ایران گردی

چگونه به آبشار زرد لیمه چهار محال و بختیاری برویم؟

تودی تریپ: گردشگران طبیعت همیشه به دنبال مکان های جدیدی هستند که بتوانند در آن تجربیات جدیدی کسب کنند. استان های بکر مانند چهار محال و بختیاری طبیعتی بسیار زیبا و ناشناخته دارند و گزینه بسیار خوبی برای طبیعت گردان به حساب می آیند. در گوشه ای از این استان و در میان کوه های مرتفع زاگرس، آبشار زیبا و باشکوهی به نام آبشار زرد لیماچ وجود دارد.

بازدید از آبشار زرد لیمه در چهارمحال و بختیاری

چهار محال و بختیاری یکی از کم‌شناخته‌ترین استان‌های کشور از نظر گردشگری است. ناآشنایی باعث شده این استان دارای طبیعتی بسیار بکر، زیبا و بکر باشد. اگر اهل طبیعت گردی هستید بازدید از چهار محال و بختیاری را فراموش نکنید. وجود رشته کوه های زاگرس در این استان مناظر زیبایی را به چشم گردشگران خواهد آورد. یکی از این مناظر و جاذبه های بسیار زیبا، آبشار زرد لیماچ در شهر اردل است.

چگونه به آبشار زرد لیمه چهارمحال و بختیاری برویم؟

این آبشار یکی از وسیع‌ترین آبشارهای کشور است که در میان کوه‌های مرتفع زاگرس قرار دارد. آبشار زرد لیمه در بخش غربی اردل، چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار در منطقه ای به نام دیناران و در انتهای دره ای سرسبز به نام زرد لیمه واقع شده است. فاصله شهرستان اردل تا مرکز استان یعنی شهرکرد حدود 80 کیلومتر است و به عنوان یکی از اصلی ترین مناطق تردد عشایر در چهار محال و بختیاری شناخته می شود.

آبشار زرد لیما در میان صخره ها و کوه های مرتفع زاگرس و در انتهای دره ای بسیار سرسبز و تمیز قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار 40 متر و عرض تاج آن (محلی که آب شروع به ریزش می کند تاج آبشار نامیده می شود) حدود 65 متر است که آن را به عنوان یکی از وسیع ترین آبشارهای کشور شناخته می شود. هر آنچه از یک مقصد گردشگری طبیعی انتظار دارید در این منطقه یافت می شود. کوه های مرتفع، رودخانه ای زیبا، جنگل، چمنزارهای سرسبز و البته بنای تاریخی 6000 ساله در این منطقه جمع شده است.

چگونه به آبشار زرد لیمه چهارمحال و بختیاری برویم؟

برجسته ترین نوع پوشش گیاهی در دامنه های زاگرس، جنگل های پراکنده بلوط آن است. این جنگل‌ها به‌عنوان دومین منبع جنگلی طبیعی ایران پس از جنگل‌های شمال کشور، ارزش زیادی دارند و به عنوان ریه‌های تنفسی زاگرس شناخته می‌شوند. وسعت این جنگل ها در مجاورت آبشار زرد لیماچ، منطقه بسیار جذابی را از نظر طبیعت گردی ایجاد کرده است. نوع دیگری از پوشش گیاهی گسترده در این منطقه بادام و صنوبر وحشی است.

دسترسی به آبشار زرد آهک

آبشار زرد لیمه یکی از جاذبه های شهرکرد است که در 80 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار زیبا در شهر اردل، بین رشته کوه های زاگرس، در انتهای دره لیماچ و رودخانه بازفت از کنار آن می گذرد.

آبشار زرد لیمه با عرض 65 متر و ارتفاع 40 متر یکی از بزرگترین و وسیع ترین آبشارهای ایران است. راه دسترسی به آبشار زرد لیمه آسان نیست. برای رسیدن به آبشار باید از صخره ها بالا رفته و مسیری پر پیچ و خم را طی کنید. دسترسی سخت به آبشار یکی از دلایل بکر ماندن این منطقه است.

چگونه به آبشار زرد لیمه چهارمحال و بختیاری برویم؟

آبشار زرد لیمه دیناران در منطقه ای به نام دیناران و در دل دره ای سرسبز و زیبا به نام زرد لیمه واقع شده است. دیناران در غرب شهرستان اردل واقع شده و یکی از مناطق چهارراه عشایر چهار محال و بختیاری به شمار می رود. شهر اردل در 80 کیلومتری شهرکرد قرار دارد و برای رسیدن به آن کافیست از شهرکرد تا اردل را پیاده طی کنید. روستاهای کاج، کریم آباد و رستم آباد را پشت سر بگذارید و در مسیر دیناران به روستای لشتر برسید. از روستای لشتر حدود 5 کیلومتر در جاده خاکی تا دوشاخه پیاده روی کنید.

مسیر میانی به ساختمان متروکه تعاونی عشایری منتهی می شود که ابتدای مسیر پیاده روی به سمت آبشار است. از این نقطه باید حدود ۷ تا ۸ ساعت پیاده روی کنید تا به آبشار زرد لیما برسید. به یاد داشته باشید که مسیر رسیدن به آبشار زرد لیمه مسیری نسبتا ناهموار است و در برخی مناطق اثری از جاده نیست و برای رسیدن به آن بهتر است به صورت گروهی یا با راهنمای آشنا به آن منطقه بروید یا با آن همراه شوید. تو هستی

چگونه به آبشار زرد لیمه چهارمحال و بختیاری برویم؟

پیاده روی به سمت آبشار زرد لیمه نیاز به آمادگی جسمانی دارد زیرا مسیر پیاده روی در برخی نقاط کمی طولانی و دشوار است. به همین دلیل جدا از نیاز به کفش و لباس مناسب، باید از وضعیت بدنی خوبی نیز برخوردار باشید تا بتوانید مسافت طولانی را به راحتی طی کنید. مطمئن شوید که غذا و وسایل کافی مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا