ایران گردی

چگونه به دریاچه سوها سفر کنیم؟

تودی تریپ: زیبایی ها و جاذبه های استان اردبیل تنها به آثار تاریخی محدود نمی شود. این استان از نظر جاذبه های طبیعی نیز غنی است.

دریاچه سوخا که در نزدیکی شهر نیمان قرار دارد. یکی از جاذبه های طبیعی استان اردبیل به شمار می رود.

این دریاچه که سوا نیز نامیده می شود، در واقع حوضه آبریز ستون سد سوه است. دریاچه سوا حدود 1.5 کیلومتر طول و نیم کیلومتر عرض دارد.

آب راکد است؛ بنابراین امکان شنا در آن وجود ندارد.

اما نگران نباشید زیرا علاوه بر شنا، فعالیت های دیگری نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد. اگر یک گردش کوچک در اطراف دریاچه داشته باشید و اگر خوش شانس باشید، می توانید اسب های زیبایی را که در این منطقه زندگی می کنند، ببینید.

همچنین در فصل بهار، اطراف این دریاچه معمولا پوشیده از غبار است و بوی بابونه را به مشام می‌رسد.

یک طرف دریاچه سوا پوشیده از جنگل های بکر است و منظره زیبایی دارد. پس اگر عاشق عکس گرفتن هستید این مناظر زیبا را از دست ندهید.

دریاچه دیدنی سوها

درست است که طبیعت زیبا را باید از نزدیک دید و آزادانه در آغوش گرفت. اما اگر در برنامه ریزی سفرهایمان دقت کافی نداشته باشیم، مشکلات بزرگی خواهیم داشت.

چگونه به دریاچه سها سفر کنیم؟

حقیقت این هست که دریاچه سوا سوها مکان خطرناکی محسوب نمی شود. اما از آنجایی که دریافت تلفن همراه در آنجا چندان جالب نیست، قبل از رفتن باید به نکاتی توجه کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که آدرس ها را به خوبی یاد بگیرید.

اگر می توانید با کسی که راه را بلد است و تجربه کافی در مسیریابی و کوهنوردی دارد به دریاچه بروید.

زیرا در صورت گم شدن با مشکل عدم امکان تماس مواجه می شوید. حال، اگر برای مدت طولانی گم شوید و نتوانید راه بازگشت را تا عصر پیدا کنید، فرصتی برای ملاقات با حیواناتی مانند خرس، مار و گرگ وجود دارد.

به ندرت مردی پیدا می شود که علاقه ای به مطالعه طبیعت نداشته باشد. خوشبختانه در کشورمان مقاصد بسیار زیبایی برای طبیعت گردی وجود دارد که دریاچه خشک یکی از آنهاست.

این دریاچه در استان اردبیل و در نزدیکی جنگلی زیبا قرار دارد. این جنگل را سرآغاز جنگل های گیلان می دانند.

هوای سرد و کوهستانی منطقه سوها این مکان را به یکی از مقاصد مناسب گردشگری در فصل تابستان تبدیل کرده است.

آب و هوای مطبوع و معتدل منطقه در کنار طبیعت سرسبز و بکر، دریاچه سها را به بهشتی وصف ناپذیر و یکی از رویایی ترین مقاصد اردبیل تبدیل کرده است.

ترکیبی از نسیم خنک کوهستانی، بوته های جنگلی فندق، جنگل های هیرکانی، چشمه های گوارا و آب های فیروزه ای سوخا مژده یک روز فراموش نشدنی و فراموش نشدنی را به گردشگران می دهد.

چگونه به دریاچه سها سفر کنیم؟

در ماه جولای، مه نسبتاً غلیظی کل منطقه سوها را می پوشاند و هر نسیم خنکی قطرات آب را روی صورت گردشگران می آورد.

دریاچه سوخا دارای آب راکد است که برای شنا و شنا مناسب نیست. در عوض، این آب راکد، این دریاچه را برای فعالیت هایی مانند ماهیگیری و قایق سواری بهینه کرده است. البته فراموش نکنید که ماهیگیری در دریاچه سوخا به هیچ وجه کار آسانی نیست.

این دریاچه زیستگاه ماهی قزل آلای رنگین کمان است و اداره حفاظت محیط زیست استان اردبیل وظیفه نظارت بر این سایت و جلوگیری از صید در فصل تخم ریزی را بر عهده دارد.

در اطراف دریاچه سوخا اسب های وحشی و زیبایی وجود دارد که کره اسب های آنها در فصل بهار به علوفه جویی و بازی می پردازند و گردشگران را به خود جذب می کنند.

دریاچه سوها به لاوتون

دوستداران طبیعت و افرادی که آمادگی جسمانی کافی دارند از بازدید از دریاچه خشک راضی نیستند.

برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به ماجراجویی، سوها نقطه شروع مسیر اسرارآمیز 16 کیلومتری به آبشار لاوتون است. فراز و نشیب و مسیری دشوار که البته زیبایی وصف ناپذیری دارد و رهروان را به وجد می آورد.

دو مسیر طبیعت گردی برای دسترسی از Soha به Lawton وجود دارد که دو تا سه روز طول می کشد، یکی از آنها از روستای Cote Kome شروع می شود.

قسمت اول این سفر رویایی مسیری کوهنوردی است که پس از عبور از جنگل های مه آلود به ارتفاعات اسپیناس در تلاش منتهی می شود و حداقل 6 ساعت طول می کشد.

چگونه به دریاچه سها سفر کنیم؟

قسمت دوم سفر که شامل فرود از ارتفاعات تالش است، بیش از 10 ساعت طول می کشد و در آبشار لاوتون به پایان می رسد. کل مسیر شامل جنگل های بکر، تپه های سبز، چشمه های جوشان و صخره های مرگبار است.

آبشار لاوتون که یکی از مرتفع ترین آبشارهای کشور با ارتفاع 100 متر است در 15 کیلومتری جنوب شهر آستارا قرار دارد. آبشار لاوتون از کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و پس از فرود به رودخانه لوندویل و در نهایت به دریاچه خزر می ریزد.

مناظر دست نخورده، درختان میوه وحشی و حیات وحش فراوان از مشخصه های منطقه آبشار لاتون هستند. توت، گلابی، گردو و فندق هدیه جنگل های باستانی هیرکان برای دوستداران طبیعت است.

برای کشف این مناطق بکر، حتما از راهنمایان تور کمک بگیرید. همراه داشتن جی پی اس، چراغ قوه، چادر، آب آشامیدنی، غذا و سایر موارد ضروری برای طبیعت گردی در این مسیر ضروری است. همچنین از ملاقات با حیوانات منطقه و ایجاد مزاحمت برای آنها خودداری کنید و مراقب حیواناتی مانند گراز، گرگ و خرس باشید.

به یاد داشته باشید که پوشش آنتن دهی تلفن همراه در منطقه بسیار ضعیف است و هیچ گونه امکانات رفاهی و ایمنی در این مسیر وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا