسازید.

چین: سرزمین عجایب و گنج های پنهان / گشتی در میان شگفتی های چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا