اخبار گردشگری

چگونه می‌توان گذرنامه اربعین را آنلاین دریافت کرد؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، بر اساس اقدامات انجام شده، زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی می توانند به صورت اینترنتی نسبت به دریافت گذرنامه زیارتی خود اقدام کنند. برای ثبت نام گذرنامه زیارتی دو راه وجود دارد: روش اول ثبت نام در سامانه سخا و روش دوم استفاده از نرم افزار موبایل پلیس من است.

برای ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی سخا، سامانه سخا را در موتورهای جستجوی اینترنتی جستجو کنید. سپس وارد این سیستم شده و وارد پنجره سرویس فراجا شوید.

گذرنامه زیارتی را از طریق برنامه موبایل پلیس من دریافت کنید

همچنین برای ثبت نام از طریق اپلیکیشن پلیس من، پس از ورود به این نرم افزار تلفن همراه، در لیست خدمات، گزینه پلیس گذرنامه و گزینه را انتخاب کنید، سپس گزینه صدور گذرنامه را انتخاب کنید. در اینجا وارد پنجره سرویس پاسپورت می شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری می شوید و در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را برای تکمیل ثبت نام وارد کنید.

با انجام مراحل و دریافت نام کاربری و رمز عبور به راحتی می توانید وارد این اپلیکیشن شوید.

پس از ورود به برنامه به باجه پلیس مهاجرت و اداره گذرنامه مراجعه کرده و گزینه درخواست گذرنامه زیارتی را انتخاب کنید.

در این قسمت باید وضعیت تاهل و مشخصات شخصی خود را وارد کنید. همچنین باید یک عکس شخصی ۶×۴ با حجم کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت آپلود کنید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

پس از آن باید 65 هزار تومان هزینه صدور گذرنامه اینترنتی را پرداخت کنید. پس از انجام موفقیت آمیز تمامی این مراحل، پاسپورت زیارتی شما از طریق شرکت پست برای شما ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا